Bandit 400- problem z dużym spalaniem i zalewaniem świec.
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Bandit 400- problem z dużym spalaniem i zalewaniem świec.
Witam Panowie i Panie
Posiadam bandita 400 z 93 roku. Od kad go kupilem mam problem z duzym spalaniem - okolo 8l na setke ( czasem i 10 ) . Po za miastem ozywiscie..
Walczylem z gaznikami samodzielnie i do tej pory zrobilem to:
Rozebrałem i wyczyściłem gaźniki rozpuszczalnikiem nitro oraz przedmuchalem je sprezarką.
Wymienilem zaworki iglicowe na nowe.
Pływaki ostawiłem wg serwisowi - suwmiarka - rurkami poziomu paliwa jeszcze nie sprawdzałem
Dysza glowna zauwazylem ze jest mniejsza niz oryginalnie miala byc ( zamiast 100 jest 97.5 )
Iglice opuscilem o 1 rowek teraz mam 2 rowek od gory blaszke na iglicy.
Grube regulacji mieszanki wkręcona obecnie mam na maxa czyli dodatkowego paliwa dostawac nie powinno.
A objawy mam takie: Po porannym odpaleniu moto do puki sie nei rozgrzjee pracuje ok. Niestety bardzo dymi na czarno przy dawaniu gazu. Kiedy zrobie jakies 10km zaczyna przerywac na niskich i wysokich obrotach. W koncu nie pracuje na 1 i 4 cylindrze ( sa one zasilane ta sama cewka WN) . Iskre sprawdzalem to jest caly czas czy silnik zimny czy tez cieply. Swiece oczywiscie czarne. Zmienialem na inne ale to samo.
Filtr powierza pod koniec zeszlegos ezonu wyprałem w goracej wodzie i nasączyłem olejem do filtrów. Filtr byl wilgotny ale nie lalo się też z niego. Czy on może być przyczyną dużego poboru paliwa?
Jeszcze jedno... Kranik jest podciśnieniowy ale przelaczony w pozycje RES puszcza paliwo nawet przy zgaszonym silniku. W pozycji ON nie wylatuje. Jedynie keidy kolysze motocyklem to cos tam sie uroni. Czy tak powinno być? .
Ma ktos jakis pomysl jak zdiagnozować przyczyne tego zachowania motocykla?
Posiadam bandita 400 z 93 roku. Od kad go kupilem mam problem z duzym spalaniem - okolo 8l na setke ( czasem i 10 ) . Po za miastem ozywiscie..
Walczylem z gaznikami samodzielnie i do tej pory zrobilem to:
Rozebrałem i wyczyściłem gaźniki rozpuszczalnikiem nitro oraz przedmuchalem je sprezarką.
Wymienilem zaworki iglicowe na nowe.
Pływaki ostawiłem wg serwisowi - suwmiarka - rurkami poziomu paliwa jeszcze nie sprawdzałem
Dysza glowna zauwazylem ze jest mniejsza niz oryginalnie miala byc ( zamiast 100 jest 97.5 )
Iglice opuscilem o 1 rowek teraz mam 2 rowek od gory blaszke na iglicy.
Grube regulacji mieszanki wkręcona obecnie mam na maxa czyli dodatkowego paliwa dostawac nie powinno.
A objawy mam takie: Po porannym odpaleniu moto do puki sie nei rozgrzjee pracuje ok. Niestety bardzo dymi na czarno przy dawaniu gazu. Kiedy zrobie jakies 10km zaczyna przerywac na niskich i wysokich obrotach. W koncu nie pracuje na 1 i 4 cylindrze ( sa one zasilane ta sama cewka WN) . Iskre sprawdzalem to jest caly czas czy silnik zimny czy tez cieply. Swiece oczywiscie czarne. Zmienialem na inne ale to samo.
Filtr powierza pod koniec zeszlegos ezonu wyprałem w goracej wodzie i nasączyłem olejem do filtrów. Filtr byl wilgotny ale nie lalo się też z niego. Czy on może być przyczyną dużego poboru paliwa?
Jeszcze jedno... Kranik jest podciśnieniowy ale przelaczony w pozycje RES puszcza paliwo nawet przy zgaszonym silniku. W pozycji ON nie wylatuje. Jedynie keidy kolysze motocyklem to cos tam sie uroni. Czy tak powinno być? .
Ma ktos jakis pomysl jak zdiagnozować przyczyne tego zachowania motocykla?

- gouranga
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/7/2012, 16:08
- Lokalizacja: Węgrów
Wiec w gazniku chodzi ok. Z zewnatrz wygalda to tak jak by sie zamykaly te zawory ssace czy jak to je nazwać..
Dzis wyjolem filtr powietrza.. Bez filtra nie dymi juz na czarno. Raczej na niebiesko.Jednak po rozgrzaniu silnika moto zaczyna niedopalac na ktorys gar;/ Wkurza mnie juz to..
W dzien sprawdze poziomy paliwa w gaznikach.
Dzis wyjolem filtr powietrza.. Bez filtra nie dymi juz na czarno. Raczej na niebiesko.Jednak po rozgrzaniu silnika moto zaczyna niedopalac na ktorys gar;/ Wkurza mnie juz to..
W dzien sprawdze poziomy paliwa w gaznikach.
- gouranga
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/7/2012, 16:08
- Lokalizacja: Węgrów
Luzy regulowane byly na jesieni. - jakies 700km od tamtej proy nabite. Wiec luzy mysle ze sÄ… ok.
Obecnie jest tak:
Z wyjetym filtrem motocykl zachowuje sie duuuzo lepiej. Tj nie przerywa juz jak wczesniej ( jedynie na obrotach ponizej 4tys jest tak ze nie lapie na jeden gar- podejrzewam pierwszy bo swieca na nim jest czarna) . Swiece na 2 i 3 garze są białe - za uboga mieszanka- z tym sobei poradze.
Spalanie raczej zmalalo ale bez rewelacji. Dzis mialem sprawdzic poziom paliwa w gaznikach bo podejrzewam ze to jest główna przyczyna duzego spalania i takiej pracy silnika. ale nie wiem jak to poprawnie zrobic. Według manuala poziom paliwa powinien byc rowny uszczelce komory pływakowej. Niestety gazniki nie są rowno w poziomie i nie wiem jak sprawdzic poprawny poziom ;/ Czy mam go sprawdzac na wymontowanych gaznikach, ustawionych jak na manualu?
--------------------------------------- E D I T----------------------------------------------------
Sprawdzilem poziomy paliwa w gaznikach. na 1 byl nieco za duzy ale juz poprawilem i na wszystkich jest juz ok poziom paliwa. Niestety na 1 gazniku caly czas mieszanka jest bogada ..;/ Iglice we wszystkich gaznikach 2 rowek od gory. sruba skladu wykrecona w kazdym tylko o 1 obrot. Na 3 gaznikach mieszanka jest obecnie uboga ..a na 1 mimo identycznych ustawien gaznika jest bogata.... ;/
Obecnie jest tak:
Z wyjetym filtrem motocykl zachowuje sie duuuzo lepiej. Tj nie przerywa juz jak wczesniej ( jedynie na obrotach ponizej 4tys jest tak ze nie lapie na jeden gar- podejrzewam pierwszy bo swieca na nim jest czarna) . Swiece na 2 i 3 garze są białe - za uboga mieszanka- z tym sobei poradze.
Spalanie raczej zmalalo ale bez rewelacji. Dzis mialem sprawdzic poziom paliwa w gaznikach bo podejrzewam ze to jest główna przyczyna duzego spalania i takiej pracy silnika. ale nie wiem jak to poprawnie zrobic. Według manuala poziom paliwa powinien byc rowny uszczelce komory pływakowej. Niestety gazniki nie są rowno w poziomie i nie wiem jak sprawdzic poprawny poziom ;/ Czy mam go sprawdzac na wymontowanych gaznikach, ustawionych jak na manualu?
--------------------------------------- E D I T----------------------------------------------------
Sprawdzilem poziomy paliwa w gaznikach. na 1 byl nieco za duzy ale juz poprawilem i na wszystkich jest juz ok poziom paliwa. Niestety na 1 gazniku caly czas mieszanka jest bogada ..;/ Iglice we wszystkich gaznikach 2 rowek od gory. sruba skladu wykrecona w kazdym tylko o 1 obrot. Na 3 gaznikach mieszanka jest obecnie uboga ..a na 1 mimo identycznych ustawien gaznika jest bogata.... ;/
- gouranga
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/7/2012, 16:08
- Lokalizacja: Węgrów
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości