Zobacz wÄ…tek - Po rozgrzaniu silnik nie odpala CBR 1000 F
NAS Analytics TAG

Po rozgrzaniu silnik nie odpala CBR 1000 F

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez limak14 » 25/5/2008, 09:30

CEZARE ma racje
ADAM M. wracaj a napewno damy zarobic
ten czlowiek pomogl mi juz w wilu sprawach i nigdy nie odmowil jak napisalem na priv-a czy cos
wielki szacunek
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy


Postprzez Grzybu » 26/5/2008, 08:01

Hej!! A może być coś z rozdzielaczem zapłonu?

Może da się jakoś sprawdzić układ na wale. Albo go przeczyścić.

Przyznam, że nie jestem w tym zbyt biegły.

Da się coś sprawdzić w tym temacie?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez Adam M. » 26/5/2008, 20:59

Nie masz rozdzielacza zaplonu w tym moto - to uklad z tracona iskra - 2 cewki strzelajace podwojna iskre ktora w dwu cylindrach wypada na prace a wdwu pozostalych na wydech.

Adam M.
PS. a jakiej pojemnosci masz aku ?
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 26/5/2008, 21:48

Jest 14Ah - tak jak napisano w serwisówce. Producent nie pisze nic o prądzie rozruchowym. Ale nówka nie powinna chyba sprawiać kłopotu

Ale jakiś czujnik położenia wału napewno jest. Dlatego pytam, czy możliwe są niedomagania z jego strony? Np. przez zabrudzenie, zaolejenie...

A jeśli wziąć pod uwagę niedomagania ze strony elektroniki to mógłbym spróbować podmienić moduł.
Warto próbować podmiankę?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez jasql » 26/5/2008, 23:07

Kiedys przy mojej CB400 bylo podobnie, tyle ze jak byla zimna to nie palila. Winny byl czyjnik polozenia walu. Wystarczylo poruszac (poszarpac) kablami i odpalal (chyba wewnatrz izolacji byla jakas przerwa) ale jak go sprawdzalem miernikiem to wszystko niby gralo. Znalazlem "winowajce" przypadkowo, kiedy jednego ranka nie zaskoczyl przed praca i na szybko (kilka niecenzuralnych sie posypalo) szukalem usterki.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Grzybu » 27/5/2008, 07:01

A jak toto sprawdzić miernikiem? Bo chyba sobie tam zajrzę. Może akurat coś trafię..


Adam M. napisał(a):Nie masz rozdzielacza zaplonu w tym moto - to uklad z tracona iskra - 2 cewki strzelajace podwojna iskre ktora w dwu cylindrach wypada na prace a wdwu pozostalych na wydech.

Adam M.


Z tego by wynikało, że praca byłaby podzielona na 2x2 a z tym się nie mogę zgodzić bo kolejność zapłonu jest 1324 a nie 1;3 razem i 2;4 razem.

Chyba, że miałeś na myśli, że trzy tracą iskrę a jeden ma w tym czasie pracę i za pół obrotu wału jest powtórka na kolejnym cylindrze.

A więc czujniki muszą być dwa. Zgadza się?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez jasql » 27/5/2008, 17:53

Grzybu napisał(a):...
Z tego by wynikało, że praca byłaby podzielona na 2x2 a z tym się nie mogę zgodzić bo kolejność zapłonu jest 1324 a nie 1;3 razem i 2;4 razem.

...


1 i 3 rownoczesnie oraz 2 i 4 razem.
Na 1 praca = (iskra) i rownoczesnie na 3 wydech = (iskra) na 3 nie przeszkadza bo nie ma tam juz mieszanki tylko spaliny. No chyba, ze masz 2T :twisted:
Adam ma racje. A czujnik sprawdzalem omomierzem. W CBR-ce jest tak samo, tylko, ze sa dwa.


PS. Z tego co pamietam to chyba ta iskra na wydechu ma jakos dopalac resztki gazow, czy cos takiego.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez limak14 » 27/5/2008, 18:31

a czy w moim przypadku nie jest to wina np. pompy paliwa?
bo zdaje mi sie ze kiedys troche dluzej chodzila przed uruchomieniem moto
no i wczesniej do rozruchu nie uzywalem wogole gazu
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez jasql » 27/5/2008, 18:57

Moze nie bedzie innego rozwiazania, jak kupienie takiego pierdolnika, ktorym dotyka sie do przewodu wysokiego napiecia i widac czy jest iskra na przewodzie czy nie? W UK kupilem takie cos za 3 funty (dlugopis z zarowka). Ewentualnie jakis dobry elektryk z oscyloskopem co by sprawdzil jak wyglada prad do i z cewki. Chyba to jest jedyny sposob, zeby wykluczyc problemy z mieszanka paliwo-powietrze.
Co do pompy, to im krocej chodzi tym lepiej (widac, czy zaworki w gaznikach dzialaja i nie spada poziom benzyny w komorach plywakowych).

PS. Podobno producenci zalecaja odpalanie na lekkim gazie. Poszukaj na forum bo byl o tym temat.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez limak14 » 27/5/2008, 19:41

to jasql masz moze jakis pomysl odnosnie mojego problemu?
bo juz wogole nie wiem "o co kaman"
czasami pali jak pszczolka a czasami trzeba ja meczyc
w wekend moze zobacze do swiec
co tam w nich drzemie i co sie na nich osadzilo
moze to jest powodem?ale chyba raczej nie
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Grzybu » 28/5/2008, 10:34

No więc zajrzałem. Czujnik położenia wału jest jeden. Za to jest osiem ramion na wale. Domyślam się, że chodzi tu o kąt wyprzedzenia zapłonu...?
Ale co zauważyłem. Komora z czujnikiem jest dość mocno zaolejona. Nie wiem czy tak ma być. Czy to nie ma wpływu na pracę czujnika, szczególnie przy wysokiej temperaturze?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê