wymiana napedu 600 rr
Posty: 2
• Strona 1 z 1
wymiana napedu 600 rr
SIEMANKO WSZYSTKIM JU ZPRAWI PO SEZONIE !WIEC SAM CHCE SIE ZABRAC NA SRWISOWANIE MOTOCYKLA I CHCIALBYM ZEBY KTOS MI NAPISAL JAK WYMIENIA SIE ZEBATKI BO NIGDY TEGO NIE ROBILEM I PRZY ILU WYMIENIA SIE łANCUSZEK ROZADU Z GORY DZIEKUJE JAK KTOS NAPISZE MNIEJ WIECEJ JAK ZACZAC I NACO ZWROCIC UWAGE ::)
- szyszka
- Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 11/11/2005, 19:33
- Lokalizacja: WIELKA BRYTANIA
zaczynasz od sciagniecia lancucha - mozliwe jest ze lancuch moze byc zakuty, wiec bedziesz potrzebowal odpowiedniego sciagacza, albo flexy
jak pozbedziesz sie lancucha to zebatki wymienia sie w nastepujacy sposob. najpier luzujesz nakretki tylnego kola zebatego. Najlepiej to robic na zacisnietym hamulcu. Pozniej wycigasz kolo i odkrecasz nakretki. Mozliwe, ze zebatka moze byc zabezpieczona dodatkowo pierscieniem segera lub inna blaszka(musisz miec odpowiedni sciagacz, blaszke sie odgina). Nastepnie sprawdzasz stan zabierakow zebatki, mozesz je ewentualnie przesmarowac. Przykrecasz nowa zebatke. Sruby dodatkowo powinno zabezpieczyc sie srodkiem przeciwko wykrecaniu sie srub . Przy dokrecaniu zwroc uwage czy wszystkie zabieraki sa rowno.
Zeby dostac sie do przedniej zebatki musisz sciagnac najpierw jej oslone. jak juz to zrobisz to zacznij od wyczyszczenia tego co jest wokol zebatki i na niej. Zwykle zebatka przednia jest zabezpieczona pierscieniem segera lub inna podlkadka i jedna lub kilkoma srubami. Zeby je wykrecic trzeba unieruchomic zebatke. Mozesz to zrobic jeszcze na zalozonym lancuchu (bedzie latwiej). Wymieniasz zebatke, przykrecasz, zakladasz pierscien, sprawdzasz czy wszystko gra i dodatkowo mozesz zabezpieczyc sruby srodkiem przeciwko wykrecaniu sie srub. Na koniec zakladasz lancuh i ustawiasz kolo. Jeszcze raz sprawdzasz czy m.in zebatki nie maja zbyt duzych luzow itp. Fachowo zebatki powinno sie dokrecac kluczem dynamometrycznym.

Zeby dostac sie do przedniej zebatki musisz sciagnac najpierw jej oslone. jak juz to zrobisz to zacznij od wyczyszczenia tego co jest wokol zebatki i na niej. Zwykle zebatka przednia jest zabezpieczona pierscieniem segera lub inna podlkadka i jedna lub kilkoma srubami. Zeby je wykrecic trzeba unieruchomic zebatke. Mozesz to zrobic jeszcze na zalozonym lancuchu (bedzie latwiej). Wymieniasz zebatke, przykrecasz, zakladasz pierscien, sprawdzasz czy wszystko gra i dodatkowo mozesz zabezpieczyc sruby srodkiem przeciwko wykrecaniu sie srub. Na koniec zakladasz lancuh i ustawiasz kolo. Jeszcze raz sprawdzasz czy m.in zebatki nie maja zbyt duzych luzow itp. Fachowo zebatki powinno sie dokrecac kluczem dynamometrycznym.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości