Zobacz wątek - Wymiana hamulców, miękka klamka po odpowietrzaniu
NAS Analytics TAG

Wymiana hamulców, miękka klamka po odpowietrzaniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez mar111cin » 31/7/2012, 21:40

PS - bo już się mało nie wpakowałem pod ukraińskiego tira, wyjeżdżającego z parkingu... dobrze, że szybko zawinął.

Tarcze niby w miarę nowe, hamulec coraz bardziej twardy z każdym odpowietrzaniem.
Jednak te gumki w zaciskach coś mi nie dają spokoju, zastanawiam się, czy jakby przepuszczały chociaż trochę, to nie powinno od razu cieknąć z tamtąd? bo w sumie to żadnego wycieku nie ma.
Pompka coś jakby tylko później chwytała i się zastanawiam czy to nie ona jest sprawczynią zamieszania.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez RUTRA.RD » 1/8/2012, 10:13

powiem ci ze watpie ze to cos da. ja tak ze swym tl walczylem powymienialem wszystko co sie dalo odpowietrzalem z 20 razy i jakos dziala , gumek nie wymienialem, te same hebla ma moja haja tam to :) masakra z brakiem hamowania
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez mar111cin » 1/8/2012, 18:45

Artur, to w końcu wymieniłeś wszystko ? czy jednak nie wszystko (gumki :P)trochę niejasno napisałeś.
Właśnie co wróciłem z drogi, hebel taki sobie, ogólnie to hamuje, ale późno dość chwyta. Zaciągnąłem strzykawką z odpowietrzników, to trochę pęcherzyków było :/ nie dużo, ale jednak coś. A klamka dalej taka nijaka.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez zxer » 1/8/2012, 18:56

a ze tak spytam jakie masz przewodu hamulowe? stalowy oplot czy regularne ?
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez mar111cin » 1/8/2012, 22:31

zwykłe, nie w stalowym oplocie.

Jednak i tak przed zmianą klocków hamował normalnie, delikatny skok dźwigni i włączał się spadochron :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez RUTRA.RD » 5/8/2012, 14:38

aaa
gumki nie gumki heble w hajce zrobilem i co i lewy zacis mi troche trze i znowu trzeba rozebrac . przejebane ale wyloz na gumki 500zl - to jest chore one gora 150 powinny kosztowac
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez OjManiek » 7/8/2012, 20:12

A mam jeszcze jedno pytanie.
Co za klocki, może one są sprawcami. Może to jakiś badzew.
Miałem podobny przypadek w aucie. Kupiłem tanie klocki i właśnie podobny efekt pedał "miętki" jak masło. Wymieniłem na nowe i po kłopocie.
:)
VTR 1000 F
OjManiek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26/7/2012, 21:15
Lokalizacja: Radziejów

Postprzez miki1406 » 8/8/2012, 11:45

Jestem zdania, że dalej jakimś cudem masz powietrze w układzie... Coś cię musi "ugniatać". Proponuje napełnić układ od tyłu. Wpompować płyn odpowietrznikiem. Ja do tego celu stosuje jakiś stary zbiorniczek od spryskiwaczy ze złomu. Wlewasz płyn, luzujesz odpowietrznik, zapodajesz 12v i obserwujesz jak podnosi się poziom w zbiorniczku na górze (oczywiście pokrywka zdjęta. Najpierw najdalszy zacisk!
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez mar111cin » 8/8/2012, 15:16

Podałem od dołu strzykawką 100ml, trochę to pomogła ale dalej nie jest dobrze.
Ogólnie jakby te gumki przepuszczały to wydaje mi się, że powinno cieknąć po zacisku,tarczy, a ja nic takiego nie widzę.
Ostatnio popuściłem odpowietrznik i dalej kilka bąbelków ściągnąłem (odessałem strzykawką).

A klocki jakie kupiłem to ferrodo platinium.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mirekm71 » 8/8/2012, 21:15

Cos za duzo tych babelkow od dolu. Nawet jakby byly w ukladzie caly czas to raczej nie u dolu. Moze faktycznie gdzies sie zapowietrza przy tloczkach. Wyciagnij, przepoleruj drobnym papierem wodnym i zloz na smar do tloczkow albo na plyn. Poogladaj jeszcze raz dokladnie uszczelniacze.

Obydwa zaciski wypuszczaja babelki czy tylko jedna strona?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez mar111cin » 8/8/2012, 22:14

problem w tym że obydwa zaciski :/ po kilka drobnych bąbelków, ale jednak są. W takim tempie to ja będę 2miesiące hamulce odpowietrzał :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez grunder » 8/8/2012, 22:24

Rozbierz i złóż na nowo na smar do tłoczków, innej możliwości nie widzę :/.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez mirekm71 » 8/8/2012, 23:23

Jakos nie przekonuje mnie opcja uszkodzenia 2 zaciskow jednoczesnie. Przewody byly wymieniane moze gdzies przed trojnikiem spady sa niewlasciwe i tam sobie siedzi babel? Moze wykrec lewy zacisk od trojnika sprobuj zaslepic sruba i wtedy odpowietrz? Na bank jakas bzdura tylko ciezko zlokalizowac. Metoda eliminacji. Jeden zacisk, pozniej drugi i wyjdzie.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez mbied1 » 9/8/2012, 07:07

Jaki rocznik motocykla?? Może masz już po prostu stare przewody hamulcowe, które się nadmiernie rozszerzają.
Marcin
mbied1
Świeżak
 
Posty: 120
Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mar111cin » 9/8/2012, 16:09

może i tak Mbied, ale to by nie powstało z dnia na dzień, akurat przy wymianie klocków ;)
Na razie stosuję metodę, dzisiaj jeżdżę-dzisiaj odpowietrzam ; ) i hamulec robi się coraz to lepszy, może uda mi się dojść w ten sposób do żylety
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rally_1 » 10/8/2012, 11:32

Dobre rezultaty daje zaciśnięcie na noc klamki (jakimś zaciskiem, opaską zaciskową), a rano od razu odpowietrzyć.
Przeróbki, modyfikacje, budowa od podstaw :)
Avatar użytkownika
Rally_1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25/2/2009, 08:08
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez mar111cin » 10/8/2012, 17:16

Boję się, że w ten sposób rozwalę uszczelnienie tłoczka przy pompce.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mar111cin » 12/8/2012, 21:13

dzisiaj hamulce odpowietrzałem dwa razy :)
zaczełem podejrzewać, że jest coś nie tak z odpowietrznikami, bo dziwnie bąbluje takimi małymi delikatnymi bąbelkami, tak jakby odpowietrznik był winowajcą, ale dwa na raz?

Hebel ogólnie hamuje, można by i fiknąć przez kierownicę, ale nie da się tego zrobić hamując na dwa palce :/
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mbied1 » 13/8/2012, 07:09

może źle odpowietrzasz, nie może być bąbelków z odpowietrznika, pompujesz, aż pojawi się jednolity płyn? Jeśli zawsze jest z bąbelkami to po prostu łapie Ci powietrze, pewnie z zacisków.
Marcin
mbied1
Świeżak
 
Posty: 120
Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez RUTRA.RD » 13/8/2012, 08:06

to z zacisnieciem hebla na noc opaska jakąś to znany trik spokojnie mozesz tak zrobic. moim skromnym zdaniem ta cala zabawa z heblami wynika z przyczyny gumek i tyle, tylko weź je wymien jak tyle kosztuja. ja w hajce tez mam slabe heble szczegolnie podczas pierwszych milimetrow ruchu klamki
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê