regulacja lancucha zzr600
Posty: 16
• Strona 1 z 1
regulacja lancucha zzr600
Witam
Mam prosbe o wszelkie wskazowki dot napiecia lancucha napedowego w ZZR 600 E9 2002r.
Ile powinien wynosic luz? i jak go zmierzy?
wielki dzieki za wszelkie odpowiedzi.
Mam prosbe o wszelkie wskazowki dot napiecia lancucha napedowego w ZZR 600 E9 2002r.
Ile powinien wynosic luz? i jak go zmierzy?
wielki dzieki za wszelkie odpowiedzi.
- blackrw83
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
- Lokalizacja: Stamford, UK
powinienes miec naklejki na wahaczu odnosnie naciagu lancucha i cisnienia w oponach. W motocyklach sportowych zwykle powinien wynosic 15-25mm (motocykl oparty o podloze, na centralnej nozce od 25-40mm). A jak go zmierzyc - najdokladniej bedzie suwmiarka.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Dzieki
wyczytalem w serwisowce ze u mnie powinno byc 35-45mm (czyli rozumiem ze lancuch ma sie poruszac w gore i w dol w tym przedziale pomiedzy 35-45mm?)
pisza tez zeby poluznic nakretne przy hamulcu "torque link nut" czy jest to konieczne bo pierwszy raz o tym slysze?
A czym najlepiej smarowac i czyscic lancuch?
Wyczytalem cos o SAE90 ?
wyczytalem w serwisowce ze u mnie powinno byc 35-45mm (czyli rozumiem ze lancuch ma sie poruszac w gore i w dol w tym przedziale pomiedzy 35-45mm?)
pisza tez zeby poluznic nakretne przy hamulcu "torque link nut" czy jest to konieczne bo pierwszy raz o tym slysze?
A czym najlepiej smarowac i czyscic lancuch?
Wyczytalem cos o SAE90 ?
- blackrw83
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
- Lokalizacja: Stamford, UK
tak luz lancucha powinien sie miescic w przedziale podanym przez producenta. Poluznienie nakretki ma na celu swobodniejsze przesuwanie sie kola w wahaczu i pozniejsze wyrownanie zacisku na tarczy, ale nie jest to konieczne. nie zapomnij dobrze ustawic kola, wiele zapomina o tej bardzo waznej rzeczy.
czym czyscic i smarowac
ja proponuje wszelkiego rodzaju preparaty w sprayu - dobre robi firma JMC lub tez CASTROL, MOTUL
czym czyscic i smarowac

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
wlasnie moje moto jest po centrowaniu kola i zmianie opon ale koles zapomnial ustawic lancuch <-- fachowiec ;>
odnosnie czyszczenia poradzili mi WD-40 i szmatke
a do smarowania zaopatrzylem sie juz w putoline ceramic chain wax (wlasnie w spreju) bo podobno bardzo dobry.
dzieki pozdrowienia
odnosnie czyszczenia poradzili mi WD-40 i szmatke
a do smarowania zaopatrzylem sie juz w putoline ceramic chain wax (wlasnie w spreju) bo podobno bardzo dobry.
dzieki pozdrowienia
- blackrw83
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
- Lokalizacja: Stamford, UK
lancucha oringowego nie czysci sie takimi preparatami jak wd-40, benzyna ekstrakcyjna itp. - to rozpuszcza o-ringi. postow na te tematy bylo juz mnostwo. mozna do tego ewentualnie uzyc nafty do lamp oswietleniowych.
zastanawia mnie jeszcze jedno - jak mozna wycentrowac odlewane kolo ;/
zastanawia mnie jeszcze jedno - jak mozna wycentrowac odlewane kolo ;/
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
elcommendante napisał(a):zastanawia mnie jeszcze jedno - jak mozna wycentrowac odlewane kolo ;/
Pewnie chodzi o równomierne naciagniecie napinaczy tak zeby koło było idealnie prosto do motoru po przekroju poprzecznym w zdłuz, nie pod kontem
jak masz krzywa opone to masz centre tez...
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem 

-
VCO - Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
- Lokalizacja: Z przed biurka
dzieki za wszystkie odpowiedzi
na koniec dyskusji male spostrzezenie:
kazdej osobie ktorej zadam to samo pytanie otrzymam zupelnie inna odpowiedz
np w jednym warsztacie twierdza ze lancuszek rozrzadu jest juz zuzyty a w drugim koles mowi ze silnik brzmi doskonale 

na koniec dyskusji male spostrzezenie:
kazdej osobie ktorej zadam to samo pytanie otrzymam zupelnie inna odpowiedz


- blackrw83
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
- Lokalizacja: Stamford, UK
wciaz w wielu warsztatach motocylkowych zatrudnia sie mechanikow samochodowych, ktorzy niestety maja blade pojecie o mechanice motocyklowej. Spotkalem sie nawet z przypadkiem zatrudnienia takiego mechanika w autoryzowanym serwisie, ktory nie bardzo wiedzial jak ustawia sie luzy zaworowe. Wiem takze z autopsji, ze wlasciciele nowo powstajacych salonow ze skuterami itp. niewiele maja wspolnego z motocyklami. Mozna sie takze spotkac z warsztatami, gdzie pracuja starzy mechanicy opierajacy swoja wiedze i umiejetnosci na troche starej szkole - a przeciez motocykle na przelomie kilku lat zmienily sie diametralnie. Ale tez nie ma sie co dziwic - w kraju brakuje szkol, ktore ksztalcilyby mechanikow motocyklowych, a szkolenie mechanika w autoryzowanym serwisie jest zbyt drogie. Na szczescie tutaj na forum znajdziesz wielu ludzi, ktorzy maja doswiadczenie zdobyte na wlasnych bledach i nie wahaj sie prosic o pomoc.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Przygladam sie temu tematowi i muszę powiedzieć, że Elcomendante masz rację z tymi mechanikami, większość to byli mechanicy samochodowi sam znam człowieka, który pracuje w warsztacie motocyklowym, a wcześniej pracował w serwisie Peuegota i Citroena.
-
sonthin - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- blackrw83
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 30/8/2007, 10:58
- Lokalizacja: Stamford, UK
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości