Zobacz wÄ…tek - kawasaki gpz 600 grzeje sie
NAS Analytics TAG

kawasaki gpz 600 grzeje sie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

kawasaki gpz 600 grzeje sie

Postprzez Slukas » 19/6/2012, 17:45

Witam,
Posiadam kawasaki gpz 600 z 86r w którym mam problem z chłodzeniem. Przy normalnej jezdzie temperatura płynu chłodniczego sie szybko podnosi i włącza sie wentylator- czym to moze byc spowodowane? Czy to moze byc wina złej jakosci płynu chłodniczego ?
Pod silnikiem znajduje sie zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, wchodzą do niego dwa przewody, lecz te wystajace "dzyndzle" na które sie je zakłada nie maja otworów- czy tak powinno byc? Jaka role pełni ten zbiorniczek?

Bardzo prosze o wyrozumiałosc, nie miałem nigdy doczynienia z tego typu motocyklami.
Slukas
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19/6/2012, 17:37
Lokalizacja: Sucha Beskidzka


Postprzez ChaoticBiker » 19/6/2012, 19:38

Fajna maszyna, choc troche awaryjna.
Zbiorniczek, jak go nazwales, wyrownawczy, to jest zbiorniczek rezerwowy plynu.
Co to znaczy "nie ma otworow"? Sprawdz dokladnie czy tam rzeczywiscie nie ma otworow czy po prostu jest tak zapchany syfem, ze po prostu nie ma obiegu = przegrzewa sie silnik.
Sprawdz rowniez pompe wodna,bo moglo sie zdarzyc, ze pourywalo lopatki wirka i po prostu nie pompuje.
Jakos plynu chlodniczego nie powinna miec tu znaczenia (o ile nie jest to woda).
Tak czy siak motocykl ten relatywnie szybko osiaga wlasciwa temperature pracy.
Nie powinien natomiast sie przegrzewac.
Sprawdzilbym rowniez poziom oleju, na ktory ten motocykl jest wrazliwy - za malo powoduje szybsze nagrzewanie sie silnika (za duzo rowniez nie dobrze).
Moga byc rowniez winne zle ustawione gazniki (lub zapyziale)

Co mi tu jeszcze do glowy przychodzi... Obroty nie za wysokie trzyma? Chodzi wszystko normalnie? Nie pali za duzo? (w normalnej jezdzie powinien miescic sie spokojnie ponizej 6l/100, wynik 4,5litra powinien byc mozliwy przy umiarkowanej eko-jezdzie, natomiast przy dzikowaniu i tak nie powinno dojsc do 10l/100km)

No i rozumiem ze poziom plynu chlodniczego prawidlowy, nie ubywa?
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh


Postprzez Slukas » 19/6/2012, 20:51

Wolne obroty ma rzedu 1000-1200, Zbiera sie dobrze, a co do spalania to nie wiem nie jezdziłem nią zbyt wiele.
Zbiorniczek dobrze oglądnąłem i brudu tam nie ma, ale otworów tez nie(zbiorniczek widac ze był naprawiany,pewnie cos przed sprzedaza kombinmował)- bede musiał chyba zakupic nowy (gdzie taki dostane?)

Dzieki za odp.
Slukas
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19/6/2012, 17:37
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Postprzez ChaoticBiker » 20/6/2012, 08:59

Zbiorniczek powinien mieć normalnie otwory, to że tam naprawiany to nie szkodzi, o ile jest szczelny.
Przewody idÄ… tam nachodzÄ… na takie wystajÄ…ce elementy i one nie majÄ… przelotu?
Zbiornika szukaj na allegro, koszt nie powinien być wyższy niż 30-40zł.
Ale ja bym tam nie kupował, jak nie ma otworów a być powinny to należy je zrobić - może zostały zatkane w trakcie naprawy tegoż zbiornika.

Może również być gdzieś zatkany w ogóle obieg płynu chłodniczego.
Może być walnięty termostat (magistrala) i nie otwierać pełnego obiegu.
Można doraźnie go naprawić blokując go w pozycji otwartej (cały czas duży obieg - silnik wolniej się nagrzewa, dłużej trzeba na ssaniu, może się również nie dogrzewać w zimne dni).
Ale zazwyczaj przeczyszczenie wszystkiego pomaga.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê