Wydech RS 50
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Wydech RS 50
Jaką założyć końcówkę wydechu, albo najlepiej w jaki układ wydechowy zainwestować. Bo wiadomo, że czysty przelot nie stanowi żadnych oporów przez co motor dostaje więcej mocy...
Może poprostu kupić przelotową końcówkę z allegro?
Może poprostu kupić przelotową końcówkę z allegro?
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">
</a>
<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
-
cdsMarcin - Bywalec
- Posty: 526
- Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
wydech w 2t musi miec okreslony przelot najlepiej kup na www.sklep.mieloch.pl/
- pawlak200192
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
Tylko właśnie czy te wydechy z mielocha są przelotowe? Czy mają takie mechanizmy dupne jak oryginalne? Bo chodzi mi, żeby spaliny miały swobodny przelot a nie przez jakieś dyfuzory itd...
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">
</a>
<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
-
cdsMarcin - Bywalec
- Posty: 526
- Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
cdsMarcin napisał(a):Tylko właśnie czy te wydechy z mielocha są przelotowe? Czy mają takie mechanizmy dupne jak oryginalne? Bo chodzi mi, żeby spaliny miały swobodny przelot a nie przez jakieś dyfuzory itd...
widać o silniku dwusuwowym to Ty nie wiesz nic, poszukaj sobie na google zasade działania i podstawowe informacje a potem może będziesz wiedział jakiego tłumika masz szukać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
mar111cin napisał(a):cdsMarcin napisał(a):Tylko właśnie czy te wydechy z mielocha są przelotowe? Czy mają takie mechanizmy dupne jak oryginalne? Bo chodzi mi, żeby spaliny miały swobodny przelot a nie przez jakieś dyfuzory itd...
widać o silniku dwusuwowym to Ty nie wiesz nic, poszukaj sobie na google zasade działania i podstawowe informacje a potem może będziesz wiedział jakiego tłumika masz szukać.
To Ty chyba nie wiesz od czego jest forum. Nie wiem jaki wydech założyć i dlatego się pytam. A Ty jeśli masz popisywać się swoją "inteligencją" to lepiej tego nie rób, bo Ci nie wychodzi.
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">
</a>
<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
-
cdsMarcin - Bywalec
- Posty: 526
- Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
a Ty dalej nie nauczyłeś sie szukać, a od tego jest forum żeby na nim coś poszukać, bo temat juz był wałkowany niejednokrotnie. ale dobrze niech będzie opisze jak to jest. wystarczyło wpisać w google "silnik dwusuwowy" http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
i tutaj mamy świetny obrazek na dole ilustrujący schemat działania silnika dwusuwowego, jednak przyznam że za bardzo wszystkiego nie wytlumaczyli, ale ok juz to robię. Powoli zaczynamy od tego ze tłok idzie w góre, silnik zasysa mieszanke paliwową do komory wału, w tym samym czasie jak tlok idzie do góry następuje sprężanie i punktem kulminacyjnym jest zapłon mieszanki. W tej fazie dzieją się dwie rzeczy, najpierw spaliny przez swoje ciśnienie wydostają się do tłumika (kanał wydechowy jest troche wyżej od kanału ssącego) następnie tłok opadając jeszcze niżej wywiera ciśnienie na mieszanke znajdującą się w komorze spalania i jednocześnie spadając na odpowiednią wysokość mieszanka ta jest wciskana do cylindra (kanał ssący jest juz otwarty). tłok opada do samego dołu i zasysa jak najwięcej paliwa (na schemacie jest to kolor zielony) jednak widoczne jest że mieszanka paliwowo-powietrzna nie tylko napełnia komore cylindra ale również wydostaje się do tłumika, razem ze spalinami. I TUTAJ JEST WŁAŚNIE WAŻNY MOMENT zanim tłok uniesie się spowrotem do gory, to spaliny muszą się odbić w tłumiku (oczywiście jest to kolor szary) i spowodować wepchnięcie spowrotem mieszanki do cylindra (po co nam ona w wydechu?) czyli ważne jest aby była również zachowana odległość w jakiej jest przeszkoda (ten Twój dyfuzor) bo inaczej może układ dzialać nieprawidłowo. Ale ktoś tym się zajął i jakiś mądry inżynier wyliczył jak duża ma być ta komora i w jakiej odległości od wylotu z cylindra (ktoś kto potrafił używać całek i miał troche pojęcia o fizyce i mechanice). zatem nie warto podważać jego projektu.
