1-2 zabki wiecej w zebatce
Posty: 12
• Strona 1 z 1
1-2 zabki wiecej w zebatce
czy duza bedzie roznica w jezdzie SV1000 , tl 1000 przy zmianie przedniej zebatki o 1-2 zabki?
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
zalezy czy chcesz dodac czy ujac...ale z reguly przynajmniej tak mialem w MZ 1zabek=10km/h nie wiem jak to wyglada w japonach.... pozdro
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
Ale przednia zębatka jest tańsza.
Zmniejszenie tylniej, co prawda zmniejszy nieznacznie masę koła, ale także przesunie je trochę do tyłu (zwiększy rozstaw osi) co może spowodować, że motocykl będzie wolniej reagował na polecenia. Trzeba też pilnować żeby łańcuch w wyniku obniżenia nie opierał się o wahacz w czasie jazdy.
Zwiększenie przedniej zębatki zbliży nam przednie koło, trzeba tylko uważać żeby łańcucha nie zabrakło.
Zmniejszenie tylniej, co prawda zmniejszy nieznacznie masę koła, ale także przesunie je trochę do tyłu (zwiększy rozstaw osi) co może spowodować, że motocykl będzie wolniej reagował na polecenia. Trzeba też pilnować żeby łańcuch w wyniku obniżenia nie opierał się o wahacz w czasie jazdy.
Zwiększenie przedniej zębatki zbliży nam przednie koło, trzeba tylko uważać żeby łańcucha nie zabrakło.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):Zwiększenie przedniej zębatki zbliży nam przednie koło, trzeba tylko uważać żeby łańcucha nie zabrakło.
no moim zdaniem to zbliży tylne koło ale nie sądzę że po zmianie o 1-2 zęby TL 1000 czy SV 1000 juz nie bedzie szedł na koło. Zastanawia mnie sens tej przeróbki. Czyżby za potężne moto do opanowania po dodaniu gazu czy poprostu ktoś chcę się tym ścigać na 1/4 mili???
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!
Yamaha Fazer FZS 600
Yamaha Fazer FZS 600
-
eristof - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 482
- Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13
denerwuje mnie jak sie kolo podnosi i traci przyczepnosc, na prostej i rownej to nie ma problemu tylko gorzej przy zmianie toru jazdy np wyminecie samochodu itp
zreszt ma to chronic tylna panewke przed zatarciem, glowke ramy przed peknieciem i mocowanie tylnego amortyzatora do ramy lub srube mocujaca przed zerwaniem,
zreszt ma to chronic tylna panewke przed zatarciem, glowke ramy przed peknieciem i mocowanie tylnego amortyzatora do ramy lub srube mocujaca przed zerwaniem,
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
Trochę chyba źle do tego podchodzisz.
Wystarczy nie odkręcać do końca na pierwszych biegach.
Jeżeli motocykl podczas przyśpieszania zachowuje się ospale (ciężko zmienia kierunek jazdy) spróbuj pogrzebać w zawieszeniu.
Należy zwiększyć napięcie wstępne sprężyny z tyłu, tylko nie za bardzo, żeby nie odbijało do końca i zwiększyć tłumienie dobicia. Idąc dalej można trochę opuścić przód i zwiększyć tłumienie odbicia z przodu.
Oczywiście to nie sprawi że koło nie będzie się unosić, ale łatwiej będzie kontrolować motocykl podczas przyśpieszania.
Tylko zapisz sobie najpierw obecne ustawienia, żeby w razie czego można było do nich powrócić.
Wystarczy nie odkręcać do końca na pierwszych biegach.
Jeżeli motocykl podczas przyśpieszania zachowuje się ospale (ciężko zmienia kierunek jazdy) spróbuj pogrzebać w zawieszeniu.
Należy zwiększyć napięcie wstępne sprężyny z tyłu, tylko nie za bardzo, żeby nie odbijało do końca i zwiększyć tłumienie dobicia. Idąc dalej można trochę opuścić przód i zwiększyć tłumienie odbicia z przodu.
Oczywiście to nie sprawi że koło nie będzie się unosić, ale łatwiej będzie kontrolować motocykl podczas przyśpieszania.
Tylko zapisz sobie najpierw obecne ustawienia, żeby w razie czego można było do nich powrócić.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości