Zobacz wątek - jak zabezpieczyć się przed korozją
NAS Analytics TAG

jak zabezpieczyć się przed korozją

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

jak zabezpieczyć się przed korozją

Postprzez roxy100 » 29/5/2015, 08:46

Jestem początkująca i nie bardzo się znam na wszystkich technicznych sprawach związanych z motocyklem. Które części są najbardziej narażone na korozję, czym je zabezpieczać i jak często?



dział mechanika
i tam przesuwam
m.
roxy100
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25/6/2014, 09:50


Postprzez SpeedyGonzales » 29/5/2015, 21:12

Jak? Myć po każdej "mokrej" jeździe. Ja tak kiedyś zostawiłem sprzęt i musiałem malować rurę, bo brud, błoto chłonie wilgoć. Do tego inspekcja ramy np przy myciu, robienie zaprawek zanim zacznie korodować.

Odnośnie częstej korozji to zależy od motocykla. Można zwykle zaobserwować na kolektorach, nawet gdy jest alu rama spotyka się stalowe kołyski silnika, stalowe ramy wiadomo dół, mocowanie chłodnicy i inne miejsca nisko i z przodu. Co do konserwacji to najprościej regularnie myć i woskować, gdy już będzie gdzieś korozja to myślę że w sklepie lepiej doradzą środki niż ja.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez henio12323 » 30/5/2015, 06:39

przede wszystkim to żeby cokolwiek skorodowało żeby wykluczyc tą częsc z uzycia np rame, musiała by miec kilkadziesiąt lat. jedynie wygląd psuje.

czeste mycie skraca zycie akurat woda z detergentami odtłuszcza i przyspiesza korozje, jak juz to smarowanie by zapobiegało. najlepiej po myciu zaopatrzeć sie w jakiegoś plaka albo inne cudo, i psikać gdzie sie da, zabezpiecza to przed korozją - nie mocno ale jednak ) i też zapobiega przywieraniu, wiec potem przy myciu nie trzeba szorować tylko praktycznie spłukać i jest git.


a jaki masz motocykl ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032