Teraz to co Ty chcesz zrobić ma na celu usunięcie tego dyfuzora i zastąpienie go pustym wydechem, wiesz co się wtedy robi? spaliny nie wciskają spowrotem paliwa do cylindra, a więc masz jego dużo większe zużycie (tak tak i nie powiesz mi że jest inaczej.) paliwo zamiast być spalane jest poprostu wyrzucane przez wydech. teraz zobacz jeszcze raz na to jak działa schemat, tłok zamyka kanał ssący, czyli jest jakaś określona objętość paliwa dajmy na to że zaciągnął V- objetości paliwa do cylindra. Z tego Vw- to objętość paliwa która wyleciała do tłumika, a wiec podczas sprężania w cylindrze zostaje objętość Vz=V-Vw, zgadza się ? a to napewno jest mniej niż objętosć początkowa V. (choćbym nie wiem jak Vw będzie małe, a inżynierowie zawsze będą dążyć do tego zeby było jak najmniejsze.) Jaki z tego wniosek? mniej paliwa w cylindrze to motor będzie słabszy, będziesz musiał mu wyregulować przy tym gaźnik i dać więcej paliwa żeby poprawić jego osiągi, a w rezultacie spowodujesz tylko to że przez zwiększenie mieszanki będzie wiecej palił, a przez zmniejszenie sprężania w cylindrze (będzie miał mniej mieszanki do sprężenia bo nie będzie działało ciśnienie z tłumika) będzie miał spadek mocy. Wiesz o tym że im większe sprężanie tym większa energia przy wydechu, prawda? .
no to by było na tyle, jeszcze moge dodać że jak chcesz naprawde zepsuć swój motorower to dokup do tego stożkowy filtr powietrza z allegro. Tylko nie zadawaj wtedy na forum pytań dlaczego RS jest słaba i dużo pali.
Jak chcesz zmienić wydech to jak już tylko na jakiejś renomowanej firmy tuningowej ale nie pusty! tylko stworzony DOKŁADNIE do Twojego modelu. Może on wtedy MINIMALNIE podniesie osiągi, (ponieważ sam producent orginalnego wydechu RS zapewne musiał wybrać miedzy osiągami a przystępną ceną, takie są wyznaczniki) chociaż dla mnie by to było nieopłacalne, bo to jest kupowanie drugi raz takiego samego tłumika nieznacznie poprawionego (a co za tym idzie dużo drozszego).
i tutaj mamy świetny obrazek na dole ilustrujący schemat działania silnika dwusuwowego, jednak przyznam że za bardzo wszystkiego nie wytlumaczyli, ale ok juz to robię. Powoli zaczynamy od tego ze tłok idzie w góre, silnik zasysa mieszanke paliwową do komory wału, w tym samym czasie jak tlok idzie do góry następuje sprężanie i punktem kulminacyjnym jest zapłon mieszanki. W tej fazie dzieją się dwie rzeczy, najpierw spaliny przez swoje ciśnienie wydostają się do tłumika (kanał wydechowy jest troche wyżej od kanału ssącego) następnie tłok opadając jeszcze niżej wywiera ciśnienie na mieszanke znajdującą się w komorze spalania i jednocześnie spadając na odpowiednią wysokość mieszanka ta jest wciskana do cylindra (kanał ssący jest juz otwarty). tłok opada do samego dołu i zasysa jak najwięcej paliwa (na schemacie jest to kolor zielony) jednak widoczne jest że mieszanka paliwowo-powietrzna nie tylko napełnia komore cylindra ale również wydostaje się do tłumika, razem ze spalinami. I TUTAJ JEST WŁAŚNIE WAŻNY MOMENT zanim tłok uniesie się spowrotem do gory, to spaliny muszą się odbić w tłumiku (oczywiście jest to kolor szary) i spowodować wepchnięcie spowrotem mieszanki do cylindra (po co nam ona w wydechu?) czyli ważne jest aby była również zachowana odległość w jakiej jest przeszkoda (ten Twój dyfuzor) bo inaczej może układ dzialać nieprawidłowo. Ale ktoś tym się zajął i jakiś mądry inżynier wyliczył jak duża ma być ta komora i w jakiej odległości od wylotu z cylindra (ktoś kto potrafił używać całek i miał troche pojęcia o fizyce i mechanice). zatem nie warto podważać jego projektu.
