Zobacz wÄ…tek - Brak iskry Honda CBR 900 SC33
NAS Analytics TAG

Brak iskry Honda CBR 900 SC33

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Brak iskry Honda CBR 900 SC33

Postprzez zuberek » 27/5/2007, 21:55

Hejka,

Pomożecie, bo ja już głupiej.
KupiÅ‚em Honde CBR 900 SC33 !!! z 1998r. Motocykl jest sprowadzony z WÅ‚och i byÅ‚ po stÅ‚uczce (ktoÅ› nie wyhamowaÅ‚ i wjechaÅ‚ pod tira, zmiażdżona jest tylko przednia czasza). DzwoniÅ‚em go goÅ›cia i pytam siÄ™ czy odpala motocykl, mówi ze tak, że ,,jeździe i odpala”.
Zajeżdżam następnego dnia do niego a on mówi, że nie ma iskry, ruszył przednia czasza i teraz nie pali.

I od teraz zaczyna siÄ™ czarna magia!!!

Gości mówi, że nie wie, co się stało, ale zapewniał mnie, że moduł jest dobry. Mówi ze musiał się jakiś kabel przetrzeć, jakiś przekaźnik padł albo gdzieś masy brakuje.

I co zrobiliśmy. Zadzwonił do swojego kolegi i poprosił żeby przyjechał swoja CBR 900 SC28 !!!. Przełożyliśmy moduł z SC28 do SC33 i motocykl odpalił bez problemu. Silnik pięknie pracował, więc kupiłem motocykl.

Po zaholowaniu go do mojego garażu zabrałem się za szukanie iskry. Sprawdziłem wszystko, wszystkie przekaźniki, cewki, czujnik impulsu na wale, czujnik luzu, czujni przepustnicy. Wszystko okazało się dobra. Wiec byłem w 100% pewny, że moduł jest zepsuty.
Ale dorwałem całkiem przypadkowe taki sam motocykl jak mój i przełożyliśmy moduł z mojej Cbr do tego Pana i okazało się, że pali motocykl na moim module.

Więc co może być zepsute, skora na module od SC28 jest iskra a na oryginalnym (SC33) module nie ma.

Proszę o pomoc, bo ja już się poddaje.

PS. Motocykl jest po wypadki i ma zdjętą przednią owiewkę, ma podłączone światła, tylko nie ma tego małego światła postojowego (tego malutkiego trójkąta), co jest montowane w przedniej owiewce. Do modułu dochodzi 13 kabli.

Ma ktoś może Cbr 900 SC28, ile tam kabli dochodzi do modułu i na których jest napięcie i jakie. Wiem, że do SC33 dochodzi 13 kabli, ale, na których jest masa, na których jest prąd też nie wiem. Jak miałby ktoś możliwość pomierzenia byłbym SZALENIE wdzięczny.

Dziękuje wam wszystkim z góry. Pozdrawiam
Zuber
zuberek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/5/2007, 20:33
Lokalizacja: Starachowice


Postprzez RAK » 27/5/2007, 22:13

witam sprawdzałęś wszytkie czujniki w tym czunjik stopki mógł sie uszkodzic w trakcie wypadku i akurat zaskoczył na tym module od sc28,
sprawdz jeszcze raz na spokojnie wszystkie kostki i styki czy nic nie jest przetarte we wiÄ…zce
RAK
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22/5/2007, 23:07


Postprzez zuberek » 27/5/2007, 22:59

Tak, sprawdziłem czujnik stopki. Wyjąłem kostkę od modułu i tam sprawdzałem. Do modułu dochodzi kapel od czujnika stopki koloru zielono-białego. Miałem zwykłą kontrolkę z żarówka 12V. Przy rozłożonej stopce prąd nie płynie, a przy złożonej płynie prąd.

Mam serwisówki od SC28 i SC33. Z tego, co tam widzę to jest inne rozwiązanie właśnie z czujnikiem w stopce. W SC28 jest kontrolka luzu i jeszcze kontrolka położenia stopki.
Do modułu musi dochodzić masa albo przez czujnik luzu albo przez wciśnięcie sprzęgła.

To jest właśnie głupie, że na module od SC28 odpalił a na oryginalnym nie. Wiec wszystkie elementy odpowiedzialne za iskrę (cewki, świece, czujnik impulsu) muszą być dobre.
Czujnik stopki jest dobry, bo odcina prąc. Teraz, co jeszcze może być zepsute.

Z tego, co patrzyłem na module muszą być 3 prądowe przewody i tak mam. Nie wiem ile musi dochodzić przewodów masowych.

Do cewek dochodzÄ… po dwa przewodny. Do prawej cewki czarno-biaÅ‚y i żółto-niebieski a do lewej czarno-biaÅ‚y i niebiesko-żółty. Na czarno-biaÅ‚ym jest caÅ‚y czas prÄ…d tylko nie dochodzi ,,impuls” z moduÅ‚u na żółto-niebieski i niebiesko-żółty. PróbowaÅ‚em nawet sztucznie wymusić impuls i nic, iskra siÄ™ nie pokazaÅ‚a.
WiÄ™c to musi być ,,coÅ› przed”. Czujnik stopki jest ok., motocykl ma włączony luz (sprzÄ™gÅ‚a nie wciskaÅ‚em), wiÄ™c co jeszcze może go blokować.

Kuran gdybym wiedziaÅ‚ ile do moduÅ‚u powinno dochodzić przewodów masowych i skÄ…d…
Zuber
zuberek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/5/2007, 20:33
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez zuberek » 27/5/2007, 23:12

Aj źle tam napisałem.
Wyjąłem kostkę od modułu i sprawdzałem kontrolką. Jeden koniec miałem przyłożony do plusa akumulator a drugi do przewodu zielono-białego. I przy rozłożonej stopce żarówka kontroli się nie paliła, a przy złożonej stopce żarówka kontrolki się świeciła.
Zuber
zuberek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/5/2007, 20:33
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez zuberek » 31/5/2007, 17:59

Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Zuber
zuberek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/5/2007, 20:33
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez kargulvmax » 2/6/2007, 16:51

Zrobiłem kiedyś strita z CBR1000f SC24 i miałem tylko licznik rowerowy zero kontrolek .Kiedys chciałem usunac zbedne kable i wyjałem wtyczkę od czujnika oleju i wtedy zniknęła iskra musiałem przewód do czujnika zostawić mimo braku kontrolki.Stacyjka jest pewna np. Suzuki (nie wiem jakie modele od którego roku ,na pewno Bandit) ma opornik i na innej stacyjce ani na krótko nie zapalisz.Najlepiej drugiego grata i podmieniać co sie da.Pozdr
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez zuberek » 2/6/2007, 17:23

Motocykl jest po wypadku i miał pęknięty lewy dekiel. Więc zaspawałem, pomalowałem, zmieniłem olej i iskry nadal nie ma.

Szczerze to nie przyglądałem się czujnikowi oleju, bo on bezpośredni idzie na zegary.

W SC24 też tak jest że kabel bezpośrednio idzie na zegary?


A co do stacyjki to masz racje, jest tam dioda (która zresztÄ… miaÅ‚em rozwalonÄ…, bo motocykl dostaÅ‚ w czachÄ™). Ale ta dioda (tak mi siÄ™ zdaje ) ,,tÅ‚umi” wysoki napiÄ™cie podczas gaszenie stacyjkÄ….

Przyjże się czujnikowi oleju, może tu coś jest.

Dziękuje i pozdrawiam.
Zuber
zuberek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/5/2007, 20:33
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez kargulvmax » 2/6/2007, 21:44

Nie w sc 24 kabel czujnika wchodził w główną wiązkę.Pozdr
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez lmpk » 3/6/2007, 09:24

tam mógł być bajer że zapalenie kontrolki (brak cisnienia) gasi silnik. to moze być trop
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez zuberek » 24/1/2010, 11:52

Witam Panowie

Powiem jak się sprawa skończyła.
DorwaÅ‚em drugÄ… CBR 900. WÅ‚ożyliÅ›my mój moduÅ‚ do kumpla CBR-ki i zapaliÅ‚a od razy. WiÄ™c wÅ‚ożyliÅ›my kumpla moduÅ‚ do mojej CBR-ki i……. zapaliÅ‚a od razy. To jest tak zwane zÅ‚oÅ›liwość martwych rzeczy. KupiÅ‚em drugi moduÅ‚ na allegro i moto chodzi do dnia dzisiejszego.
Pozdrawiam.
Zuber
zuberek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/5/2007, 20:33
Lokalizacja: Starachowice



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê