Jaki olej Yamaha R1
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
to jak dobrze zrobiłem ze zamówiłem ten półsyntetyk ?? jak źle to nic straconego moto mam z 2001r do końca serwisowane jestem 1 właścicielem w kraju i miało jednego tylko przede mną no ima już nawinięte 78 tyś ja już gonie 79
i chodzi jak malina aż dziw ze taki sprzęt wytrzymuje takie przebiegi i chodzi jak zegarek i dlatego nie chce tego zepsuc 


-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
Ehh półsyntetyk czy syntetyk jak widać są dwie szkoły ja jeżdżę na półsyntetyku i żyję, a drugi jeździ na pełnym i też żyje.
- Demotywatrrro
- Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59
Re: brak słów
kargulvmax napisał(a):gba4 napisał(a):Kurde ale problem.. jasne że syntetyk zalewasz, to kręci bardzo wysokie obroty więc trzeba dobra olej..
Nasłuchacie się bajek i potem lejecie byle g...., oleje nawet pólsyntetyczne też mają substancje które oczyszczają silnik i nic się nie rozszczelni, po prostu szybciej zuzywa wam się silnik bo wierzycie w magie i bajki.
Pozdro
Zafundujesz pózniej silnik za te idiotyczne rady z rekawa usłyszane od kolegi tak samo madrego jak TY?PALANT bez wiedzy z ciebie strach w chodzic na to forum bo 99% to głupiomadrzy do których nic i tak nie dociera
Nie wiem jaki z Ciebie mechanik ale kiepsko z kulturą, obawiam się że w zawodzie profesjonalistą również nie jesteś ale to tylko moje spostrzeżenia.
Dobrze zrobiłeś że kupiłes olej półsyntetyczny, jednak zawsze lepiej wziąsc lepszy.
Jakoś nie chce mi się wierzyć że jest tak duża różnica w przepłukiwaniu silnika między pół a syntetycznym olejem

-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
please : przeczytałem od deski do deski ten wątek :
http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum, ... zlamu.aspx
miałem ten sam problem - zmieniać nie zmieniać - w postach jest wszystko opisane.
błagam, przeczytać i potem komentować.
faktem jest że jak masz silnik zalany byle guanem z licznikiem cofniętym o nie wiadomo ile, potraktowanym potem jakimś Dr.Engine i w ogóle był to wcześniej mineral - to rzeczywiście będzie problem. Jeżeli masz zadbany silnik bez wycieków z częstą zmianą to nikt nigdy problemu nie zobaczy.
proszę o rzetelne linki na temat szkodliwości wymiany w zadbanym silniku z semi na ful'a - chętnie poczytam.
edit :
Tak gba4 - ująłeś w sedno - kiedy mamy 2 oleje i jeden traci parametry przy obciążeniach i temperaturze w konsekwencji skracamy sobie na własne życzenie żywotność silnika.
tak gba4 - jak ktoś miał dobry semi i go często wymieniał - tak samo silnik będzie miał czysty i pozbawiony osadów - bo to nie mineral, który robi twardy nagar i z niego wymiana grozi kalectwem.
tak gba4 - różnice mam kolosalną z 10w40 semi na 5w50ful - zwariowałem jest tak znaczna
forum subaru :
(...)
Różnicę między poszczególnymi bazami widać dopiero w ciężkich warunkach i po dłuższych przebiegach na jednej zmianie oleju. Bazy syntetyczne zapewniają większą stabilność lepkości oleju w funkcji temperatury pracy, szczególnie po większych przebiegach -- oleje półsyntetyczne i mineralne ulegają szybszej degradacji. Syntetyk w wysokiej temperaturze, po dłuższym przebiegu, dłużej zachowuje swoje właściwości lepkościowe. Znów: jeśli upalasz, stosuj dobrej jakości syntetyki. Jeśli jeździsz w kapeluszu, być może półsyntetyk wystarczy.
(...)
edit2 : nie walczę z tym żebyście sobie pozmieniali na syntetyki - w nosie to mam - latacie na czym chcecie i jak chcecie - .. ale za każdym razem jak czytam głupotę będę z nią walczył na argumenty a popularyzatora bzdury bedę prosił o jej wyjaśnienie... ( może to ja się ich naczytałem ) nikt nie jest wszech wiedzący - stąd szukam informacji bardzo dogłębnie - jeżeli opowiadam COŚ staram sied ać linka gdzie artykuł byl publikowany czy rozmowy udostępnione żeby ktoś inny mógl zweryfikować źródło mojego przekonania..
dyskutujmy zatem..
Stanisław LEM "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum, ... zlamu.aspx
miałem ten sam problem - zmieniać nie zmieniać - w postach jest wszystko opisane.
błagam, przeczytać i potem komentować.
faktem jest że jak masz silnik zalany byle guanem z licznikiem cofniętym o nie wiadomo ile, potraktowanym potem jakimś Dr.Engine i w ogóle był to wcześniej mineral - to rzeczywiście będzie problem. Jeżeli masz zadbany silnik bez wycieków z częstą zmianą to nikt nigdy problemu nie zobaczy.
proszę o rzetelne linki na temat szkodliwości wymiany w zadbanym silniku z semi na ful'a - chętnie poczytam.
edit :
gba4 napisał(a):Jakoś nie chce mi się wierzyć że jest tak duża różnica w przepłukiwaniu silnika między pół a syntetycznym olejem
Tak gba4 - ująłeś w sedno - kiedy mamy 2 oleje i jeden traci parametry przy obciążeniach i temperaturze w konsekwencji skracamy sobie na własne życzenie żywotność silnika.
tak gba4 - jak ktoś miał dobry semi i go często wymieniał - tak samo silnik będzie miał czysty i pozbawiony osadów - bo to nie mineral, który robi twardy nagar i z niego wymiana grozi kalectwem.
tak gba4 - różnice mam kolosalną z 10w40 semi na 5w50ful - zwariowałem jest tak znaczna
forum subaru :
(...)
Różnicę między poszczególnymi bazami widać dopiero w ciężkich warunkach i po dłuższych przebiegach na jednej zmianie oleju. Bazy syntetyczne zapewniają większą stabilność lepkości oleju w funkcji temperatury pracy, szczególnie po większych przebiegach -- oleje półsyntetyczne i mineralne ulegają szybszej degradacji. Syntetyk w wysokiej temperaturze, po dłuższym przebiegu, dłużej zachowuje swoje właściwości lepkościowe. Znów: jeśli upalasz, stosuj dobrej jakości syntetyki. Jeśli jeździsz w kapeluszu, być może półsyntetyk wystarczy.
(...)
edit2 : nie walczę z tym żebyście sobie pozmieniali na syntetyki - w nosie to mam - latacie na czym chcecie i jak chcecie - .. ale za każdym razem jak czytam głupotę będę z nią walczył na argumenty a popularyzatora bzdury bedę prosił o jej wyjaśnienie... ( może to ja się ich naczytałem ) nikt nie jest wszech wiedzący - stąd szukam informacji bardzo dogłębnie - jeżeli opowiadam COŚ staram sied ać linka gdzie artykuł byl publikowany czy rozmowy udostępnione żeby ktoś inny mógl zweryfikować źródło mojego przekonania..
dyskutujmy zatem..
Stanisław LEM "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Własne doświadczenie:
Bandit 600 96r. po ponad 70 000 km zalałem Castrol 10w50 pełen syntetyk. I co?? I NIC. Po 10 000 km chodzi jak chodził.
Wsadźcie sobie w dvpe bajki o nagarach.
Do uszczelniania silnika sÄ… uszczelki.
Bandit 600 96r. po ponad 70 000 km zalałem Castrol 10w50 pełen syntetyk. I co?? I NIC. Po 10 000 km chodzi jak chodził.
Wsadźcie sobie w dvpe bajki o nagarach.
Do uszczelniania silnika sÄ… uszczelki.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
czyli co? Jak teraz mam półsyntetyka i na próbe zalałbym przy wymianie pełny syntetyk to bedzie ok tak?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
falconiforme napisał(a):Własne doświadczenie:
Bandit 600 96r. po ponad 70 000 km zalałem Castrol 10w50 pełen syntetyk. I co?? I NIC. Po 10 000 km chodzi jak chodził.
Wsadźcie sobie w dvpe bajki o nagarach.
Do uszczelniania silnika sÄ… uszczelki.
Nie chce być stronniczy ale mam dokładnie takie same zdanie.
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości