Zobacz wątek - Po rozgrzaniu silnik nie odpala CBR 1000 F
NAS Analytics TAG

Po rozgrzaniu silnik nie odpala CBR 1000 F

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Grzybu » 13/2/2008, 08:11

Szukałem na allegro specyfików, żeby mieć rozeznanie w chemii do czyszczenia układów paliwowych i znalazłem myjkę ultradżwiękową.

http://www.allegro.pl/item311471676_wan ... 0_led.html

Myślicie, że to by zdało egzamin? Oczywiście nie zamierzam tego kupować, bo mi się nie opłaca, ale czy to się wogóle nadaje do mycia gaźników?

Edit: Właściwie to już widzę, że same rozmiary nie pozwoliłyby zmieścić tam całej baterii gaźników.. :(
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez Adam M. » 13/2/2008, 19:11

Ta myjka to zabawka do mycia drobnych czesci, w dodatku slyszalem o jej dzialaniu bardzo kiepskie opinie, ty powinienes znalezc myjke przemyslowa w warsztacie motocyklowym czy samochodowym, o mocy co najmniej 400W.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez Grzybu » 14/2/2008, 16:42

Witam ponownie.

gaźniczki rozebrane, przemyte i przedmuchane.

Dysze wolnych obrotów były strasznie zaniedbane. Zamiast o-ringów w jednym była gumka - chyba wentylkowa, bo po wyjęciu (w kawałkach) rozpływała mi się w ręce. Poza tym jedna iglica była skrzywiona, nie mówiąc już o rozregulowaniu ustawień serwisowych (nie dziwne, skoro wcisnęli tam gumkę od wentylka)
Jednak fuszerka ograniczyła się do ingerencji w dysze, ponieważ reszta podzespołów jest w dobrym, jeśli nie b. dobrym stanie. Membrany ładne, błyszczące i elastyczne. Tłoczki niepowycierane. Zaworki pływakowe sprawne. Dzisiaj składam wszystko do kupy. Na szczęści udało mi się załatwić pokrzywione części.

Ale mam problem, bo w gaźnikach są dwa króćce odpowietrzające, do których nie jest nic podłączone.

Jest tak: Dołem jest dostarczane paliwo. Powyżej są króćce odpowietrzające komorę pływakową a nad nimi króćce komory z membranami. Te od membran są połączone razem i zakończone małym filterkiem. Te dolne (od komory pływakowej) nie są podłączone do żadnych wężyków i były skierowane po prostu na dół. To chyba nie za dobrze... Nie?
Może podłączyć je razem do tego samego filterka. Tylko czy podciśnienie nie zassa paliwa.

Serwisówka nie rozwysowuje tego układu.. :( (przynajmniej ta co ja mam)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Adam M. » 14/2/2008, 17:41

Grzybu napisał(a):Witam ponownie.

gaźniczki rozebrane, przemyte i przedmuchane.


Ale mam problem, bo w gaźnikach są dwa króćce odpowietrzające, do których nie jest nic podłączone.

Jest tak: Dołem jest dostarczane paliwo. Powyżej są króćce odpowietrzające komorę pływakową a nad nimi króćce komory z membranami. Te od membran są połączone razem i zakończone małym filterkiem. Te dolne (od komory pływakowej) nie są podłączone do żadnych wężyków i były skierowane po prostu na dół. To chyba nie za dobrze... Nie?
)


Tak ma byc.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Adam M. » 15/2/2008, 23:22

Napewno tak.
To ze slaby akumulator bedzie robil problem na zimnym silniku, a nie na goracym jest zgodne z logika, ale nie zgodne z rzeczywistoscia. Otoz na goracym silniku wzrastaja opory przeplywu pradu i to jest powodem klopotow z odpaleniem.
Czesto jest tak ze na goracym silniku caly prad zuzyty jest przez rozrusznik, a nie zostaje go na zaplon ( napiecie w instalacji spada ponizej 12V ) i odpalic nie mozna.
Jesli chodzi o sposob prowadzenia masy to sposob z odrebnymi kablami stosowany byl w motocyklach angielskich z lat 50 - 78, ale japonia od poczatku miala prowadzenie masy przez rame i silnik motocykla. Jak spojrzysz na schemat elektryczny byle jakiego japonczyka to zauwazysz ze instalacja polaczona jest kablami masujacymi z rama i silnikiem. Stosowanie takiej metody wynika z wielkiej ilosci kabli i skomplikowania instalacji w japonskich motocyklach, ale ma to negatywne skutki zwykle w starszych maszynach jako ze rama przede wszystkim nie jest idealnym miejscem do przewodzenia pradu ( rdza ).

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 16/2/2008, 03:02

Gaźniki złożone.
Motorek odpalił za pierwszym razem po zalaniu gaźników (jeszcze przed synchro). Vauometry nie wykazywały dużych różnic. Mala korekta, praktycznie niezauważalna w odbiorze. Zsynchronizowałem również ssanie na poszczególnych cylindrach i teraz można szybciej je przymykać w miarę rozgrzewania silnika.
Natomiast samo czyszczenie i regulacja kapitalnie poprawiły rozruch i skróciły czas grzania silnika na ssaniu. Teraz piec chodzi w miarę równo, już po ok. 30 sek. bez ssania (zima!!) oraz bez zająknięcia krótko wkręca się z dołu, co wcześniej nie było tak oczywiste.

Na koniec test związany z tematem.

Synchro. umożliwiło mi sprawdzenie problemu zawartego w temacie - czyli odpalanie po rozgrzaniu....

Okazało się, że objawy są takie same. Czyli po zabawie z vaku.. na rozgrzanym silniku, po ok. pięciu minutach odpoczynku, silnik mimo kręcenia rozruswzmika NIE ODPALIŁ!!!.
Wówczas załączyłem kablami prąd z mojego auta i momentalnie cebra ożyła (bez ssania - jak to mówią "Na dotyk")

Czyli wychodzi na to, że jednak bateria odmówiła współpracy.

Problem dla mnie był o tyle niejasny, że nie wiedziałem, co mam w gaźnikach. A okazało się, że w strefie dysz wolnych obrotów kultura techniczna była pojęciem obcym :cry: . Na szczęście reszta była w miarę...
Po usunięćiu niedomagań ze strony gaźników pewne jest, że problem tkwi w akumulatorze (choć wcześniej układ paliwowy na pewno nie ułatwiał rozruchu).

Szczerze, to wcześnej już czułem niedobór mocy w aku. Chociażby dlatego, że czasem zdażało się, że silnik odpalał w momencie gdy puszczałem przycisk STARTera. Jakby bezwładnością wału w czasie gdy rozzrusznik już nie pobierał prądu. (wtedy pewnie dopiero była iskra) Ale temat był trudny, więc nie chciłem wprowadzać zamieszania.

Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że temat przyda się na forum. Chętnie w miarę potrzeby rozwinę wątek. ;)

EDIT: W CBR 1000 F masa jest podłączona bezpośrednio z aku do ramy.

Pozdr.
Ostatnio edytowano 8/11/2008, 11:48 przez Grzybu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Grzybu » 16/2/2008, 13:49

Te wolne rurki to odpowietrzenie komór pływakowych. Myślę, że nie powinny być zmostkowane. Ewentualnie myślałem, że może jakiś filterek na końcu by się przydał. Ale z drugiej strony, tam nie ma dużej wymiany powietrza.

Mam problemy z doborem akumulatora. Serwisówka mówi 14Ah ale nie mogę znaleźć takiej pojemności. Są np. 10Ah

http://www.allegro.pl/item310407756_aku ... f_x11.html

Myślicie, że mogę taki zastosować?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez jasql » 16/2/2008, 13:54

Wybierz taki, ktory ma jak najwiekszy prad rozruchowy.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Adam M. » 16/2/2008, 15:35

Dziesiatka jest o wiele za mala i po "miesiacu miodowym" znowu zaczna sie klopoty z rozruchem na cieplym silniku.
Najlepiej Yuasa o wlasciwej pojemnosci i pradzie rozruchowym - teraz wydasz wiecej, ale mniej klopotow pozniej. Rozumiem ze chcesz kupic wysylkowo, pamietaj ze sucho ladowany aku po zalaniu osiaga ok 80% naladowania i trzeba go podladowac stacjonarna ladowarka do pelna.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez simonw » 16/2/2008, 16:07


Bardzo prosze cytujac skracac wypowiedzi !
Nie uzywanie (...) jest niezgodne z regulaminem forum oraz netykietą.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Grzybu » 16/2/2008, 18:26

Adam M. napisał(a):Rozumiem ze chcesz kupic wysylkowo, pamietaj ze sucho ladowany aku po zalaniu osiaga ok 80% naladowania i trzeba go podladowac stacjonarna ladowarka do pelna.

Adam M.


Wiem, wiem. Ale dzięki za przypomnienie. ;)
Chyba na razie wstrzymam się z zakupem do cieplejszych dni, kiedy będę już częsciej używał maszynki.

Póki co składam motorek "do kupy" i rozglądam się za odpowiednim aku w dobrej cenie.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Frankdm » 23/2/2008, 18:07

Przy okazji mam pytanie czy w CBRce oba wyjścia pod zbiornikiem ( a raczej z niego ) to odpowietrzenia zbiornika i czy przewody z nich powinny być gdzieś podłączone ? U mnie tylko z jednego był przewód i do tego nie wiem czy był luźny czy nie - ktoś mi podpowiadał, że przewody powinny być podłączone do tych niby odpowietrzeń komór pływakowych jeśli dobrze zrozumiałem myśl z tego forum, czyli do dwóch wyjść na przewody umiejscowionych między skrajnymi a środkowymi gaźnikami.., jestem trochę zielony więc proszę o wyrozumiałość.
Frankdm
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23/2/2008, 17:57

Postprzez Adam M. » 23/2/2008, 22:09

Powinny byc luzne.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez fajerstarter » 24/2/2008, 09:21

moj kumpel mial taki sam problem w kawasaki,jest na scigaczu ale nie wiem jaki ma nick,po prostu wsadzil nowy akumulator i teraz jest ok,a tyle zesmy sie go napchali :-/
xxxx
Avatar użytkownika
fajerstarter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 358
Dołączył(a): 19/6/2006, 18:43
Lokalizacja: warszawa

Postprzez limak14 » 11/5/2008, 20:55

witam
odświeżę temat
otóż mam podobny problem
wczesniej myslalem ze to moze aku ale kupilem nowy YUASy i wszystko jest jak bylo czyli na zimnym silniku paki ok a na cieplym po ok5-10min musze ja troche pokrecic zeby zaskoczyla(siara tak krecic fure przy ludziach)
w poniedzialek czeka na mnie seriws i robimy regulacje luzow zaworowych
nie wiem czy to pomoze ale napewno nie zaszkodzi
i teraz mam do was pytanie czy macie moze jakies podpowiedzi?synchro+ergulacja+czyszczenie ok 4tys km temu
dodam ze wczoraj jak lecialem na extreme moto to wszystko bylo ok tj.palila z delikatnym dodaniem gazu bez dlugich katowań na rozruszniku
ona pali ciezko ok raz na 5 odpalan
a tak pali mi z gazem ok
wiec prosze bardzo o pomoc bo mi serce peka jak musze ja tak "dydłać"jak jakiegos złoma
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez lukasz-rider » 11/5/2008, 23:24

Myślę że trzeba wyczyścić gaźniki. Skoro na ssaniu odpala to znaczy że nie dostaje dość paliwa bez niego. Regulację mieszanki najlepiej ustawić wg danych serwisowych. Jedynie jeśli silnik ma spory przebieg bądź są zmieniane dysze (jakieś modyfikacje) powinno sie regulować inaczej. Dobrze utrzymany silnik nie wymaga nic innego jak ustawienia wg. serwisówki.
lukasz-rider
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 23/9/2007, 14:59

Postprzez Adam M. » 12/5/2008, 01:02

Sprawdz masowanie instalacji na ramie i silniku, wiaze sie to z rozkreceniem tych srub, ich oczyszczeniem i naasmarowaniem smarem diaelektrycznym czy wazelina techniczna.
Kostki laczace instalacji to samo - plyn do czyszczenia polaczen el. + smar.
Na koncu sprawdz mase reglera w ten sam sposob.
To stary motocykl, wiec szczotki rozrusznika tez moga byc zuzyte.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 12/5/2008, 19:26

limak14 napisał(a):wiec prosze bardzo o pomoc bo mi serce peka jak musze ja tak "dydłać"jak jakiegos złoma


Wiem o czym móiwisz ;)

Pierwsze co, to napisz czy chodzi Ci też o cebre 1000F czy jakiś inny motocykl?

Jeżeli chodzi o moją maszynke to powiem, że nowy aku bardzo poprawił sytuację, ale nie wyeliminował problemu do końca. Czasem zdarza się, że sprzęt niechętnie odpala (właśnie rozgrzany), ale zdarza się to o wiele rzadziej i nie jest tak uciążliwe. Też kupiłem aku YUASA 14Ah taki jak trzeba. Dlatego wydaje mi się, że to musi być jeszcze jakaś inna przyczyna.

Zrobiłem cały serwis:
-nowy aku
-wymiana filtra
-nowe świece Denso (do modelu)
-nowe kable
-reg. zaworów
-mierzone ładowanie akumulatora
-synchro i regulacja gaźników (+ czyszczenie)
-przejrzałem całą instalację i oczyściłem połącznia
-sprawdzanie ciśnienia sprężania (jest ok.)
i wiele innych zabiegów...

a motor i tak czasem ma kłopoty z odpałem

Mam wrażenie, że to może być jakaś przyczyna elektroniki. Regulator napięcia ma wyprowadzoną swoją masę. Poza tym zrobiłem mu lepsze chłodzenie w nadzieji, że to coś da, ale niestety :(
Tylko zaznaczam jeszcze raz, że te problemy teraz pojawiają się naprawdę o wiele rzadziej, ale jednak czasem się zdarzają.

Dlatego jestem też ciekawy innych przypadków. Może razem do czegoś dojdziemy... opisz jak tam po serwisie.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez limak14 » 12/5/2008, 23:20

witam
dzieki za zainteresowanie moim problemem
serce peka jak tak odpala z wielkim trudem
napisze jak bedzie po serwisie ale to dopiero za tydzien jestem umowiony
ja swiece mam nowe ok 2tys przebiegu
moto to fzr600 95r "jedna lapma"
jeszcze na wekendzie oblukam cala instalacje i poczyszcze ja troszke
ale jakbyscie mieli do tego czasu jakies uwagi/rady to czekam
pzdr
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Adam M. » 15/5/2008, 22:06

Grzybu, jeszcze 2 mozliwosci - zmeczenie uzwojenia samego rozrusznika, zuzycie elementow sprzegla jednokierunkowego rozrusznika.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na gr