Teraz to co Ty chcesz zrobić ma na celu usunięcie tego dyfuzora i zastąpienie go pustym wydechem, wiesz co się wtedy robi? spaliny nie wciskają spowrotem paliwa do cylindra, a więc masz jego dużo większe zużycie (tak tak i nie powiesz mi że jest inaczej.) paliwo zamiast być spalane jest poprostu wyrzucane przez wydech. teraz zobacz jeszcze raz na to jak działa schemat, tłok zamyka kanał ssący, czyli jest jakaś określona objętość paliwa dajmy na to że zaciągnął V- objetości paliwa do cylindra. Z tego Vw- to objętość paliwa która wyleciała do tłumika, a wiec podczas sprężania w cylindrze zostaje objętość Vz=V-Vw, zgadza się ? a to napewno jest mniej niż objętosć początkowa V. (choćbym nie wiem jak Vw będzie małe, a inżynierowie zawsze będą dążyć do tego zeby było jak najmniejsze.) Jaki z tego wniosek? mniej paliwa w cylindrze to motor będzie słabszy, będziesz musiał mu wyregulować przy tym gaźnik i dać więcej paliwa żeby poprawić jego osiągi, a w rezultacie spowodujesz tylko to że przez zwiększenie mieszanki będzie wiecej palił, a przez zmniejszenie sprężania w cylindrze (będzie miał mniej mieszanki do sprężenia bo nie będzie działało ciśnienie z tłumika) będzie miał spadek mocy. Wiesz o tym że im większe sprężanie tym większa energia przy wydechu, prawda? .
no to by było na tyle, jeszcze moge dodać że jak chcesz naprawde zepsuć swój motorower to dokup do tego stożkowy filtr powietrza z allegro. Tylko nie zadawaj wtedy na forum pytań dlaczego RS jest słaba i dużo pali.
Jak chcesz zmienić wydech to jak już tylko na jakiejś renomowanej firmy tuningowej ale nie pusty! tylko stworzony DOKŁADNIE do Twojego modelu. Może on wtedy MINIMALNIE podniesie osiągi, (ponieważ sam producent orginalnego wydechu RS zapewne musiał wybrać miedzy osiągami a przystępną ceną, takie są wyznaczniki) chociaż dla mnie by to było nieopłacalne, bo to jest kupowanie drugi raz takiego samego tłumika nieznacznie poprawionego (a co za tym idzie dużo drozszego).
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Dobrze, teraz rozumiem. Dzięki za wyjaśnienie. Tylko RS ma blokady na układzie wydechowym, a chodzi mi o to, żeby blokad się pozbyć a mieć wszystko ok... Kompletny układ wydechowy kosztuje ok. 1,5 tys. wiec to nawet sie nie opłaca, skoro za taką kase można kupić masę innych części.
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">
</a>
<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
-
cdsMarcin - Bywalec
- Posty: 526
- Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
blokada jak juz to będzie pomiędzy cylindrem a tą komorą rozprężającą - na tym zwężeniu, zapewne będzie tam wsadzona jakaś tulejka czy cos w tym rodzaju. Jak Ci się to uda wyjąć to dobrze, nic innego bym nie robił.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Chodzi Ci o te wyjście wydechu z cylindra, tak? Bo cylinder, wał, tłok itd. mam zmienione na 80cc
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">
</a>
<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
-
cdsMarcin - Bywalec
- Posty: 526
- Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
jeżeli tak masz zrobione, to do tego wypadało by wymienić wydech dedykowany dla 80ccm, ale tak jak już napisałem wcześniej żeby to był jakiś orginalny.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
Siekson to Ty pousuwales jego posty?? chcialem zeby to zostalo jako "dowod"... zreszta mam nadzieje ze Richie nie bedzie potrzebowal potwierdzenia... w koncu nie prosimy o bana dla kazdego kto sie zle odezwie...
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
jak już któryś Mod będzie usuwał następnego jego posta, to od razu zerknijcie do tematu "prostowanie tarcz" tam też by sie przydał mały porządek ; ) z góry dzięki.
Motoman jak ma znaleźć innego jak go z każdego wyrzucają ? za jego szacunek do innych.
Motoman jak ma znaleźć innego jak go z każdego wyrzucają ? za jego szacunek do innych.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
- Krystian Ochędalski
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 19/8/2006, 15:19
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości