Zobacz wątek - Pytanie odnośnie Pirelli Supercorsa.
NAS Analytics TAG

Pytanie odnośnie Pirelli Supercorsa.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Pytanie odnośnie Pirelli Supercorsa.

Postprzez b4t00n » 4/10/2013, 08:14

Witam mam pyt. odnośnie tych opon czy to prawda , że przy założeniu owej opony w odwrotnym kierunku nie ma różnicy w prowadzeniu ? Spotkałem się z takimi słuchami na torze w Poznaniu? Czekam na wasze wypowiedzi.
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań


Postprzez b4t00n » 6/10/2013, 10:33

Z taką opinią się spotkałem , że zawodnicy tak robią abo opony zużywać na treningach do konca a nie tylko prawą stronę jak ma to miejsce na torze poznań i niby nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu.
Avatar użytkownika
b4t00n
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25/10/2011, 15:42
Lokalizacja: poznań


Postprzez rosiboj » 6/10/2013, 12:51

Przekladki opon sa stosowane jedynie na torach i tak jak mowiles, po to aby zjechac ja po obu stronach, sa jednak pewne kontrowersje co do tej praktyki a mianowicie:
- jak ja przelozysz w druga strone to juz nie dziala wlasciwie na mokrym (oczywiste)
- jesli zjedziesz na pierwszym treningu prawa strone, a jak wiadomo, zajechac opone w jeden trening to zaden problem to po przelozeniu po tej stronie ktorej niedogrzewasz nie masz i tak przyczepnosci bo opona sstracila wiekszosc "mieska" na poprzednim treningu

Robi sie tak bo jak wiadomo, sciganie sie jes bardzo kosztowne i kazdy grosz sie liczy ale czy to sie oplaca ... biorac pod uwage, ze ryzykujesz crash i zdrowie ...
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Bodzios13likes » 7/10/2013, 14:36

Po pierwsze tak czy tak gdy lecisz na chicken strip`sie to nie ma żadnego bieżnika takze nie ma to różnicy
A jak dogrzewasz to jest problem indywidualny, bo każdy jeździec ma inna technikę jazdy i oczywiście ciśnienie opon odgrywa tu dużą role
Bieżnik w np. SC0 jest naprawde minimalny porównując procentowo do powierzchi całej opony wiec "teoretycznie" można założyć, że to "prawie" slick

pozdro i lewa

.. aha supercorsa wog sie nie trzyma na mokrym także stwierdzenie Pana powyżej nie ma sensu i pewnie nie jest poparte praktyką, bo może jeżdzi turystykiem/ chopperem ? Z avataru ciężko stwierdzić
Bodzios13likes
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22/11/2012, 17:26

Postprzez mati22252 » 9/10/2013, 12:42

Sory za off
Ten Rosiboj jeździ s 1000rr jak byś troszkę tu posiedział to byś wiedział.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Bodzios13likes » 9/10/2013, 15:46

Nie chodziło mi o rosiboj
Bodzios13likes
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22/11/2012, 17:26

Postprzez rosiboj » 9/10/2013, 22:27

Bodzios13likes napisał(a):.. aha supercorsa wog sie nie trzyma na mokrym także stwierdzenie Pana powyżej nie ma sensu i pewnie nie jest poparte praktyką, bo może jeżdzi turystykiem/ chopperem ? Z avataru ciężko stwierdzić

Powyzej to ja pisalem i wygladalo jak bys do mnie pisal, wiec skoro nie do mnie to chyba nikt juz nie wie do kogo pisales. Jesli uwazasz, ze bieznik w tej oponie nie ma znaczenia to sie grubo mylisz, oczywiscie nie jest to opona typu wet ale roznica miedzy nia a slickiem jest to po pierwsze a po drugie skoro ktos przeklada opony (czytaj jezdzi po torze) to raczej nie mowimy to o zadnych "cziken strajpach". Dogrzac wlasciwie opone wcale nie jest tak latwo zreszta wystarczy tylko spojrzec na opony ktore jezdza po zwyklej drodze i tororze zeby bylo widac roznice ... nawet dla laika
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê