Zobacz wątek - Delikatny strzał w tyłek (w oponę) - co mogło się uszkodzic
NAS Analytics TAG

Delikatny strzał w tyłek (w oponę) - co mogło się uszkodzic

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Delikatny strzał w tyłek (w oponę) - co mogło się uszkodzic

Postprzez kozlos » 16/4/2013, 18:21

Witam

Dziś dotałem delikatny strzal w tylna opone mojej giexy (gsxr k7). Uszkodzeń nie widać, jednak zastanawiam się czy mogło dojść do jakiś niewidocznych efektów tego "zbliżenia" :)

Otóż hmm wypadkowa mogła wynosić ok hmm 15, max 20 km/h - tak mi się przynajmniej wydaje. ( Z taką siłą dostałem w tyłek, w oponę (tylko i wyłącznie). Motocykl utrzymałem, trochę go przesunęło do przodu, ale nie wywrócił się.

W momencie uderzenia trzymałem delikatnie na hamulcu (przednim).

CZy macie jakieś pomysły, co warto sprawdzic, na co zwrocic uwage ? czy w ogole jest mozliwosc , ze moglo dojsc do jakis powazniejszych uszkodzen ?

Niby nic nie znosi, nie bije, ale sam nie wiem. Obawiam sie po prostu, ze jak cos wyjdzie za np hmm 1,5 miesiaca to moze byc problem z uzyskaniem odszkodowania.
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa


Postprzez Invi » 16/4/2013, 18:29

Nic
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez kozlos » 16/4/2013, 19:08

Invi tak z czystym sumieniem twierdzisz, ze raczej nic nie powinno zostać uszkodzone ?

niby nic nie widać, ale stres i niepewność jest, bo przecież to moja suziiii :)

Dzięki za rady, odpowiedzi, wskazowki
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Vergon » 16/4/2013, 19:11

Siła rozeszła się na Twoją oponę i zderzak puszki, ja bym się nie przejmował.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez power_bit » 16/4/2013, 19:16

Pewnie, że nic. Wpadłeś kiedyś w dziurę przy większej prędkości ? Siła uderzanie podczas spotkania z taką dziurą jest dużo większa niż uderzenia auta w tył twojej opony.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez kozlos » 16/4/2013, 19:26

Ok, w takim razie nie ma chyba nawet sensu zgłaszać tej szkody.

Dziękuję Panowie za rady (uspokoiliście mnie troszkę) i miłego wieczoru życzę.
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez kozlos » 17/4/2013, 08:29

A powiedzcie mi czy jest sens np sciagac kolo i sprawdzac czy uszkodzeniu nie ulegla sama felga badz opona, czy jest to raczej malo prawdopodobne... no coz, troszke sie martwie...

Czy jest w ogole mozliwosc aby przy takin uderzeniu stalo cos sie slz tylna tarcza badz samym amorkiem, czy raczej tutaj nie nalezy szukac efektow spotkania.

Dzieki jeszcze raz...
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez kogut. » 17/4/2013, 08:55

Raczej całe uderzenie przejęła opona. Możesz zdjąć koło i dać do wyważenia. Zwróć uwagę na prowadzenie moto jeżeli masz jakieś wątpliwości to zgłoś szkodę, powiedz, że moto nie prowadzi się tak jak powinno może dostaniesz zadośćuczynienie:)

P.S. Edytuj posty. Powinieneś wiedzieć o tym mając juz 200 postów.
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez kozlos » 17/4/2013, 09:21

Chcialem odswiezyc temat, podniesc dlatego napisalem kolejny post, zamiast go edytowac.

Zastanawiam sie czy nie jechac na sprawdzenie i ewentualne wywazenie kola i w razie braku szkod zadac zwrotu za taka wizyte, przynajmniej glowe bede mial spokojniejsza..

Dodam, ze na samej oponie nie widze zadnych sladow.
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Seba_ER5 » 17/4/2013, 11:38

Łożyska tylnego wahacza i w kołach. Jeśli to OC sprawcy to ja i tak bym dzwonił po OC. Acha i boli cie cos o odcinku szyjny tego nie da sie zweryfikowac idz do lekaza. Jakby Cie uderzyl 20km.h to by Ci tył sprasowal a co najmniej by sie wywrocil lub polecial kikla metrow do przodu.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez kozlos » 17/4/2013, 12:01

To widocznie byls mniejsza ta predkosc wypadkowa. Troche szarpnelo mnie do przodu i tyle. Uderzenie nastapilo tylko i wylacznie w opone. Na zderzaku widac bylo slad, jakby ryska czy przytarcie.

Czy zeby np lozyska sie uszkodzily musi byc duza sila? Szczerze nie wiem nawet jak tu gadac z rzeczoznawca, bo widocznych oznak zderzenia nie ma. Cos szumi, znosi ??

Czy przy uderzeniu naruszajacym konstrukcje/elementy motocykla powinien powstac np hmm slad na oponie?? Czy nie jest to konieczne?
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez kogut. » 17/4/2013, 14:02

Mozesz powiedzieć ze coś drga, trzęsie się jak jedziesz szybciej, nie wesz czy to felga czy łożyska koła/wahacza i mieć nadzieje ze Ci uwierzy. Szczerze wątpię żeby rzeczoznawca chciał sobie moto pojeździć.
Albo możesz odkręcić oponę dać do wyważenia (koszt jakieś 10-15zl) założyć ja z powrotem i jeździć jak by nigdy nic.
Ostatnio edytowano 17/4/2013, 21:51 przez kogut., łącznie edytowano 1 raz
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Invi » 17/4/2013, 14:26

Raz że tak jak Seba napisał, prędkość uderzenia musiałaby być dużo niższa, bo przy 20kmh tak łatwo by się to nie skończyło.

Pewnie przy dobrym rzuceniu moto na gumę lub kiepskim lądowaniu ze stopala moto oberwałoby bardziej.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez kozlos » 17/4/2013, 19:13

Czyli reasumujac ewentualnie uszkodzone moglo zostac :

Felga
Opona
Lozyska
Tak? Pytam, poniewaz chce wiedziec na co zwrocic uwage. Dzis znow troszke pojezdzilem, poogladalem zadek moto i w sumie chyba nic zlego sie nie dzieje.... chyba..

A czy jakby uszkodzona zostala np felga, to dosc odczuwalne by to bylo? Na szczescie nie mialem jeszcze przyjemnosci jezdzic na krzywej feldze.

Ponownie dziekuje i to chyba byly moje ostatnie pytania... coz.. do grona ulubionych kierowcow w tym sezonie dolaczyli panowie taksowkarze...:/
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Invi » 17/4/2013, 20:09

kozlos napisał(a):A czy jakby uszkodzona zostala np felga, to dosc odczuwalne by to bylo? Na szczescie nie mialem jeszcze przyjemnosci jezdzic na krzywej feldze.


Jakbyś pokrzywił felgę od uderzenia to byłoby to widać :P Jak ci nawet powietrze nie zeszło z opony to nie masz się co tym przejmować.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez kozlos » 17/4/2013, 20:24

Hehe, racja, ale bralem pod uwage jakies hmmm minimalne uszkodzenia ;-) no nic, pozostaje jezdzic dalej ;-) po prostu troszke sie denerwuje i szukam tych uszkodzen na sile ;-) ale wyglada na to,ze wszystko jest dobrze
kozlos
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
Lokalizacja: warszawa

Postprzez kogut. » 17/4/2013, 20:31

Minimalne uszkodzenia to wyjdą Ci jak będziesz wyważał felge... wtedy zobaczysz czy jest prosta czy nie...jezeli miales wyważona wcześniej to teraz możesz sprawdzić czy odważniki i miejsce ich przyłożenia się mniej więcej zgadzaja...w ten sposób sprawdzisz czy chociaż trochę felga zmieniła swoja geometrie (w co wątpię)
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Invi » 17/4/2013, 20:46

Zgadzać to się raczej nie będą w 100% zgadzały chociażby dlatego że opona nie zużywa się idealnie równo. Za to jakby felga była krzywa to odważników poszłoby sporo więcej niż normalnie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez kogut. » 17/4/2013, 21:48

Invi napisał(a):Zgadzać to się raczej nie będą w 100% zgadzały chociażby dlatego że opona nie zużywa się idealnie równo. Za to jakby felga była krzywa to odważników poszłoby sporo więcej niż normalnie.


Dlatego napisałem "mniej więcej" :wink:
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr