Zobacz wÄ…tek - Zamiana silnika 50ccm na 125ccm
NAS Analytics TAG

Zamiana silnika 50ccm na 125ccm

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zamiana silnika 50ccm na 125ccm

Postprzez Tommy1990 » 22/6/2007, 17:11

Witam

Temat 125/50 jest wałkowany już od dawna ale nie spotkałem sie jeszcze z takim zagadnieniem od strony technicznej.

Mianowicie chodzi mi o to czy możliwa jest zamiana silniczka 50ccm na 125ccm (bo z tego co wiem silnik jest częścią wymienną) bez poważniejszych przeróbek w mocowaniu?? No bo wiadomo że to motorower więc przegląd jest tylko jeden więc nikt tego nie sprawdzi=) Hmm, i tu zaczynają się moje wątpliwości (zakładając że wspomniana operacja jest możliwa). Pierwsza to taka czy większy silniczek zmieści sie za owiewka, druga to taka czy rama pięćdziesiątki jest przystosowana do osiągów sto dwudziestkipiątki a trzecia to to czy taka operacja jest opłacalna, na zasadzie czy efekty będą współmierne do zamierzonych celów (Chodzi mi o to ze pod budą motoroweru ciężej jest poznać że to jednak motorowerem nie jest a jednak sobie potrafi=) ostatnie pytanie trochę zakrawa pod tematykę prawo ale bardziej zależy mi na odpowiedziach z tematyki mechaniki=)

Z góry dzięki.

PS. Jeżeli ktoś ma jakieś SPRAWDZONE patenty na podobne operacje też będę wdzięczny :D
Tommy1990
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)


Postprzez spazz » 22/6/2007, 17:33

a czemu tak skromnie dude? 125 to badziew. ptrzeciez silniczek z 600 tez moglby sie zmiescic pod owiewka albo jakby dobrze pokombinowac silniczek z np zzr 1400....
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien


Postprzez simonw » 22/6/2007, 19:37

Bahahahahaaaaa... Spaz obrazek w sigu jest mistrzostwem swiata :)

Natomiast technicznie sadze ze 125mozna by jakos wmontowac, wiesz skoro ludzie wkladaja do maluchów silniki z golfa to i dalo by rade wrzucic 125 zamiast 50, ale sadze ze powazna sprawa bedzie prowadzenie wydechu - zupelnie inny kolektor, to raz - dwa - zupelnie nie wiem jak z plynami, 125 maja chlodzenie ciecza, wiec musialbys miec miejsce na chlodnice, pompe wody, zbiornik wyrownawczy etc...

IMO przekladka w zblizonych modelach/ramach jest zapewne prostrza, ale przerobienie motoroweru na moto to gruba sprawa, pomysl o dospawaniu mocowania pod chlodnice, prowadzeniu kolektora i wydechu... ech, sadze ze gra nie jest warta swieczki.

Co innego jakas TZRke np i dorzucic do niej 125 silnik, to juz bardziej realne.

Oczywiscie jesli sie myle, prosze o poprawienie:)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Tommy1990 » 22/6/2007, 22:17

ups, o tym rzeczywiście nie pomyślałem=/ no dobra to mi naświetliło sprawę. Tak dla jasności temat był czysto teoretyczny gdyż daleki jestem od rejestrowania 125/50. Rozumiem iż twoja wypowiedź Spazz miała na celu właśnie podkreślić głupotę robiąc taka operację gdyż jest ona nielegalna i niebezpieczna ale sorry, jak nie masz do powiedzenia nic na temat to daruj sobie. Założyłem temat z ciekawości czy da sie to zrobić i jakim kosztem bo wiem jak nagminne jest rejestrowanie 125/50 i ciekaw byłem czy sensowna jest procedura rejestracji sprowadzanego motocykla jaka niektórzy praktykują.

pozdrawiam.
Tommy1990
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)

Postprzez simonw » 23/6/2007, 00:42

Nikt mnie nie poprawil byl - zatem -

na pewno mozna poszalec z podobnymi silnikami, czyli 4t do 4t np, 2t do 2t. IMO jesli sprzet ma chlodnice, dozownik oleju itp, mozna sprobowac przlozyc bebechy, nie uda sie to np z NSR do CBR wiadomo, trzeba dorobic dodatkowo nieco miejsca (chociaz to bylaby najszybsza CBR125 swiata), natomiast rozne modele silnikow w podobnych produkcjah to mocowanie ew, zestrojenie z reszta.

Wiadomo ze 125 nie pociagnie silnika 600, sadze ze rozpadlo by sie toto na spawach ramy - ale -moglo by pojechac.
W granicach rozsadku - owszem - takie rzeczy sa mozliwe
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Tommy1990 » 23/6/2007, 11:32

No tak, ale z dozownika oleju można by było rezygnować gdyby się uprzeć nad chłodnicą trzeba by było trochę popracować, no i totalna przeróbka układu wydechowego. A czy na szerokość zmieściło by sie to pod owiewka ?? bo wiem ze cylinder 125ccm LC nie rożni sie wiele od takiego samego cylka 50ccm. ale jak z chłodnicą=/?? i czy 125 nie ma czasem większego gaźnika??
Tommy1990
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)

Postprzez simonw » 23/6/2007, 13:38

na pewno ma wiekszy gaznik, troche jakies elektroniki dookola tez sie kreci.

Musialbys trafic cos podobnego, na prawde gabartowo i sprawdzic.
1. przewody paliwowe
2. (ew pompa paliwa)
3. pompa chlodziwa
4. chlodnica
5. kolektor
6. koncowka wydechu
7. otoczenie zaplonu (kable, cewka..)
8. filtr powietrza, albo kosz filtra

W sumie 1:1 przekladasz z innej maszyny
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Bunny » 23/6/2007, 13:39

na pytanie zawarte w temacie odpowiem: nie da się owisplacku :| jak chcesz mieć 125 to kup 125.
Czytać chyba w szkole nie nauczyli bo pisałem o tym niejednokrotnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bunny
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 25/1/2006, 19:31
Lokalizacja: siÄ™: biorÄ…: dzieci: ?

Postprzez Tommy1990 » 23/6/2007, 17:53

Ok. Czyli właściwie nie jest to możliwe bez radykalnego przerobienia całego moto. dzięki wszystkim za posty. A, Bunny w opcji szukaj nie zaznaczam szukaj w postach, bo znalazło by takich tematów setki, przy czym 80% nie na temat =/ a takiego tematu nie było więc załozyłem bo mnie ciekawił. I czytanie nie ma tu nic do rzeczy bo rzecz jasna nie przeczytałem wszystkich tematów. To tyle. Thx for all .
Tommy1990
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)

Postprzez simonw » 23/6/2007, 18:21

Heh Bunny, chodzilo o techniczne wyjasnienie czy jest to mozliwe, a nie jak to zrobic. Moze tak.

Przekladanie oczywiscie nie ma sensu - predzej w jakies maszynie wiekszej, zmienic silnik nie wiem GS-> CBR np, tez problemy ale mniej-wiecej masz wszystko. Wiesz, powypadkowa naprawa, costam...
Tutaj, trzeba by dobudowac po prostu wszystko - custom made ;P
Wiec i spawanie, przerobienie ramy ,etc:>
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez elco » 23/6/2007, 18:53

juz kiedys pisalem na ten temat, ale tak dla przypomnienia

od strony technicznej jest to wykonalne, ale od strony fizycznej to wyglada troche inaczej. Zmiana silnika z 50 do 125 czyni motocykl dosc niebezpiecznym. Silnik w wiekszosci motocykli jest waznym elementem konstrukcji nosnej pojazdu - mowiac krotko i na temat - zmieniajac silnika, zmienisz wlasciwosci jezdne pojazdu, jego stabilnosc, a nawet srodek ciezkosci - to moze skutkowac tym, ze motocykl zamiast skrecac bedzie jechal prosto. Poza tym silniki 125 ccm to silniki prawie dwukrotnie wieksze od 50ccm,potrzebujace zupelnie innego chlodzenia, wpadajace w znacznie wieksze drgania - a tego rama moze juz nie wytrzymac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Tommy1990 » 24/6/2007, 09:49

O, dzięki Elcommendante. Właśnie o opinie od tej strony mi chodziło. No to mnij więcej wiem już wszystko czego dowiedzieć sie pragnąłem, Temat uważam za zamknięty=) Jeszcze raz dzięki wszystkim, pozdrawiam.
Tommy1990
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)

Postprzez michael » 24/6/2007, 10:32

a co do tego, że policja się nie skapnie. w polsce motorower może jechać przepisowo 45 km/h. co znaczy, że jak włożyłbyś silnik od 125 i jechał np ponad 100 km/h to pewnie by ktoś Cię dziabnął. wtedy możesz mieć nawet zarejestrowane to jako cokolwiek, ale prawko na motor ze względu na prędkość musisz mieć. a wsadzać 125cc żeby jeździć 50 km/h to bezsens. pzodro!
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Mi5i3K » 26/6/2007, 14:25

simon czego sie palisz sam masz simsona kosiarke tylko wieksza ?
Essential napisał(a):a nie piszcie bo mnie tylko wkurzacie na suszarze to bym se ;ojezdzil yakie gguwno jakich malo tylko dla miastowych a ja ze wsi pochodze gdzie sa pola a nie autosrady
Avatar użytkownika
Mi5i3K
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 30/5/2007, 19:52

Postprzez pawlak200192 » 26/6/2007, 15:37

przekładka silnika jest fajna tylko w motorynce :D
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê