Lać czy nie lać, oto jest pytanie!
Posty: 26
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Dziwi mnie jeden fakt?!
Pamiętam kiedyś rozmowy na temat olei silnikowych do motocykli do silników samochodowych i do silników diesla.
I dalej będę twierdził że olej do motocykli jest stworzony do motocykli i do warunków w jakich ma pracować.
Olej silnikowy do samochodowych silników benzynowych jest przeznaczony do silników benzynowych w pojazdach samochodowych i do warunków w jakich pracują.
A silniki diesla potrzebują trochę innej bazy składowej w olejach gdyż ich cykl pracy obciążenie i obroty mocy maksymalnej są dużo inne niż silników benzynowych(dodatkowo wydzielają dużo sadzy).
Dlatego producenci olei ściśle określają gdzie dany olej powinien się znajdować.
Trzeba przyjąć do świadomości że olej silnikowy jest częścią składową silnika i tylko będzie pasował tam do czego został przeznaczony.
Pamiętam kiedyś rozmowy na temat olei silnikowych do motocykli do silników samochodowych i do silników diesla.
I dalej będę twierdził że olej do motocykli jest stworzony do motocykli i do warunków w jakich ma pracować.
Olej silnikowy do samochodowych silników benzynowych jest przeznaczony do silników benzynowych w pojazdach samochodowych i do warunków w jakich pracują.
A silniki diesla potrzebują trochę innej bazy składowej w olejach gdyż ich cykl pracy obciążenie i obroty mocy maksymalnej są dużo inne niż silników benzynowych(dodatkowo wydzielają dużo sadzy).
Dlatego producenci olei ściśle określają gdzie dany olej powinien się znajdować.
Trzeba przyjąć do świadomości że olej silnikowy jest częścią składową silnika i tylko będzie pasował tam do czego został przeznaczony.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):I dalej będę twierdził że olej do motocykli jest stworzony do motocykli i do warunków w jakich ma pracować..
Silnik jest silnik.... czym sie rożni, z punktu widzenia oleju (gdyby był inteligentny jak my to pewnie by wnikał w róznice konstrukcyjne... ale nie jest heh), wysokoobrotowy silnik ducati z suchym sprzęgłem od wysokoobrotowego silnika ferrari, wysilonego w równym stopniu? teoretycznie w wiekszosci motocykli jest mokre sprzegło, ale jesli nie ma dodatkow teflonu ani MoS2, a w normalnych olejach nie ma to nie widze różnicy. No chyba ze nieszczesny diesel który ma inny zestaw uszlachetniaczy...
Nie ma oleju stworzonego do motocykli.... jak twierdzi moj kolega pracujacy w rafinerii... Praktyka wielu znajomkow latających motem na mobil 1 potwierdza ta teze.... żadnego ślizgania sie sprzęgieł i tym podobnych historii... a przebiegi juz sa w grubych dziesiatkach tys km...
jeśli sie komuś ślizga sprzęgło to znak ze jest zużyte, zresztą zawsze można założyć konkretniejsze sprężyny w docisku i po sprawie.
Druga rzecz.. Po co rzeźbić w g...nie... skoro półsyntetyk motocyklowego motula kosztuje podobnie co olej do samochodu - zakładam ze nikt nie jeździ carem na mixolu.... i wtedy dylematów nie ma i nie trzeba sie zastanawiać....
pzdr
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
mam nadzieje ze nie wyjde na glupka jak powiem, ze jednak pier.... ten dieselowski olej
. Jak mawiał mój kumpel "nie ma co szkłem d*py podcierać" po wypłatce zakupiłem MOTULA 10W40 półsyntetyk. Pozatym zauważyłem ze coś jest nie tak z wrzucaniem biegów (zrobiłem na tym dieselowskim ok. 500km), niby ok ale np, sporadycznie nie chcą wskakiwać wyższe biegi 3 i wzwyż, po puszczeniu sprzęgła i ponownym wciśnięciu zazwyczaj wchodzą normalnie. Trochę mnie to wystraszyło bo nigdy przedtem nic takiego nie mialo miejsca.
Szkoda tylko tego filtra oleju... prawie nówka hłehłehłe :joke:

Szkoda tylko tego filtra oleju... prawie nówka hłehłehłe :joke:
- kanclerz
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 28/4/2008, 15:55
- Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 26
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości