Odpowetrzanie hamulców
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Odpowetrzanie hamulców
Dziś z mojej winy zapowietrzyły mi się hamulce w Sradzie. Odpowietrzyłem przykładając wężyk do odpowietrzników przy zaciskach i pompując klamką, a tu nagle koleś mi opowiada ,że odpowietrza się od dołu czyli dmuchając w odpowietrzniki i czekając aż powietrze ucieknie pojemniczkiem do płynu Jaka jest prawda, bo mi torchę namieszał w głowie?!
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
to możesz mu powiedzieć żeby sobie w motocyklu tak podmuchał. Wkońcu ktoś nazwał te śrubki odpowietrznikami heh. Jedynie co to zawsze powinno się zacząć odpowietrzanie od tego zacisku co jest najdalej od pompki hamulcowej.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
No dokladnie 3 gości razem ze mna się spierało o to a on dalej swoje i jeszcze twierdzi ,że sie rozjebie przez takie odpowietrzanie bo powietrze zawsze będzie na górze. Ja mu mówie ale w samochodach jest przecież tak samo...
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Sluchaj kolegow to daleko pojedziesz.
Zakladasz wezyk na odpowietrznik luzujesz go i pompujesz klamka (odpowietrznik nie moze byc odkrecony za mocno)
Drugi sposob to wezyk j.w. ale naciskasz klamke luzujesz odpowietrznik klamka spada, zakrecasz odpowietrznik (zanim puscisz klamke) jak odpowietrznik jest zakrecony dopiero puszczasz klamke i tak wkolko dopoki nie bedzie wyplywalo powietrze z weza.
Nie zapomnij dolewac plynu i powinno odpowietrzac sie od najbardziej oddalonego zacisku (jak masz dwa i rozdzielacz jest przy kole nie przy pompie)
Zakladasz wezyk na odpowietrznik luzujesz go i pompujesz klamka (odpowietrznik nie moze byc odkrecony za mocno)
Drugi sposob to wezyk j.w. ale naciskasz klamke luzujesz odpowietrznik klamka spada, zakrecasz odpowietrznik (zanim puscisz klamke) jak odpowietrznik jest zakrecony dopiero puszczasz klamke i tak wkolko dopoki nie bedzie wyplywalo powietrze z weza.
Nie zapomnij dolewac plynu i powinno odpowietrzac sie od najbardziej oddalonego zacisku (jak masz dwa i rozdzielacz jest przy kole nie przy pompie)
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
powietrze napewno nie będzie w taki sposób szło do góry (jak to mówili Ci znawcy) tylko raczej zastąpi płyn hamulcowy i dopiero wtedy wszystko będzie zapowietrzone. Ja w swoim jak wymieniałem płyn to wyciągnełem stary ze zbiorniczka, wlałem nowy i przetoczyłem go do zacisku- odkręciłem (poluzowałem) odpowietrznik i tłoczyłem plyn naciskając klamke hamulca, aż zobaczyłem że stary się skończył i leci świeży nowy. tak samo poszło całe powietrze, nie widze innego sposobu odpowietrzania. To tak samo jak w zapowietrzonych kaloryferach w domu, odkręca się odpowietrznik i jak jest powietrze to ono dmucha jak nie ma go to leci woda. Nikt nie wpada na pomysł żeby dmuchać w kaloryfer 

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Chyba se jaja robił... przecież normalne jest, że odpowietrzając wyciągasz powietrze z dołu... od odpowietrzników... Jeśli chcesz żeby szybciej szło, to widziałem taki sprzęcik jak mają mechanicy, podłączasz od dołu i to ci zasysa płyn i powietrze... 

<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">
</a>
<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
-
cdsMarcin - Bywalec
- Posty: 526
- Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
zaznaczam że mówię co ja o tym myśle:
żeby nie nabrać do przewodów powietrza.
Oraz zauważ że jest on w stylu takiej harmonijki, więc uważam że jak pompka wpompuje troche płynu w przewody to on się rozciąga, może po to żeby żadnego podciśnienia nie wywołać, czy coś w tym stylu.
Wiem że ja jak raz zbyt dużo podpompowałem hamulec, to ta guma prawie że się obróciła na drugą strone, czyli raczej chroni przed zapowietrzaniem.
żeby nie nabrać do przewodów powietrza.
Oraz zauważ że jest on w stylu takiej harmonijki, więc uważam że jak pompka wpompuje troche płynu w przewody to on się rozciąga, może po to żeby żadnego podciśnienia nie wywołać, czy coś w tym stylu.
Wiem że ja jak raz zbyt dużo podpompowałem hamulec, to ta guma prawie że się obróciła na drugą strone, czyli raczej chroni przed zapowietrzaniem.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Meciek napisał(a):A mam jeszcze pytanie, po cholere w zbiorniczku na płyn jest taki gumowy condon?
Zauważ, że na gumce przeważnie jest kawałek plastiku z małą dziurką na środku i dopiero potem na to nakrętka.
Chodzi o to, żeby powietrze mogło swobodnie dostać się do gumki.
Dzięki temu powietrze nie ma dostępu do płynu (który jak wiadomo jest higroskopijny) i jednocześnie, w zbiorniczku nie powstaje podciśnienie gdy płynu ubędzie.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości