Wytrzymałość cylindrów tuningowych do motorowerów
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Wytrzymałość cylindrów tuningowych do motorowerów
Witam. Mam pytanie dla zorientowanych. Spotkałem się z wieloma opiniami na temat wytrzymałości tuningowych cylindrów do motorowerów. W sklepach zawsze piszą "najwyższa jakość, niezawodność i wytrzymałość" czy tak jest w rzeczywistości?? spotkałem też wiele opinii że drastycznie skracają one żywotność silnika. Chodzi mi o porównanie przy jednakowej eksploatacji ( nie katowaniu ale nie jeżdżeniu 50km/h ) Mam zamiar przesiąść się niebawem ze skutera na inny motorower z biegami prawdopodobnie aprilię rs ok '96r. Zastanawiam się czy kupować 50ccm czy może już po tuningu (z tego co się orientuje tuning silniczka chłodzonego cieczą to nie małe pieniądze więc kupno już przerobionego opłaca sie bardziej) Możliwe że są wersje fabrycznie 80ccm (nie tuningowane) zarejestrowane na motorower?? help me pleas...
- Tommy1990
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
- Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)
Z tego co wiem małe nietuningowane silniczki wytrzymują okolo 50 tys km.
1. Jesli ktoś przerobił takie moto to nie oszczędzał.
2. Po tuningu np. stosunek skoku tłoka do promienia wału jest mniejszy co powodje wieksze siły tarcia.
3.Do tego zwiekszajac jeszcze stopień kompresji można wyobrazić sobie ile taki silniczek pochodzi i jak bedzie mu gorąco.
A motorowerem i tak wiecej niż 45km/h nie mozesz jechac, a chyba Tobie w takim moto nie chodzi o elastyczność silnika, tylko gaz na max i czeksz aż przekroczy 7 tys obr.
Nie lepiej zbierać na jakas 250-tke i moto-prawko. Potem troche pojezdzisz i kupisz 5 x 250 = Yamaha XJR. Tam to już seryjnie masz kute tłoki
A biegów tylko 5 bo momentu obrotowego masz tyle że nawet większość puszek zazdrości, i tylne kolo na bank musi sie zakrecic na mokrym przy ruszaniu. Pozdrawiam
1. Jesli ktoś przerobił takie moto to nie oszczędzał.
2. Po tuningu np. stosunek skoku tłoka do promienia wału jest mniejszy co powodje wieksze siły tarcia.
3.Do tego zwiekszajac jeszcze stopień kompresji można wyobrazić sobie ile taki silniczek pochodzi i jak bedzie mu gorąco.
A motorowerem i tak wiecej niż 45km/h nie mozesz jechac, a chyba Tobie w takim moto nie chodzi o elastyczność silnika, tylko gaz na max i czeksz aż przekroczy 7 tys obr.
Nie lepiej zbierać na jakas 250-tke i moto-prawko. Potem troche pojezdzisz i kupisz 5 x 250 = Yamaha XJR. Tam to już seryjnie masz kute tłoki

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Do falconiforme:
1). Myslisz ze przy tuningu nie mozna oszczedzac?
2). Skok tłoka jest ściśle związany z 'promieniem wału' a raczej mimośrodem korbowodu. Skok tłoka to 2x 'promien' tegoż wału. A co do tego mają siły tarcia to ja naprawde nie wiem, żeby zmniejszyć siłe tarcia możesz zmniejszyc ilosc pierscieni na tłoku o ile to mozliwe.
3). tak juz na marginesie to na stopien kompresji wpływa ewentualnie kształt tłoka lub jego 'wysokosc' zmniejszajac w jakims stopniu pojemnosc.
btw widzisz ze koles jest Tommy1990 i nieinteresuje go czekanie na kat.A tylko chce motopeda juz...
no nieważne, ogolnie... tuning - zmiana tłoka na tuningowany ale bez zmieniania pojemnosci napewno skraca żywotnosc silnika i to nawet diametralnie, natomiast tak jak napisales Tom 80ccm nie wyzylowany bedzie dłuzesz zył, a parametry moze miec jak stuningowana 50cmm, na dokładnych parametrach tych pojemnosci sie nie znam wiec o tym nie mowie:P
1). Myslisz ze przy tuningu nie mozna oszczedzac?
2). Skok tłoka jest ściśle związany z 'promieniem wału' a raczej mimośrodem korbowodu. Skok tłoka to 2x 'promien' tegoż wału. A co do tego mają siły tarcia to ja naprawde nie wiem, żeby zmniejszyć siłe tarcia możesz zmniejszyc ilosc pierscieni na tłoku o ile to mozliwe.
3). tak juz na marginesie to na stopien kompresji wpływa ewentualnie kształt tłoka lub jego 'wysokosc' zmniejszajac w jakims stopniu pojemnosc.
btw widzisz ze koles jest Tommy1990 i nieinteresuje go czekanie na kat.A tylko chce motopeda juz...
no nieważne, ogolnie... tuning - zmiana tłoka na tuningowany ale bez zmieniania pojemnosci napewno skraca żywotnosc silnika i to nawet diametralnie, natomiast tak jak napisales Tom 80ccm nie wyzylowany bedzie dłuzesz zył, a parametry moze miec jak stuningowana 50cmm, na dokładnych parametrach tych pojemnosci sie nie znam wiec o tym nie mowie:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
NO właśnie też taki bylem by mieć "już teraz", dlatego wiem że warto poczekać.
Osobiscie nie widze sensu w tym by przesiadać sie z 50 na 80 potem 125,250,450,500, 600,750,1000. Za kazdym razem to są inne problemy inne czesci itp. 80-tka znowu się znudzi po sezonie. Czy 125-tka bedzie nastepna? Zresztą sezon nie wystarczy by wżyć się w maszynę.
Chyba że Tommy1990 chce jezdzić jeszcze koleje lata mtorowerem w co wątpie.
Odnośnie tuningu mam w glowie przekonanie ze może on być bardziej lub mniej, ale zawsze jest kosztowny i nie jest dla mnie zwiazany z cięciem kosztów. Wiem tyle że się opłaca zaplacić za część trwalszą.
Tommy1990 jeśli moge spytać o jakich tu kosztach mówimy bo wydaje mi się to kluczowe?
Pozdrawiam
Osobiscie nie widze sensu w tym by przesiadać sie z 50 na 80 potem 125,250,450,500, 600,750,1000. Za kazdym razem to są inne problemy inne czesci itp. 80-tka znowu się znudzi po sezonie. Czy 125-tka bedzie nastepna? Zresztą sezon nie wystarczy by wżyć się w maszynę.
Chyba że Tommy1990 chce jezdzić jeszcze koleje lata mtorowerem w co wątpie.
Odnośnie tuningu mam w glowie przekonanie ze może on być bardziej lub mniej, ale zawsze jest kosztowny i nie jest dla mnie zwiazany z cięciem kosztów. Wiem tyle że się opłaca zaplacić za część trwalszą.
Tommy1990 jeśli moge spytać o jakich tu kosztach mówimy bo wydaje mi się to kluczowe?
Pozdrawiam
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme napisał(a):Z tego co wiem małe nietuningowane silniczki wytrzymują okolo 50 tys km.
1. Jesli ktoś przerobił takie moto to nie oszczędzał.
2. Po tuningu np. stosunek skoku tłoka do promienia wału jest mniejszy co powodje wieksze siły tarcia.
3.Do tego zwiekszajac jeszcze stopień kompresji można wyobrazić sobie ile taki silniczek pochodzi i jak bedzie mu gorąco.
A motorowerem i tak wiecej niż 45km/h nie mozesz jechac, a chyba Tobie w takim moto nie chodzi o elastyczność silnika, tylko gaz na max i czeksz aż przekroczy 7 tys obr.
Nie lepiej zbierać na jakas 250-tke i moto-prawko. Potem troche pojezdzisz i kupisz 5 x 250 = Yamaha XJR. Tam to już seryjnie masz kute tłokiA biegów tylko 5 bo momentu obrotowego masz tyle że nawet większość puszek zazdrości, i tylne kolo na bank musi sie zakrecic na mokrym przy ruszaniu. Pozdrawiam
nie słyszałem nic o zmianie skoku



pozatym zywotnosc zalezy od cylindra, zwykły sportowy powinien wytrzymac troche mniej niz normalny, a cylinder klasy EVO zurzywa sie duzo szybciej niz sport i org.
- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
No wiec myślę o jakiejś aprili rs w cenie ok 3,5 - 4tys zł tak jak wspomniał falconiforme nie opłaca się zmieniać moto na 1 sezon ale prawdopodobnie takim sprzętem jeździł bym przez 2 sezony ( jestem z końca listopada więc na prawko czekam dłużej niż wszyscy ) zależy mi więc na tym, żebym nie musiał przy sprzedaży myśleć o remoncie (żeby przy oględzinach silniczek się nie rozleciał). co do przeznaczenia tego motorku to był by on używany zarówno do spokojnego podróżowania zarówno na małe jak i na duże dystanse ( spokojnego bo często a nawet bardzo często jeżdżę z siostrą lub pasażerami a wtedy jakoś mnie nie ciągnie do upalania). Oczywiście ma on mieć w sobie coś ze sportowca gdyż jakaś przyjemność z życia trzeba mieć, nie??=) Ze strony czysto ekonomicznej nie opłaca mi sie kupować nic bardzo drogiego na 2 sezony ale szczerze mówiąc to skuter dla mnie to pomyłka=/ brakuje mi biegów i denerwuje mnie jego "plastikowość". Więc jakie parametry motorku byście proponowali??
- Tommy1990
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
- Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)
- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 10 gości