Zobacz wÄ…tek - tlumik od gsxr600 do gsxr1000?
NAS Analytics TAG

tlumik od gsxr600 do gsxr1000?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

tlumik od gsxr600 do gsxr1000?

Postprzez MANIAK929 » 13/6/2013, 16:52

Hej Panowie tak jak w temacie posiadam tłumik od 600 w moim gsxr 1000 k3. Tu mam pytanie motocykl na górze obrotów nie ma oczekiwanej przeze mnie mocy. Czy może przyczyniać sie do tego tłumik od 600? Dodam, że motocykl przy zchodzeniu z obrotów strzela z tłumika. Nie zawsze i nie aż tak mocno ale ma to miejsce. Czy moze to być związane z tłumikiem od 600? prosze o pomoc i pozdrawiam:)
MANIAK929
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5/7/2012, 15:43


Postprzez Glenroy » 13/6/2013, 18:09

Wydech projektowany jest pod konkretny model i puszka z 600-ki, może mieć po prostu węższy przelot i na wysokich obrotach po prostu dławić silnik.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Postprzez Black-Ghost » 13/6/2013, 23:57

;Tak jak pisze Glenroy. :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez MANIAK929 » 14/6/2013, 13:18

Tak też właśnie myślałem dzieki Panowie. A co powiecie o tym strzelaniu z tlumika? Możliwe że jest spowodowane tłumikiem od 600? Przy wymianie na przelot muszę wymienić sportowy filtr powietrza? Gdzieś na necie natrafiłem,że przelotowy tłumik może zniszczyć silnik poprzez wypalenie gniazd zaworowych... co sądzicie?
MANIAK929
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5/7/2012, 15:43

Postprzez misiek1506 » 14/6/2013, 14:22

Nie przy wtrysku ; )
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez MANIAK929 » 14/6/2013, 17:58

Dzieki misiek1506, mam prozbe rozwiniesz swą odp do wszystkich pytań w moim pierwszym poście? bo widzę że masz pojęcie
MANIAK929
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5/7/2012, 15:43

Postprzez Glenroy » 14/6/2013, 21:13

Strzelanie może być spowodowane przez różne czynniki, od wydechu po mapy zapłonu.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Majin » 15/6/2013, 14:50

Glenroy napisał(a):Strzelanie może być spowodowane przez różne czynniki, od wydechu po mapy zapłonu.


A takie z pupy pytanie: czym są mapy zapłonu? :oops: A może inaczej. W rzędowej czwórce (suzuki gsxr 600 1998) zasilanej gaźnikami co steruje mapami zapłonu? Bo nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. Jakiś moduł? na wałkach? w głowicy? ustawienie silnika?
Wiem że pytanie dziwne ale z pewnych powodów chciałbym wiedzieć :)
Avatar użytkownika
Majin
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6/1/2012, 19:24
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez misiek1506 » 15/6/2013, 22:57

Strzelanie w wydech jest spowodowane niespalonym paliwem które dopala się w tłumiku, robi się to poprzez opóźnienie zapłonu na maxa, wtedy motor pięknie strzela, mówi się że to niezbyt zdrowe dla silnika bo fala która tworzy się przy wybuchu idzie w obie strony i zawory dostają trochę w pi***, lecz 1/2 motocykli które znam lata na takich mapach i to latami. Tak samo uturbione auta też często posiadają anti-lag, jest to powiedzmy mapa zapłonu która zalewa trochę silnik i opóźnia zapłon aby turbina szybciej wstała dzięki wybuchowi zaraz przed Nią. Proponuję Ci abyś ściągnął tłumik i Go porządnie przegonił, jeśli góra się poprawi to czeka Cię przeróbka tłumika na przelot lub wymiana na coś innego.

Majin.

Mapy zapłonu to jak w nazwie moment zapłonu(iskry), ale także i ilość mieszanki, czyli wystrojenie silnika, możesz mieć kilka map zapłonu i zmieniać Je podczas jazdy, np. normalna i opóźniony zapłon aby strzelał w tłumik(taki bajer na miasto). W Sradzie mapami zapłonu kieruje kierownik chyba, nie jestem pewny jak jest w tego typu motocyklach ale za mieszankę odpowiada na pewno regulacja gaźników, a zapłon wydaje Mi się że jest także sterowany przez kierownika ustawieniem na którymś wałku, pewnie korbowym.
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez Majin » 15/6/2013, 23:08

dzięki misiek1506, właśnie na taka jasną odpowiedz liczyłem :)
Avatar użytkownika
Majin
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6/1/2012, 19:24
Lokalizacja: Gliwice



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê