Uszczelka pod głowicą czy może coś innego?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Uszczelka pod głowicą czy może coś innego?
Hej,
Motocykl Honda CB500 '96
Pod koniec sezonu wymieniałem płyn chłodniczy i po jednej jeździe trochę mi go wypluło. Zbiorniczek wyrównawczy był pusty, ale moto właśnie odkładałem do zimowania więc stwierdziłem, że na sezon doleję. Oczywiście na śmierć zapomniałem i dziś po dłuższej jeździe przy postoju kilkuminutowym zobaczyłem, że wskazówka podeszła pod czerwone pole (nie na, ale obok). Wentylator chodził. Po zajechaniu na parking i wyłączeniu silnika nic nie wywaliło płynu, ale ze zbiorniczka słychać był bulgotanie (aczkolwiek płynu nie widziałem). Moto nie dymi na biało, olej sprawdziłem i nie jest mlekowaty. Dziś uzupełniłem zbiorniczek wyrównawczy i poobserwuję jutro.
Czyżby uszczelka ? A może pierdoła jak termostat/korek wlewu ?
Motocykl Honda CB500 '96
Pod koniec sezonu wymieniałem płyn chłodniczy i po jednej jeździe trochę mi go wypluło. Zbiorniczek wyrównawczy był pusty, ale moto właśnie odkładałem do zimowania więc stwierdziłem, że na sezon doleję. Oczywiście na śmierć zapomniałem i dziś po dłuższej jeździe przy postoju kilkuminutowym zobaczyłem, że wskazówka podeszła pod czerwone pole (nie na, ale obok). Wentylator chodził. Po zajechaniu na parking i wyłączeniu silnika nic nie wywaliło płynu, ale ze zbiorniczka słychać był bulgotanie (aczkolwiek płynu nie widziałem). Moto nie dymi na biało, olej sprawdziłem i nie jest mlekowaty. Dziś uzupełniłem zbiorniczek wyrównawczy i poobserwuję jutro.
Czyżby uszczelka ? A może pierdoła jak termostat/korek wlewu ?
- rogigor
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 9/9/2012, 16:59
- Lokalizacja: Wrocław
jak miales wlany plyn a nie wode to nic mu nie bedzie jak moj sie zagrzeje do ponad 100 stopni i go zgasze takiego goracego to tez slychac bulgotanie w zbiorniczku dlatego zawsze przed zgaszeniem staram sie najpierw zbic temp ponizej 100 stopni
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Dolany płyn do zbiorniczka dziś został "wysikany". Może i nie jest to jakaś paląca sprawa, ale zdecydowanie nie chcę, aby płyn gotował mi się w korkach. Jutro oddaję moto do sprawdzenia co to. Osobiście stawiam pompa/termostat.
- rogigor
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 9/9/2012, 16:59
- Lokalizacja: Wrocław
sonycbr77 napisał(a):jak miales wlany plyn a nie wode to nic mu nie bedzie jak moj sie zagrzeje do ponad 100 stopni i go zgasze takiego goracego to tez slychac bulgotanie w zbiorniczku dlatego zawsze przed zgaszeniem staram sie najpierw zbic temp ponizej 100 stopni
Jak zbijasz temperature poniżej 100C?
Zanim dojade do siebie przejeżdżam przez osiedle (dużo dzieci biega, ludzie na rowerach jeżdżą), dlatego ostatnie 2-3 minuty przejeżdżam na 1 biegu z prędkością ok 12Km/h.
Po tym czasie prawie zawsze temperaura podskauje mi do 108C po czym włącza się wentylator, temperatura spada do 106C, wentyaltor się wyłącza, temperatura wraca do 108C, wentylator itd.
Chodzi o to, że jak moto jest na luzie i stoi w miejscu to temperatura cały czas rośnie (konkretnie jest w przedziale 106-108 stopni). Zawsze moto wyłączam gdy wentylator przestaje się kręcić. Poniżej 100C nie wiem jak zbić... Jakieś pomysły?
-
Matthaios - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
- Lokalizacja: Katowice
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości