Zobacz wątek - Wyskakuja biegi w simsonie s-53... Czy to regulacja ??
NAS Analytics TAG

Wyskakuja biegi w simsonie s-53... Czy to regulacja ??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wyskakuja biegi w simsonie s-53... Czy to regulacja ??

Postprzez zdzichu123 » 19/9/2007, 12:52

Witam, pytanie takie samo jak w temacie :) A mianowicie mam problem z biegami w moim simku s-53, dokladniej mowiac wyskakują mi biegi:

Pierwszy bieg: Wyskakuje za kazdym razem kiedy go wlaczam, mozna trzymac noga ale jest ciekzo i tak "szarpie" wyskakujac i wskakujac spowrotem.

Drugi bieg: Wyskakuje przy szybszej redukcji, jezeli przelacze na dwojke i bardzo powoli puszczam sprzeglo to jakos sie utrzymuje i niewyskakuje.

Trzeci bieg: Jest to taki sam przypdek jak bieg drugi, ale wyskakuje troche czesciej.

Czwarty bieg: Z nim jest najmniej problemów bardzo zadko wyskakuje (prawie wcale).

I jeszcze chcialem powiedzieć ze to sa przypadki WŁĄCZANIA biegów "w góre" bo jak juz mam czwarty bieg i chce zredukowac na nizsze biegi to niema zadnego problemu...

A wiec prosze o porade co to moze byc, jeden mechanik mowil mi ze to regulacja i mam "srubke" regulacyjna o 0,5-1,0 obrota wkrecic i zrobilem tak i bylo troszke lepiej ale nadal jest taki problem jaki opisalem powyzej :roll:
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież


Nic Ci Nie Pomoge....

Postprzez Puzik » 19/9/2007, 13:59

HMm... Mój ziomq ma ten sam problem jak jedzie na 4 to jakby biegi się ustabilizowały najgożej jest z 2,3 z 1 daje sobie jakoś rade. Też bym prosił o pomoc.
Puzik
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19/9/2007, 13:57
Lokalizacja: Jesteś


Postprzez driv3r3 » 19/9/2007, 19:28

sprawdż najpierw czy zmieniacz nie ma nigdzie luzów..
jak jest dobry to reguluj tą śróbką pod gaźnikiem
driv3r3
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 26/5/2007, 22:10

Postprzez zdzichu123 » 19/9/2007, 20:27

Własnie tem automat ob biegow ma luzy jak ch..j. A wiec to jest przyczyna całego tego zamieszania ?? Jeslij tak to kupie go i wymienie i powiem co sie dalej dzieje. Chcialem jeszcze podkreslić ze automat "zmienacz" był spawany przez jakiegos mądrego poprzedniego wlasciciela, i chcialem go zmienic juz przez ten spaw ale jak niesprawiał problemow to go nieruszałem :) Wymienie i dam znac :D
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez mar111cin » 20/9/2007, 15:02

jak widziałeś kiedyś pokazywałem że mam simsona na sprzedaż (w sumie dalej aktualne) i tak że silnik do simsona składałem i jest naprawde bardzo prosty w złożeniu i zasadzie działania. To o czym mówisz wcale nie musi oznaczać że poprzedni właściciel coś spawał. Pamietam że faktycznie jakiś element w środku wygladał jakby ktoś go niechlujnie pospawał, a tak naprawde taki wychodził z fabryki. Radziłbym Ci żebyś zobaczył czy łożyska nie mają luzów (te które trzymają wałki z zębatkami). Jeszcze w środku jest taki wałek z garbikiem i wyżłobieniami, obejrzyj w jakim stanie jest ten garbik, może być powybijany z każdej strony i dlatego tak Ci biegi wyskakują. porób zdjęcia tego co sądzisz że jest spawane, oraz tego wałeczka (jeżeli go nie wyjmowałeś to wyjmij go nad jakąś miską bo posypie się troche kulek (złożenie spowrotem nie jest wcale trudne)) .
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez zdzichu123 » 21/9/2007, 11:38

A wiec musze sciagnac kosz sprzegłowy, i wszystkie te podzespoły i wyciagnąc ten wałek, bo wlasnie ktos mi kiedys mowil zebym nieruszal sam tego waleczka bo te kuleczki ktore wypadną sa praktycznie nie do poskładania :) Ale z tego co piszesz to niejest chyba taki wielki problem :D A wiec biore sie do roboty, teraz jest weekend to wezme jakiegos kolege i bede to robił razem z nim. Rozbiore porobie fotki i bede czekał na porady. Aha i jeszcze jedno pytanie... słyszalem zeby włozyc wałek z kuleczkam trzeba rozpołowić slinik na pół czy to jest prawdą, czy mozna go wlozyc bez wyciagania calego silnika ? .
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr