Ustawienie lag w półkach a skłonność do samoczynnego skrętu
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Ustawienie lag w półkach a skłonność do samoczynnego skrętu
Witajcie. Więc pytanie: Jeżeli prawa laga w porównaniu do lewej jest o jakiś 1mm wyżej w półce (widać gołym okiem, że śruba, która jest na górze lagi wystaje bardziej niż z drugiej strony) to czy motocykl może samoczynnie skręcać czy nie ma to dużego znaczenia? Ja uważam, że ma a znajomy z kolei twierdzi, że przez pracę zawieszenia nic to nie robi. Chodzi o to, że tak samo ja jak i znajomy (pomijając fakt, że mój uszczelniacz zaczął przepuszczać więc jestem w trakcie wymiany, a stary był już zardzewiały wręcz) miałem prawą lagę lekko wyżej i obojgu nam motocykl po puszczeniu kierownicy lekko kładł się na prawy bok. Mi wydaje się to logiczne, kolega ma inne zdanie i chciałbym wiedzieć jak to jest. Sorki, że tak się rozpisuję nad taką prostą rzeczą, ale tak już mam 

Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
No i właśnie dlatego pytam
Mamy tak we dwóch ze znajomym. Motocykl kładzie się na prawdę słabo, ale jednak. Mam taką samą teorię jak Ty. Koło lekko /. Mogę np. przejechać 50m od środka pasa i dopiero będę przy prawej krawędzi. Tak na oko. I przy okazji takie pytanie: Jak dobrze ustawić lagi w półce? Aktualnie mam lagi rozebrane na części pierwsze, bo uszczelniacze wymieniam.

Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Wywalony uszczelniacz nie sprawi że moto będzie skręcało... olej odpowiada tylko za tłumienie.
Co za problem ustawić to prosto, zamiast zakładać jakieś wątki? Jakieś dwie śruby odkręcić, przykręcić i gotowe.
Zjechanie ze środka na prawo, na równej drodze w 50m to sporo...
Co za problem ustawić to prosto, zamiast zakładać jakieś wątki? Jakieś dwie śruby odkręcić, przykręcić i gotowe.
Zjechanie ze środka na prawo, na równej drodze w 50m to sporo...
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Jeśli trzymasz kierownicę nie powinno nic szarpać, 1mm wg mnie nie robi dużej różnicy, ALE wychodzę z założenia że jak robić to dobrze. Poza tym widzisz różnicę i pasuje coś z tym zrobić, sprzedasz NSR a ktoś powie że, krzywe... Lag masz mocowany na sztycy i górnej półce, suwmiarką w razie problemów przymierzysz i gotowe.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
A nie myślałeś, żeby tą lagę założyć prawidłowo i sprawdzić?? Tak na logikę...
Co do ściągania... Ja bym się nie łudził... Krzywa jest rama...
Laga to rura, a nie kołyska... Koło nie przechyli się, ale może dziwnie zachowywać się przy odbiciu i dobiciu...
Co do ściągania... Ja bym się nie łudził... Krzywa jest rama...
Laga to rura, a nie kołyska... Koło nie przechyli się, ale może dziwnie zachowywać się przy odbiciu i dobiciu...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
BTW. przy rozbieraniu jedna sprężyna była włożona na odwrót. Dam znać jak to złożę i tyle.
EDIT: I tak btw. to aktualnie została mi sama rama, silnik i półka. A wyjeżdżam na tydzień, więc nie mam jak tego sprawdzić. Gdybym miał możliwość to wgl. nie zakładałbym tematu.
EDIT: I tak btw. to aktualnie została mi sama rama, silnik i półka. A wyjeżdżam na tydzień, więc nie mam jak tego sprawdzić. Gdybym miał możliwość to wgl. nie zakładałbym tematu.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
nie ma znaczenia takie cos, jeżeli jedna laga jest wyzej druga niżej to po prostu jedna o ten 1 mm bedzie bardziej uginała spręzyne co nie ma znaczenia. tak samo jak nie ma znaczenia róznicy ilosci oleju w jednej ladze i drugiej itp itd - prosty przykład najnosze zawieszenia montowane np w kawasaki - w jednym samo odbicie i cała hydraulika w drugim praktycznie sama spręzyna. idąc tym tropem moto powinno jechać zygzakami 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mam dwie identyczne lagi, z tym, że jedna jest pływająca. Czyli pewnie coś mam krzywe... Bo wątpię, żeby ta sprężyna miała tak istotny wpływ skoro ten 1mm też nie ma. Okaże się jak wrócę. Dam znać jakby coś.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości