Słaby przedni hebel... :(
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Słaby przedni hebel... :(
Witam,
mam problem z przednim hamulcem... zaczął słabo łapać. Co się mogło stać? Klocki są ok, płyn jest, przewody wyglądają na całe... co może być przyczyną? Moto to GSX600F. Idzie fajna pogoda a jazda bez przedniego hebla raczej nie jest przyjemna :/ Dziwne, bo jeszcze wczoraj było wszystko ok, a dzisiaj wsiadłem przejechałem kawałek i zobaczyłem że praktycznie nie mam czym hamować
Proszę o pomoc. Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki. Jestem świeży w tym sporcie (to mój pierwszy sezon) więc wszystkie info mile widziane.
Pozdrawiam
mam problem z przednim hamulcem... zaczął słabo łapać. Co się mogło stać? Klocki są ok, płyn jest, przewody wyglądają na całe... co może być przyczyną? Moto to GSX600F. Idzie fajna pogoda a jazda bez przedniego hebla raczej nie jest przyjemna :/ Dziwne, bo jeszcze wczoraj było wszystko ok, a dzisiaj wsiadłem przejechałem kawałek i zobaczyłem że praktycznie nie mam czym hamować

Proszę o pomoc. Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki. Jestem świeży w tym sporcie (to mój pierwszy sezon) więc wszystkie info mile widziane.
Pozdrawiam
- zielu
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/5/2007, 22:39
- Lokalizacja: Wawa
Mnie pomogło zmiana przewodów hamulcowych na w oplocie stalowym. Bez porównania lepsza dozowalność. Sprawdź czy przewód sie gdzieś nie załamał po drodze. Czasami gdy sie wygnie może to wpłynąć na siłę zacisków. Z tego co piszesz chyba bardziej wygląda na zabrudzenie tarcz. Może jakiś olej albo inny diabeł??
- Samuel
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 4/5/2007, 11:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Tak naprawdę w ukłądzie hamulcowym są najważniejsze dwie rzeczy. Czystość oraz szczelność. Czyste (odtłuszczone) musisz mieć nie tylko tarcze czy klocki ale także elementy pracujące w zaciskach. Ważne jest aby pracujące tłoczki w zacisku nie były brudne bo wtedy zacierają się i ciężko chodzą, co może objawiać się słabą siłą hamowania przy takim samym naciśnięciu klamki. Nie powiedziałeś także jak zachowuje się klamka hamulca. Czy pracuje tak samo jak dzien wcześniej czy "wpada" do oporu. Raczej nie obstawiam samych przewodów, gdyż to nie stałoby się z dnia na dzien (ich zmęczenie materiałowe). Czy może klamka po kilku naciśnięciach dopiero robi się twarda. Wtedy masz doczynienia z zapowietrzonym hamulcem i wystarczy je odpowietrzyć.
- BadYunior
- Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 26/8/2005, 13:42
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Dzięki wielkie wszytskim za odpowiedzi i za cenne informacje
Fajnie że sie interesujecie problemami innych, mam nadzieje że jak będe miał większą wiedze o moto to też kiedyś komuś pomoge :p
Jednak pierwszy sposób okazał sie najlepszy (dzięki lukaszrg) Przeczyściłem tarcze i okazało sie być dużo lepiej
Podkręciłem też troche regulacje klamki, teraz jest już spoko.
Co do obiawów to klamka przy pompowaniu nie wpadała ani nie twardniała, tak jakby była w stałym położeniu.
Dzięki bardzo za pomoc!!!
Pozdrawiam wszytskich

Jednak pierwszy sposób okazał sie najlepszy (dzięki lukaszrg) Przeczyściłem tarcze i okazało sie być dużo lepiej

Co do obiawów to klamka przy pompowaniu nie wpadała ani nie twardniała, tak jakby była w stałym położeniu.
Dzięki bardzo za pomoc!!!
Pozdrawiam wszytskich
- zielu
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/5/2007, 22:39
- Lokalizacja: Wawa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości