Zobacz wątek - Prosze o opinie fachowców z forum.
NAS Analytics TAG

Prosze o opinie fachowców z forum.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Prosze o opinie fachowców z forum.

Postprzez Dabro86 » 10/10/2007, 10:43

Witam wszystkich to moj 1 post. Mam 21 lat na i jestem z Podlasia. Prosze o opinie czy dobrze robie zalewając nowy nabytek : Kawasaki ZX9R 2000r. olejem Motul 7100 10W40 Syntetyk + Filtr K&N . Nie wiem co bylo lane wczesniej moto ma przelatane 16 tys. km i silniczek jest suchiutki i chodzi bajka z odpaleniem nie ma problemu. PRosze o opinie czy dobrze robie. Dziekuje.
Dabro86
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/10/2007, 10:39
Lokalizacja: Podlasie


Postprzez falconiforme » 10/10/2007, 11:09

lej olej jaki ci sie podoba, żaden producent nie wypuści chłamu.
ja leje syntetyka (wcześniej półsyntetyk) do B600 (konstrukcja lat 80-tych) ale oczywiście znajdą się tacy co powiedzą że silnik się rozpuści itp itd.
Mogę powiedzieć że leje olej czerwony :D hehe.
O olejach znajdziesz na forum dużo info.

Filtr powietrza K&N to tylko filtr. Jeśli jest to dedykowany do motocykla to git.

Nigdy nie byłem zwolennikiem zakładania filtrów tzw "sportowych" o większej przepuszczalności powietrza i syfu. Jeśli zmieniać parametry motocykla to kompleksowo i w określonym celu.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez cichy » 10/10/2007, 11:52

falconiforme napisał(a):l
Filtr powietrza K&N to tylko filtr. Jeśli jest to dedykowany do motocykla to git.


Chyba raczej chodziło i filtr oleju K&N
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez falconiforme » 10/10/2007, 12:39

cichy napisał(a):
falconiforme napisał(a):l
Filtr powietrza K&N to tylko filtr. Jeśli jest to dedykowany do motocykla to git.


Chyba raczej chodziło i filtr oleju K&N

Racja :D
Co do filtra oleju K&N osobiście uważam że ma same plusy.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez drvall » 10/10/2007, 20:40

falconiforme napisał(a):lej olej jaki ci sie podoba, żaden producent nie wypuści chłamu.
ja leje syntetyka (wcześniej półsyntetyk) do B600 (konstrukcja lat 80-tych) ale oczywiście znajdą się tacy co powiedzą że silnik się rozpuści itp itd.
Mogę powiedzieć że leje olej czerwony :D hehe.
O olejach znajdziesz na forum dużo info.

Filtr powietrza K&N to tylko filtr. Jeśli jest to dedykowany do motocykla to git.

Nigdy nie byłem zwolennikiem zakładania filtrów tzw "sportowych" o większej przepuszczalności powietrza i syfu. Jeśli zmieniać parametry motocykla to kompleksowo i w określonym celu.

mam rozumieć że do bandita zalałeś syntetyk ? pytam bo borykam się z problemem full or semi syntetyk
drvall
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 18/2/2007, 16:58

Postprzez falconiforme » 11/10/2007, 07:21

Leje syntetyk CASRTOL Połer Rejsing
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez carillo » 12/10/2007, 11:19

falconiforme napisał(a):lej olej jaki ci sie podoba, żaden producent nie wypuści chłamu.
ja leje syntetyka (wcześniej półsyntetyk) do B600 (konstrukcja lat 80-tych) ale oczywiście znajdą się tacy co powiedzą że silnik się rozpuści itp itd.
Mogę powiedzieć że leje olej czerwony :D hehe.
O olejach znajdziesz na forum dużo info.

Filtr powietrza K&N to tylko filtr. Jeśli jest to dedykowany do motocykla to git.

Nigdy nie byłem zwolennikiem zakładania filtrów tzw "sportowych" o większej przepuszczalności powietrza i syfu. Jeśli zmieniać parametry motocykla to kompleksowo i w określonym celu.



czsy selektola sie skończyły więc trzeba sie natrudzić żeby kupić jakiś cieniutki olej, pósyntetyk - cały syntetyk będzie grało nizależnie od wyboru - jeżdzisz max ostro i masz mocno podkręcony sprzęt ? - to wybierz coś z wyższej półki co wytrzyma więcej ale i tak niezależnie jak dobry olej wybierzesz to przy BARDZO intensywnej jeździe szablonowe wymiany co 6 000 km musisz skrócić.
zgadzam sie również z przedmówcą odnośnie filtra powietrza K&N przy motocyklu bez przeróbek nie polecam filtra nic nie daje , zaburza jedynie skład mieszanki oczywiście można sie bronić stwirdzeniem: ale ja mam wydechy! !!!.... sportowe!!! - wydechy nie zaszkodzą a filtr nie pomoże bo tuning nie polega na dodawaniu koni mechanicznych wypisanych grubą czcionką przez producentów wszelkich utensylii na kolorowych opakowaniach tychże produktów - jest kompleksowym i przemyślanym procesem pochłaniającym wiele czasu i pieniędzy, za 300 złotych to kup se lepiej bilet na moto GP i popatrz jak chłoaki jeżdżą niż masz władować w SPURTOWY FILTER PŁOWIETRZA, nie wierz tez w moduły za 100zł które po wpięciu w instalację dają + 30 koni he he gdyby tak było kupiłbym sobie ich za tysiaka 10sztuk zamontował do HAYABY i jak uczyli w podstawówce 10*30=300 KM + 178 HAYABY = 478KM!!!!! :lol:
chcesz żeby motur lepiej przyszpieszał - zadbaj o dobra kompresję, idealne przylgnie zaworów, dobre synchro by nie stracić wigoru w dole zakresu obrotów, zadbaj o przewody wysokiego napięcia i fajki, dokręć masę w motocyklu, kup nowyfabryczny) filtr powietrza, napompuj koła, wymień filtr paliwa i zalej polską benzynkę - pojedziesz szybciej. za wolno? najtańszy tuning przy zrzucaniu kilogramów z maszynki - to wymiana akumulatora na mniejszy dwie stówki a możesz zyskać nawet 1.6 kg - zbyt drogo - shudnij - też pomoże.
filtr oleju K&N - może dobry, nie wiem czy kawasaki robi własne filtry lub korzysta z jakiegoś poddostawcy ale z obcowania z hondami wiem że oni mają filtry z własnym logo. czytając na ten temat od ludzi co lubia dzielić włos na czworo i znają się na tym wiem, że jeśli chodzi o filtry oleju ze znakiem hondy to są o wiele lepsze od tych aftermarketowych, przejawia się to głownie tym, że umieszczony w nich papierowy wkład po wyjęciu i rozłożeniu na płasko ma dużą większą powierznię więc może więcej przefiltrować przy jednocześnie większej gęstości materiału filtrującego co oznacza lepszą wychwytywalność nieporządanych drobinek których nośnikiem jest oczywiście smarujący i płuczący silnik - olej
ufff chyba wyczerpałem temat :D
*:)* IM SZYBCIEJ - TYM SZYBCIEJ *:)*
Avatar użytkownika
carillo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/10/2007, 19:26
Lokalizacja: Polska

Postprzez Dabro86 » 23/10/2007, 12:56

Witam, załozyłem filtr oleju K&N głownie dlatego ze znam ta firme i ze ma niezłą jakość inny filtr który miałem do wyboru kupić był to filtr Hiflofiltro a tej firmy praktycznie nie znam. Mam nadzieje ze sportowy filtr K&N nie zaszkodzi ani nie oczekuje ze pomoze poprostu ze bedzie filtrem dobrej jakości. Jeżdze normalnie czasami lubie przycisnac czasami jechac spokojnie. zazwyczaj dłuższe trasy.

P.S jaki filtr powietrza polecacie? K&N jest bardzo Drogi a Hiflofiltro kosztuje 54 zł? Ktory wybrac zaznaczam nie chodzi mi o moc ale o bezproblemowe uzytkowanie motocykla i dobro dla silnika. Jesli filtr K&N jest Oki to nie ma problemu kupie taki chodzi o to ktory polecacie z własnych doświadczeń. Moto nie jest zmodyfikowane w zaden sposob, jedynie co bylo robione to kolektory akrapović + wydech akrapović + synchro gaznikow po zmianie układu wydechowego. No i filtr K&N oleju ale to zadna przerobka nie jest Olej to Motul 7100.
Dabro86
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/10/2007, 10:39
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez abm » 23/10/2007, 18:36

Dabro86 napisał(a):P.S jaki filtr powietrza polecacie? K&N jest bardzo Drogi a Hiflofiltro kosztuje 54 zł? Ktory wybrac zaznaczam nie chodzi mi o moc ale o bezproblemowe uzytkowanie motocykla i dobro dla silnika. Jesli filtr K&N jest Oki to nie ma problemu kupie taki chodzi o to ktory polecacie z własnych doświadczeń. Moto nie jest zmodyfikowane w zaden sposob, jedynie co bylo robione to kolektory akrapović + wydech akrapović + synchro gaznikow po zmianie układu wydechowego. No i filtr K&N oleju ale to zadna przerobka nie jest Olej to Motul 7100.


Co do filtra powietrza to potwerdzam przedmówców, najlepiej stosować oryginały, tylko one zapewnią idealny skład mieszanki. Przy przebiegu twojego moto lać pełen syntetyk i nawet nie mysleć o półsyntetyku.
Pozdrawiam.
MZ ETZ 250
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
abm
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 7/6/2007, 12:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Dabro86 » 23/10/2007, 18:57

Czyli wychodzi na to zeby darować se sportowy filtr K&N i załozyc Hiflofiltro zwykły? Moze ktoś się orientuje gdzie mozna dostać oryginalne filtry Kawasaki? Czy wogole takie są?
Dabro86
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/10/2007, 10:39
Lokalizacja: Podlasie

Postprzez falconiforme » 24/10/2007, 07:41

Dabro86 napisał(a):Czyli wychodzi na to zeby darować se sportowy filtr K&N i załozyc Hiflofiltro zwykły? Moze ktoś się orientuje gdzie mozna dostać oryginalne filtry Kawasaki? Czy wogole takie są?

Znając ceny w serwisach zapłacisz dwa razy więcej za filtr oryginalny który i tak nie jest lepszy niż Hiflofiltro.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez elco » 25/10/2007, 22:16

jezeli chodzi o olej to przylacze sie do reszty - zaden dobry producent nie wypuszcza bebla. im lepszy olej tym lepiej dla silnika.

jezeli chodzi o filtry - jezdze na hiflofiltro juz kilka lat i nigdy nie mialem z nimi problemow, wiec chyba nie ma sensu pakowac sie w jakies oryginaly.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez falconiforme » 26/10/2007, 09:02

evil napisał(a):a jak czytam pierdoły o filtrach K&N, to mi się rzygać chce. chce chłopak kupić? niech bierze, g**** mu to zaburzy, zaburzenia to niektórzy mają, ale psychiczne...
nie chce mi się po raz n-ty pisać tego samego. ale nie twórzcie teorii spiskowych...

Wystarczy się zacytować 8)
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez tomekd » 23/12/2007, 02:20

[/quote]
Trafiłem na tę informacje dopiero teraz i przyznam się że jestem zaskoczony brak wiedzy w temacie olei .przecież każdy użytkownik jakiegokolwiek pojazdu powinien wiedzieć że:jeżeli był olej syntetyk to jak wlejesz semisyntetyk czy mineralny jest OK ale jeżeli był pół syntetyk czy mineralny
to nie wolno ci już wlać syntetyku,chyba że wymyjesz silnik w środku do czysta ze starego oleju :!:[/quote]

Totalny nonsen ktory byc moze mial sens 20 lat temu lub w przypadkow starych silnikow ktore maja nastukane dziesiatki,setki tysiecy kilometrow.Motocykl kolegi ma tylko 16 tys kilometrow,moze zalac czym chce,itd
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez Pisiu » 23/12/2007, 17:03

Czyli co? jeżeli wcześniej np jezdziłem na oleju mineralnym,to teraz już nie moge zalać półsyntetyka lub syntetyka??
Pisiu
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez falconiforme » 24/12/2007, 11:17

senekkorzenna napisał(a):Trafiłem na tę informacje dopiero teraz i przyznam się że jestem zaskoczony brak wiedzy w temacie olei .przecież każdy użytkownik jakiegokolwiek pojazdu powinien wiedzieć że:jeżeli był olej syntetyk to jak wlejesz semisyntetyk czy mineralny jest OK ale jeżeli był pół syntetyk czy mineralny
to nie wolno ci już wlać syntetyku,chyba że wymyjesz silnik w środku do czysta ze starego oleju :!:
tomekd napisał(a):Totalny nonsen ktory byc moze mial sens 20 lat temu lub w przypadkow starych silnikow ktore maja nastukane dziesiatki,setki tysiecy kilometrow.Motocykl kolegi ma tylko 16 tys kilometrow,moze zalac czym chce,itd

Jestem mechanikiem z wykształcenia i poruszam się nie tylko motocyklem a w zasadzie z racji wykonywanego obecnie zawodu więcej czasu spędzam za kółkiem.Moje środkowe wykształcenie to technik naprawa i eksploatacja pojazdów samochodowych i stwierdzam autorytatywnie że silniki w swej istocie i podstawowej konstrukcji nie zmieniły się od stu lat.Zmianą są materiały i osprzęt jeżeli wiesz o czym piszę.Innowacje w tłoku i głowicy
to zróżnicowane komory spalania.Silniki mają i zawsze miały :wał korbowy,korbowód,sworzeń korbowodu,pierścienie tłoka i tłok a to jest i było umieszczone w bloku zamknięte głowicą.W dwu suwach system opróżniania spalin i zasysania paliwa się ni zmienił od czasu pierwszej masowej produkcji.Odnośnie olejów odsyłam Cię do informatorów producenckich a jak jeszcze temu nie uwierzysz to zasad chemicznych.
W dziale działanie kwasu siarkowego na syntetyki.Pozdrawiam

Ogólna konstrukcja silników się zmieniła. Nie ma jak dobra argumentacja.

Przed kilkunastymi laty "świadomi użytkownicy" samochodów dodawali towotu do silników by osiągnąć większe ciśnienie oleju na wale. Ciekawe czemu dziś się tego nie robi?

Obserwując opinie różnych ludzi: spotykam się wielokrotnie z wypowiedziami, że przejechali 200-300 tys km na syntetyku i silnik dalej cyka jak zegarek. Spotykałem się również z takimi co po 100 tys km zmienili olej na pól-syntetyk, zanim dobili do 200 tys km zmienili na mineralny - a silnik zaczął brać prawie 0.5 l oleju. Takie wypowiedzi burzą
logikę stosowania coraz gorszych olejów wraz z przebiegiem, oraz stosowania takich samych olejów jak poprzedni właściciel.

W silnikach nie ma wielkich rewolucji, ale na 100% mamy do czynienia z ewolucją. I niektóre procesy które zachodziły w starych silnikach nie zachodzą w nowych.

Oleje były wałkowane:
viewtopic.php?t=13381&postdays=0&postorder=asc&start=15
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr