Olej w airboxie. SkÄ…d??
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Olej w airboxie. SkÄ…d??
Witam!
Dziś po wyjęciu filtra powietrza w airboxie zobaczyłem olej. Dokładnie między gaźnikami , tłusta struga i trochę tłuste na dnie. Moje pytanie: Skąd on się tam wziął?? Coś mi padło? Wydaje mi sie, że nie powinno go tam być.
Dodam, że motocykl kiedyś leżał na glebie. Filtr powietrza jest suchy.
Może ktoś coś doradzi??
Grat to w GS500.
Czekam na sugestie. Z góry dzięki, pozdrawiam.
Dziś po wyjęciu filtra powietrza w airboxie zobaczyłem olej. Dokładnie między gaźnikami , tłusta struga i trochę tłuste na dnie. Moje pytanie: Skąd on się tam wziął?? Coś mi padło? Wydaje mi sie, że nie powinno go tam być.
Dodam, że motocykl kiedyś leżał na glebie. Filtr powietrza jest suchy.
Może ktoś coś doradzi??
Grat to w GS500.
Czekam na sugestie. Z góry dzięki, pozdrawiam.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
A gdzie masz odpowietrzenie skrzyni korbowej wyprowadzone?
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):A gdzie masz odpowietrzenie skrzyni korbowej wyprowadzone?
Szczerze mówiąc to nie wiem

Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Podejrzewam że odma może być poprowadzona do airboxu, a ten syf to opary oleju, które się skropliły, albo naleciało jak się przewrócił.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
W B6 u dołu od air-boxu poprowadzony jest wężyk z zatyczką na końcu. Jak taką zatyczkę dokręciłem (po 25000 km) to poleciało trochę wody i oleju. Zwyczajnie taki syf się zbiera i trzeba go czasem upuścić.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Po co do serwisu? jesli ci sie opyla zabulic za 15 minut roboty heh niema sprawy ...A co to przeszkadza wkładasz papier wsiąka wyjmujesz i po kłopocie.... motor ci nie pali czy co ?
Tez tak miałem w CBR mam połaczenie ze skrzynia biegów(czyli całym silnikiem) widocznie własciciel przelał oleju lub zwiekszyło sie cisnienie i wybiło do wezyka dalej do airboxu a potem drugim wezykiem na glebe...
A własnie słyszałem o czyms takim wydaje mi sie ze to bajki cos o nasączaniu filtra powietrza olejem? czy coś nie wiem czemu miało by to słuzyc zeby lepiej syf zbierał...
bo niby czemu miało by byc porowadzenie rurki do kartera z olejem do AIRBOXA ? jakis odpowietrznik czy coś? (w tym połączeniu nie ma filtra jest tylko rurka połaczona z airboxem wydaje mi sie ze to na wybijanie oleju ale co dziwne z przodu tez jest takie ujscie przy cylindrze i wyraznie temu słuzy
PS: Mój filtr był jakby taki wilgotnawy(mozliwe ze od tego oleju)
Wypowiedzcie sie do tego akapitu co o tym sadzicie !!
Tez tak miałem w CBR mam połaczenie ze skrzynia biegów(czyli całym silnikiem) widocznie własciciel przelał oleju lub zwiekszyło sie cisnienie i wybiło do wezyka dalej do airboxu a potem drugim wezykiem na glebe...
A własnie słyszałem o czyms takim wydaje mi sie ze to bajki cos o nasączaniu filtra powietrza olejem? czy coś nie wiem czemu miało by to słuzyc zeby lepiej syf zbierał...


PS: Mój filtr był jakby taki wilgotnawy(mozliwe ze od tego oleju)
Wypowiedzcie sie do tego akapitu co o tym sadzicie !!
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem 

-
VCO - Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
- Lokalizacja: Z przed biurka
Po co do serwisu? A no po to, żeby zrobili co trzeba tzn. wyregulowali zawory i zrobili synchro gaźników. Bo wiesz, może to dziwne dla Ciebie ale grata się oddaje do serwisu nie tylko jak przestanie jechać
Więc jak będą robić wyżej wymienione rzeczy to powiem, żeby mi powiedzieli coś na ten temat.
P.S. Zapytałem o to na forum bo nie wiedziałem czy przpadkiem nic mi się nie wysypało. A stanie na rowie to nic przyjemnego, już niestety kiedyś testowałem.

P.S. Zapytałem o to na forum bo nie wiedziałem czy przpadkiem nic mi się nie wysypało. A stanie na rowie to nic przyjemnego, już niestety kiedyś testowałem.

Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Odma musi być, nie wiem po co, ale być musi.
A poprowadzona jest do airboxu, ze względu na emisję szkodliwych substancji, chodzi o to, żeby toksyczne opary spalić w cylindrach.
Sportowe filtry gąbkowe są smarowane specjalnym olejem, pozwala to uzyskać większy przepływ powietrza i jednocześnie dobrą filtrację.
Posmarowanie papierowego tylko go zapcha.
A poprowadzona jest do airboxu, ze względu na emisję szkodliwych substancji, chodzi o to, żeby toksyczne opary spalić w cylindrach.
Sportowe filtry gąbkowe są smarowane specjalnym olejem, pozwala to uzyskać większy przepływ powietrza i jednocześnie dobrą filtrację.
Posmarowanie papierowego tylko go zapcha.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Odma:
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
Olej w airboxie to normalna sprawa, nie masz czym się martwić.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
Olej w airboxie to normalna sprawa, nie masz czym się martwić.
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości