Zobacz wÄ…tek - Yamaha R1 2000 zgrzytajaca 2-ujka
Advertisement
NAS Analytics TAG

Yamaha R1 2000 zgrzytajaca 2-ujka

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha R1 2000 zgrzytajaca 2-ujka

Postprzez miocio90 » 25/8/2012, 15:21

Witam. mam problem z drogim biegiem a mianowicie przy zmianie biegu z 1 na 2 czasem wejdzie gładko ze słychać tylko takie stukniecie a czasem słychać takie jak by zgrzytniecie i nie zawsze 2 wejdzie... cala reszta biegów ok jeszcze co zauważyłem to wrzucając 1 przy wyższych obrotach 1 szarpie czy to może być oznaka zużytego sprzęgła? a takich dolegliwości dostała po zmianie oleju z jakiegoś castrola na motul 5100 dodam ze przebieg jest dość spory bo ok 47tys.
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC


Postprzez PrimoGhost » 25/8/2012, 17:50

problemy z 1 i 2 bigiem to niestety bolączka tych modeli. Obawiam się, że czeka Cię wymiana / regeneracja skrzyni biegów. Wnioskuję to po szarpiącej jedynce przy wysokich obrotach. Problemy z zapięciem z 1 na 2 to MOŻE być jednak Twoja winą, chyba, że jesteś dobrze obyty z motocyklami sportowymi. Żeby sprawnie zapiąć dwójkę trzeba zrobić to umiejętnie. Samo wbicie i długa zmiana często powoduje wypadnięcie biegu.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957


Postprzez miocio90 » 27/8/2012, 17:40

ale to się nie zdarza za każdym razem jak dłużej przytrzymam sprzęgło na jest ok ładnie wchodzi tak samo jedynka jak i dwójka... a jeszcze mam takie wrażenie ze na 2 jak odkręcę tak na maxa manetkę to przy ok 7-8tys obr czuje jak by się sprzęgło ślizgało tzn obroty szybciej rosną z porównaniu do przyspieszenia. A nie mam zielonego pojęcia w jaki stanie jest sprzęgło.... czy to może być przyczyna
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC

Postprzez PrimoGhost » 27/8/2012, 18:34

Oczywiście. Jeżeli sprzęgło ślizga i nie przenosi właściwie mocy to zdecydowanie może mieć wpływ na problemy ze zmiana biegów. Napisałeś jednak, że motocykl szarpie na jedynce. Wyrypana jedynka często powoduje właśnie brak płynności w jeździe, problem z zapięciem dwójki, gdyż tryby są pościerane i nie zakleszczają się płynnie nawet podczas właściwej redukcji / przebitki w górę. Jednak jeżeli mówisz o przyspieszaniu i typowym ślizganiu się sprzęgła, to należy nim się pierwsze zająć, tym bardziej, że przebieg na poziomie 47k aż się o to prosi, jeżeli nie było robione.

http://www.scigacz.pl/Wymiana,sprzegla, ... 17738.html

Zerknij jeszcze w tego linka, ale najpierw zajmij się sprzęgłem, bo jeżeli jesteś pewien, że ślizga to należy nim się zająć. Jazda z niedomagającym jest bardzo niebezpieczna.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez miocio90 » 27/8/2012, 19:43

napisałem ze jedynka szarpie ale chodziło mi ze podczas wrzucania 1 biegu jest kilka jakby takich szarpnięć i towarzyszy i odgłos tak jakby zazębiających się trybów ale tylko na podwyższonych obrotach ale nie szarpie podczas jazdy. postaram się jutro nagrać i wrzucę ytb.
A odnośnie sprzęgła to jakie tarcze wybrać i czy razem z tarczami wymienić przekładki???
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC

Postprzez PrimoGhost » 30/8/2012, 18:19

http://www.mgm-moto.pl/

Napisz do kolesia, on Ci wszystko dobierze i fachowo doradzi - nie zdzierajÄ…c przy tym.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez miocio90 » 30/8/2012, 21:50

400km trochę dużo... a może ktoś miał przyjemność zagościć w Naprawa Motocykli Różnych NMR - Lublin... dużo słyszałem pozytywnych opinii i czy warto odstawić tam swoja maszynkę?
miocio90
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
Lokalizacja: ZMC

Postprzez Miczab » 31/8/2012, 09:38

Jeśli odległość nie jest dla Ciebie problemem, to polecam zdecydowanie Pawła Gapysa z miejscowości Zbydniów pod Stalową Wolą. http://www.scigacz.pl/GAP_MOTO_Warsztat ... 53,ez.html
Robiłem u niego poprzednią Hondę, teraz zawożę Z1000 i pełne zadowolenie! :)
Miczab - Twój partner w motozakupach ;)
Avatar użytkownika
Miczab
Administrator
 
Posty: 1099
Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola

Postprzez toper-utl » 31/8/2012, 14:43

Przed naprawa sprzegła sprawdz je na innych - wyzszych biegach, jesli sie nie bedzie slizgało to znaczy ze jest ok. Niestety objaw jaki opisujesz - niby slizganie przy wyzszych obrotach na 2-gim biegu to na 99% padnieta skrzynia biegow, a dokładnie sprzegła kłowe koła zebatego 2-go biegu. W jamaszce zawsze to tak wyglada, zreszta w innych moto rowniez - z czasem bieg zacznie całkowicie wyskakiwac przy coraz to nizszych obrotach....
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê