Zobacz wątek - zx6r - kilka pytań (lagi, obroty)
NAS Analytics TAG

zx6r - kilka pytań (lagi, obroty)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zx6r - kilka pytań (lagi, obroty)

Postprzez Mentos1111 » 5/5/2013, 09:03

Witam. Zakladam dość ogólny temat co by syfu na forum nie robić.

Lewy uszczelniacz kończy swój żywot bo już żyga olejem, prawa laga sucha. Pytanko, czy można z tym jeździć dopóki nie zrobie czy lepiej przez ten czas niech moto stoi i odpoczywa ? Zauwazyłem że w okolicach śruby koła przedniego są ślady smaru miedzianego (chyba tak sie to nazywa) którym niegdyś czyscilem i smarowalem tloczki w zaciskach hamulcowych. Oznacza to że olej cieknie do tego stopnia że dostał się nawet w zacisk. Klocki do wymiany czy wystarczy wyczyscic po zrobieniu uszczelniaczy ? Jesli tak to czym. Jak sprawa się ma co do kapturków przeciwpyłkowych ? Patrzac na nie podczas gdy sa zamontowane nie mają kompletnie żadnych pęknieć czy ubytków. Wymieniac, zostawić czy stwierdzić dopiero po rozebraniu? chociaz wolal bym wiedziec predzej co by czesci pozamawiać za wczasu.

Kolejne pytanko, moto po odpaleniu na ssaniu na poczatku ma niskie obroty 2-2,5 tys dopiero jak sie chwile zagrzeje i delikatnie mu przygazuje to obroty wskakuja na 5-5,5 tys i tak sie utrzymuja. Kawa jest z 99' roku zapomnialem dodac. Nawet jak zagrzeje się do 3 kresek to i tak z dołu ma lekkiego muła gdy chce przygazowac.Jak troche pojezdze moto jest lepiej rozgrzane ale nadal na poziomie 3 kresek problem znika. Ten typ tak ma, czy moze ogólnie gaźniki tak maja ? Niby zagrzany do 3 kresek a jak stanowczo przekrece manete to ma chwile zawachania i dopiero sie wkreca. Moze kwestia regulowania gaźników ? Chociaż w tamtym sezonie było robione synchro.

Jesli komus bedzie chciało czytac sie moje wypociny i na nie odpowiedziec z gory dziekuje. Jak bede miał jeszcze jakies pytania to dla porzadku zadam je w tym temacie.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez zdano133 » 5/5/2013, 10:03

Odpowiem na jedno, zamuła od dołu na nieogrzanym silniku to normalne, moja Kawka na gaźniku też to ma, a ugrzana robi się dzika ;) To z tym ssaniem, u siebie mam tak samo, stopniowo, mini skoczkami łapie ssanie (w ciągu kilkunastu sekund), ale czy to normalne to nie wiem. Jakby tego było mało, to uszczelniacz też mam umierający i trochę leci, ale u mnie niedużo, jeździłem z tym (nie wiem czy można) ale niedługo moto ląduje w serwisie, kilka problemów, wymiana uszczelniaczy i oleju w przednim zawieszeniu to koszt 100-200zł wg cennika mojego serwisu.
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem ;)
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin


Postprzez Piter51 » 5/5/2013, 10:03

Co do uszczelniacza: prawy, lewy, olej i do wymiany w trybie natychmiastowym. Klocek trochę się zetrze i będzie dalej hamował, ale jak będzie ciągle leciało na tarczę to hamowanie będzie dużo gorsze. Kapturki mogą zostać. One tylko - jak sama nazwa wskazuje - zapobiegają dostawaniu się kurzu i innego syfu, a prawdziwa robota należy do uszczelniaczy. Zmień je i tyle.

Co do obrotów w kawie się nie wypowiadam, bo nie mam na tyle doświadczenia z 4T :)
Piter51
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/10/2011, 18:20

Postprzez Mentos1111 » 5/5/2013, 10:27

Uszczelniacze zrobie po wypłacie na dniach ale dzisiaj chce pośmigać troche. Co do ceny to kumpel robił u dobrego fachury i skasował go 130 zł (uszczelniacze + olej + robocizna) Gwarancja na 2 tys km. W razie czego naprawa za free. Takze chyba i ja do niego sie udam. Obrotami w takim razie przestaje sie martwic :P moze gaznik tak ma a moze źle zrobione synchro bo robił mi je znajomy w zeszlym sezonie.

Ile moze kosztowac klucz do odkrecania przedniego koła ? Bo niestety nie posiadam aż tak duzej nasadki co by ja dopasować. A szkoda tez placic pieniadze u gumola za odkrecenie sruby, zdjecie koła, zalozenie kola, przykrecenie śruby bo co niektorzy tak sobie wlasnie licza. Jak tylnego kapcia wymieniałem przyjechalem z odkreconym kołem i zmieniona opona bo kumpel zmienił mi za free ale wyważalem gdzie indziej, samo wywazenie prawie 30 zł :/
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Maniek600 » 5/5/2013, 12:28

moje zx9r 99r tez tak mialo z obrotami, ze na zimnym nie szlo go wkrecic bo odrazu gasl po odkreceniu manetki, gdy temperatura wskoczyla na 50-60'C bylo juz ok. MowiÄ… ze gaznikowce tak maja. W tym tak mialem, ale w 636 wkrecal sie od samego odpalenia...
Co do lag...jak mocno ci leje to mozesz juz nie miec oleju w jednej ladze albo sladowe jego ilosci, wiec jedna laga pracuje dobrze a druga nie pracuje tak jak powinna, do tego olej leci na tarcze i zaciski... Klocki i tarcze mozesz odltuscic i bedzie ok, ale uszczelniacze jak najszybciej do wymiany.
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48

Postprzez zdano133 » 5/5/2013, 16:30

Zapytam od razu tu, czy problem z lagą, z uszczelniaczem i ubytek oleju może spowodować, że moto będzie ściągało?
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez Mentos1111 » 5/5/2013, 18:16

Czyli obrotami nie mam sie co przjemować, widze ze czesty objaw. Co do lag, wytarłem ją dzisiaj (cieknie tylko lewa) zrobiłem 200km dziś i na kapturku sa 3 krople oleju. Tyle wyskoczyło przez 200km jazdy. Tarcze suchutkie, sprawdzalem przed jazdą czyli aż na tarcze nie leje. Ale zacisk hamulca troche byl tłusty i pług na dole z lewej strony delikatnie tłusty.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zdano133 » 5/5/2013, 19:11

Nie leci, bo nie ma co lecieć
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez Raczek_6 » 5/5/2013, 20:38

zdano133 napisał(a):Zapytam od razu tu, czy problem z lagą, z uszczelniaczem i ubytek oleju może spowodować, że moto będzie ściągało?

Nie.
Jest to albo:
- źle ustawione tylne koło
- krzywe przednie zawieszenie
- (najgorsze) krzywa rama.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez zdano133 » 5/5/2013, 23:12

Dzięki za odpowiedź. Muszę poszukać od czego to jest. Niby w czasie jazdy nie czuć, nawet przy prędkości maksymalnej, ale jak się całkowicie puści kierownicę i wyprostuje to trochę w prawo ciągnie.
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê