Zobacz wątek - Wytrzymałość cylindrów tuningowych do motorowerów
NAS Analytics TAG

Wytrzymałość cylindrów tuningowych do motorowerów

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wytrzymałość cylindrów tuningowych do motorowerów

Postprzez Tommy1990 » 13/6/2007, 19:25

Witam. Mam pytanie dla zorientowanych. Spotkałem się z wieloma opiniami na temat wytrzymałości tuningowych cylindrów do motorowerów. W sklepach zawsze piszą "najwyższa jakość, niezawodność i wytrzymałość" czy tak jest w rzeczywistości?? spotkałem też wiele opinii że drastycznie skracają one żywotność silnika. Chodzi mi o porównanie przy jednakowej eksploatacji ( nie katowaniu ale nie jeżdżeniu 50km/h ) Mam zamiar przesiąść się niebawem ze skutera na inny motorower z biegami prawdopodobnie aprilię rs ok '96r. Zastanawiam się czy kupować 50ccm czy może już po tuningu (z tego co się orientuje tuning silniczka chłodzonego cieczą to nie małe pieniądze więc kupno już przerobionego opłaca sie bardziej) Możliwe że są wersje fabrycznie 80ccm (nie tuningowane) zarejestrowane na motorower?? help me pleas...
Tommy1990
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)


Postprzez falconiforme » 13/6/2007, 22:26

Z tego co wiem małe nietuningowane silniczki wytrzymują okolo 50 tys km.
1. Jesli ktoś przerobił takie moto to nie oszczędzał.
2. Po tuningu np. stosunek skoku tłoka do promienia wału jest mniejszy co powodje wieksze siły tarcia.
3.Do tego zwiekszajac jeszcze stopień kompresji można wyobrazić sobie ile taki silniczek pochodzi i jak bedzie mu gorąco.
A motorowerem i tak wiecej niż 45km/h nie mozesz jechac, a chyba Tobie w takim moto nie chodzi o elastyczność silnika, tylko gaz na max i czeksz aż przekroczy 7 tys obr.
Nie lepiej zbierać na jakas 250-tke i moto-prawko. Potem troche pojezdzisz i kupisz 5 x 250 = Yamaha XJR. Tam to już seryjnie masz kute tłoki :) A biegów tylko 5 bo momentu obrotowego masz tyle że nawet większość puszek zazdrości, i tylne kolo na bank musi sie zakrecic na mokrym przy ruszaniu. Pozdrawiam
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez motoman » 13/6/2007, 22:46

Do falconiforme:

1). Myslisz ze przy tuningu nie mozna oszczedzac?
2). Skok tłoka jest ściśle związany z 'promieniem wału' a raczej mimośrodem korbowodu. Skok tłoka to 2x 'promien' tegoż wału. A co do tego mają siły tarcia to ja naprawde nie wiem, żeby zmniejszyć siłe tarcia możesz zmniejszyc ilosc pierscieni na tłoku o ile to mozliwe.
3). tak juz na marginesie to na stopien kompresji wpływa ewentualnie kształt tłoka lub jego 'wysokosc' zmniejszajac w jakims stopniu pojemnosc.


btw widzisz ze koles jest Tommy1990 i nieinteresuje go czekanie na kat.A tylko chce motopeda juz...

no nieważne, ogolnie... tuning - zmiana tłoka na tuningowany ale bez zmieniania pojemnosci napewno skraca żywotnosc silnika i to nawet diametralnie, natomiast tak jak napisales Tom 80ccm nie wyzylowany bedzie dłuzesz zył, a parametry moze miec jak stuningowana 50cmm, na dokładnych parametrach tych pojemnosci sie nie znam wiec o tym nie mowie:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez falconiforme » 14/6/2007, 10:55

NO właśnie też taki bylem by mieć "już teraz", dlatego wiem że warto poczekać.
Osobiscie nie widze sensu w tym by przesiadać sie z 50 na 80 potem 125,250,450,500, 600,750,1000. Za kazdym razem to są inne problemy inne czesci itp. 80-tka znowu się znudzi po sezonie. Czy 125-tka bedzie nastepna? Zresztą sezon nie wystarczy by wżyć się w maszynę.
Chyba że Tommy1990 chce jezdzić jeszcze koleje lata mtorowerem w co wątpie.
Odnośnie tuningu mam w glowie przekonanie ze może on być bardziej lub mniej, ale zawsze jest kosztowny i nie jest dla mnie zwiazany z cięciem kosztów. Wiem tyle że się opłaca zaplacić za część trwalszą.

Tommy1990 jeśli moge spytać o jakich tu kosztach mówimy bo wydaje mi się to kluczowe?
Pozdrawiam
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez pawlak200192 » 14/6/2007, 13:37

falconiforme napisał(a):Z tego co wiem małe nietuningowane silniczki wytrzymują okolo 50 tys km.
1. Jesli ktoś przerobił takie moto to nie oszczędzał.
2. Po tuningu np. stosunek skoku tłoka do promienia wału jest mniejszy co powodje wieksze siły tarcia.
3.Do tego zwiekszajac jeszcze stopień kompresji można wyobrazić sobie ile taki silniczek pochodzi i jak bedzie mu gorąco.
A motorowerem i tak wiecej niż 45km/h nie mozesz jechac, a chyba Tobie w takim moto nie chodzi o elastyczność silnika, tylko gaz na max i czeksz aż przekroczy 7 tys obr.
Nie lepiej zbierać na jakas 250-tke i moto-prawko. Potem troche pojezdzisz i kupisz 5 x 250 = Yamaha XJR. Tam to już seryjnie masz kute tłoki :) A biegów tylko 5 bo momentu obrotowego masz tyle że nawet większość puszek zazdrości, i tylne kolo na bank musi sie zakrecic na mokrym przy ruszaniu. Pozdrawiam


nie słyszałem nic o zmianie skoku :shock: jak juz to srednicy i zazwyczaj tuningowe cylindry mają duzo mniejsze tercie poprzez zastosowanie nikasilu i 1 pierscienia, takie cylindry sa wykonane z aluminium, a głowice z miedzi(modułowe), pozatym po zastosowaniu większego gaznika wewnętrzne chłodzenie silnika poprawiasie, do tego mozna zastosowac dodatkową chłodnice przepływową, wzmocniony wał oraz łożyska i zimeringi :!: do tego jeszcze wydech sportowy i mamy mini potwora :D
pozatym zywotnosc zalezy od cylindra, zwykły sportowy powinien wytrzymac troche mniej niz normalny, a cylinder klasy EVO zurzywa sie duzo szybciej niz sport i org.
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez Tommy1990 » 14/6/2007, 13:57

No wiec myślę o jakiejś aprili rs w cenie ok 3,5 - 4tys zł tak jak wspomniał falconiforme nie opłaca się zmieniać moto na 1 sezon ale prawdopodobnie takim sprzętem jeździł bym przez 2 sezony ( jestem z końca listopada więc na prawko czekam dłużej niż wszyscy ) zależy mi więc na tym, żebym nie musiał przy sprzedaży myśleć o remoncie (żeby przy oględzinach silniczek się nie rozleciał). co do przeznaczenia tego motorku to był by on używany zarówno do spokojnego podróżowania zarówno na małe jak i na duże dystanse ( spokojnego bo często a nawet bardzo często jeżdżę z siostrą lub pasażerami a wtedy jakoś mnie nie ciągnie do upalania). Oczywiście ma on mieć w sobie coś ze sportowca gdyż jakaś przyjemność z życia trzeba mieć, nie??=) Ze strony czysto ekonomicznej nie opłaca mi sie kupować nic bardzo drogiego na 2 sezony ale szczerze mówiąc to skuter dla mnie to pomyłka=/ brakuje mi biegów i denerwuje mnie jego "plastikowość". Więc jakie parametry motorku byście proponowali??
Tommy1990
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/6/2007, 14:52
Lokalizacja: Sieraków(okolice Krakowa)

Postprzez pawlak200192 » 14/6/2007, 14:13

lepiej dozbieraz i kup nsr 125/50 :D
50cc znudzi ci sie w miech :?
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 10 gości




na górê