Ładowanie Kawasaki
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Ładowanie Kawasaki
Witam
Ostatnio z moja ZX7R,dzieja sie dziwne rzeczy,w gornych obrotach wariuje mi wskazowka obrotomierza i czasem silnik dziwnie sie zachowuje.Dzis zmierzyłem ładowanie na akumulatorze i widze ze strasznie skacze z 14,5 na 13,7 itd itp,nie to jest jednak najgorsze.Gdy podkreciłem obroty napiecie wzrosło nawet do 15,8V przy około 9 tys obrotow.Czy to nie za duzo?Czy ktos moze podac mi jakie powinno byc ładowanie przy takich obrotach??Z gory dziekuje za odpowiedz.
Ostatnio z moja ZX7R,dzieja sie dziwne rzeczy,w gornych obrotach wariuje mi wskazowka obrotomierza i czasem silnik dziwnie sie zachowuje.Dzis zmierzyłem ładowanie na akumulatorze i widze ze strasznie skacze z 14,5 na 13,7 itd itp,nie to jest jednak najgorsze.Gdy podkreciłem obroty napiecie wzrosło nawet do 15,8V przy około 9 tys obrotow.Czy to nie za duzo?Czy ktos moze podac mi jakie powinno byc ładowanie przy takich obrotach??Z gory dziekuje za odpowiedz.
- Czesław
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 26/5/2006, 21:32
napiecie 15.8 V jest juz szkodliwe dla akumulatora. Zadaniem regulatora napiecia jest utrzymanie stalej wartosci napiecia ladowania niezaleznie od obrotow silnika i zwykle kiedy dziala on prawidlowo to napiecie to powinno wynosic od 12,6 do 13,8 V. Byc moze masz wlasnie uszkodzony regulator napiecia lub tez uszkodzony jest jakis inny uklad elektroniczny - co by tlumaczylo wariowanie obortomierza. a moze po prostu gdzies dochodzi do zwyklego zwarcia. Sprawdz instalacje na poczatek. Czy nigdzie nic nie dotyka tego czego nie potrzeba.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Rozumiem a czy za duze ładowanie moze miec wpływ na wariowanie obrotomierza (nie dzieje sie to zawsze i tylko w gornych obrotach) a co najwazniejsze na wariowanie silnika.Silnik zachowuje sie wtedy tak jakbym na chwile wcisnał sprzegło,obroty wzrosły ale motor nie ciagnie wtedy.Dzieje sie to od przedziału 9 tys obrotow w gore.Sprzegło na pewno jest dobre i sprawdzone. Boje sie ze sprawdze instalacje wszystko bedzie ok i wymienie regulator a nowy kosztuje 810 zł uzywany około 500 a problem nie zniknie.Dzieki za odpowiedz
- Czesław
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 26/5/2006, 21:32
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości