Yamaha FZS 600 - "czkawka" przy wyższych prędkościach
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Yamaha FZS 600 - "czkawka" przy wyższych prędkości
Mam problem z moją Yamahą. Problem wygląda tak: motocykl płynnie rozpędza się do 160km/h nagle z nieznanego mi powodu silnik zostaje zdławiony, motocykl zwalnia, po chwili dalej normalnie przyspiesza do 170, sytuacja się powtarza, dostaje jakby czkawki, przechodzi jej i jedzie dalej. Dzień wcześniej rozpędzała się płynnie do 200km/h bez żadnych problemów. (Oczywiście jazda po torze).
Przed sezonem zostało zrobione:
- czyszczenie układu paliwowego, gaźników
- nowy filtr paliwa, powietrza
- nowe świece
- synchro gaźników
Nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zachowania motocykla. Mam dwie teorie.
Pierwsza. Paliwo - przed wyjazdem na tor zatankowane do pełna.
Druga. Membrany w gaźnikach?? - tu sam nie jestem pewny tego co piszę.
Ktoś miał podobny problem?
Dodam, że jak wjeżdżałem po powrocie do garażu do czuć było z wydechu wyraźny zapach benzyny (jakby nie spalała wszystkiego na wolnych).
Przed sezonem zostało zrobione:
- czyszczenie układu paliwowego, gaźników
- nowy filtr paliwa, powietrza
- nowe świece
- synchro gaźników
Nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zachowania motocykla. Mam dwie teorie.
Pierwsza. Paliwo - przed wyjazdem na tor zatankowane do pełna.
Druga. Membrany w gaźnikach?? - tu sam nie jestem pewny tego co piszę.
Ktoś miał podobny problem?
Dodam, że jak wjeżdżałem po powrocie do garażu do czuć było z wydechu wyraźny zapach benzyny (jakby nie spalała wszystkiego na wolnych).
- Klusekb
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 2/3/2014, 22:26
Paliwo odpada. Zalałem z shella dwa razy do pełna nitro+ i inne premium z innej stacji. Motocykl dalej ma problemy z odkręceniem się przy wyższych prędkościach. Układ paliwowy jest czysty. Na wolnych obrotach motocykl jest ok. Serwis, który robił mi motocykl przed sezonem stwierdził, że to może być grubszy problem, ale jeszcze nie nie wiedzą co to może być. Niedomagająca pompka paliwa może powodować takie problemy?
- Klusekb
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 2/3/2014, 22:26
Za tutejszym artykułem:
Moim zdaniem warto sprawdzić. Temat w miarę łatwy do zdiagnozowania.
Fazer wykazał jedną wadę wieku dziecięcego, którą są króćce ssące silnika. Wykonano je z dość kiepskiej gumy, a sposób zamontowania gaźników na stałe do ramy sprawia, że poddawane są one nieustannemu „ruchowi” dzięki momentowi obrotowemu wału korbowego, który pochyla silnik w przód i w tył. Krótko mówiąc, króćce lubią po pewnym czasie pękać, a w rezultacie powoduje to dostawanie się lewego powietrza do silnika i jego przerywanie.
Moim zdaniem warto sprawdzić. Temat w miarę łatwy do zdiagnozowania.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości