zx6r czasami gaśnie, nie odpala
Posty: 15
• Strona 1 z 1
zx6r czasami gaśnie, nie odpala
witam.
jestem jeszcze świerzy w temacie, dlatego zapytam Was o radę zanim pojadę do serwisu żeby mi remontu generalnego nie wcisnęli.
problem z moją kawasaki zx6r z '99r. polega na tym, że w ostatnim tygodniu kilka razy mi zgasła ni stąd ni z owąd. Pewnego razu jechałem normalnie w mieście, dojeżdżając do skrzyżowania hamowałem na sprzęgle i okazało się że motor zgasł nie z mojej winy. Próbowałem go szybko odpalić, ale długo kręcił i nic. po ok minucie moc aku spadła i musiałem pchnąć na biegu i po kilku próbach dopiero motor zapalił (jaki wstyd, czujecie?). Ogólnie silnik działa dobrze, odpalał bez problemu. Wczoraj jednak po ok 20km jazdy zgasiłem silnik na postoju i też nie chciał zapalić. po długich próbach i przy końcu żywotności baterii wziął i później już go trzymałem aż do domu. jedynym zastanawiającym symptomem jest fakt, że przy małych obrotach jak szybko odkręcę manetkę to go zdławi i z opóźnieniem wchodzi na obroty, czasami nawet zgaśnie.
jeśli macie jakieś sugestie, bardzo poproszę o rady. no i czy sam mogę się uczyć naprawy, czy lepiej pojechać do serwisu? (moje doświadczenie niemal zerowe, miałem tylko motorynke i simsona wcześniej, także mechanikiem nie jestem)
z góry dziękuję i pozdrawiam kierowców jednośladów ;D
jestem jeszcze świerzy w temacie, dlatego zapytam Was o radę zanim pojadę do serwisu żeby mi remontu generalnego nie wcisnęli.
problem z moją kawasaki zx6r z '99r. polega na tym, że w ostatnim tygodniu kilka razy mi zgasła ni stąd ni z owąd. Pewnego razu jechałem normalnie w mieście, dojeżdżając do skrzyżowania hamowałem na sprzęgle i okazało się że motor zgasł nie z mojej winy. Próbowałem go szybko odpalić, ale długo kręcił i nic. po ok minucie moc aku spadła i musiałem pchnąć na biegu i po kilku próbach dopiero motor zapalił (jaki wstyd, czujecie?). Ogólnie silnik działa dobrze, odpalał bez problemu. Wczoraj jednak po ok 20km jazdy zgasiłem silnik na postoju i też nie chciał zapalić. po długich próbach i przy końcu żywotności baterii wziął i później już go trzymałem aż do domu. jedynym zastanawiającym symptomem jest fakt, że przy małych obrotach jak szybko odkręcę manetkę to go zdławi i z opóźnieniem wchodzi na obroty, czasami nawet zgaśnie.
jeśli macie jakieś sugestie, bardzo poproszę o rady. no i czy sam mogę się uczyć naprawy, czy lepiej pojechać do serwisu? (moje doświadczenie niemal zerowe, miałem tylko motorynke i simsona wcześniej, także mechanikiem nie jestem)
z góry dziękuję i pozdrawiam kierowców jednośladów ;D
- duch1156
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Irydowe są raz droższe, trochę zdrowsze dla aku ( lepiej odpala na zimnym piecu ) i mają dłuższą żywotność. W nowszych sprzetach są nieraz montowane seryjnie, ale na gaźnikach wątpię, żebyś czuł różnicę.
Nie masz doświadczenia, nie wymieniaj sam. Świecę trzeba umieć odkręcić i z odpowiednią siłą założyć. Nie stosuje się do tego normalnego klucza i młotka, bo będzie potem trzeba montować na poxipolu ;]
Nie masz doświadczenia, nie wymieniaj sam. Świecę trzeba umieć odkręcić i z odpowiednią siłą założyć. Nie stosuje się do tego normalnego klucza i młotka, bo będzie potem trzeba montować na poxipolu ;]
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
w moto jak jest slabe aku to nie wkreca sie od razu na obroty wlasnie sie zadlawi tak jak mowiles.Mialem juz tak kilka razy, niestety nie jest tak jak w aucie. Musisz naladowac aku
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
- oskaarek
- Świeżak
- Posty: 203
- Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
- Lokalizacja: Inowrocław
miernik podlaczasz do klem na akumulatorze proscizna najpierw patrzysz ile ma na zgaszonym potem na odpalonym przy wolnych obrotach i na koniec na wysokich obrotach tak ok 4-5 tys podaj potem tu co ci wyszlo to powiedza ci czy masz dobre ladowanie czy nie
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
PrimoGhost napisał(a):Irydowe są raz droższe, trochę zdrowsze dla aku ( lepiej odpala na zimnym piecu ) i mają dłuższą żywotność. W nowszych sprzetach są nieraz montowane seryjnie, ale na gaźnikach wątpię, żebyś czuł różnicę.
Nie masz doświadczenia, nie wymieniaj sam. Świecę trzeba umieć odkręcić i z odpowiednią siłą założyć. Nie stosuje się do tego normalnego klucza i młotka, bo będzie potem trzeba montować na poxipolu ;]
oj od razu go straszysz.... ja oddałem moto raz do serwisu zaraz po kupnie a potem stwierdziłem że nigdy więcej bo wrócił w gorszym stanie niż oddałem (a serwis do tanich nie należał i same pozytywne opinie miał) lepiej samemu poczytać kupić klucze dynamometryczne wakuometr i robić ja jeszcze niedawno byłem kompletnie zielony i dałem radę
- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
no dobra, teraz nie jestem w domu i nie mam przy sobie miernika, ale w weekend przekaże co wyszło z tymi napięciami.
a odnośnie majsterkowania przy moto: właśnie o to chodzi, jestem strasznie zajarany motoryzacją i chciałbym przy tym jak najwięcej spedzac, ale nie miał mnie kto nauczyć tego. więc pozostaje czytanie i próbowanie. mam nadzieje ze nic nie spieprze ;p
a może mi ktoś napisać jak powinno być z tymi napięciami?
tzn powinno być to samo, stałe dla wszystkich stanów, czy jak?
a odnośnie majsterkowania przy moto: właśnie o to chodzi, jestem strasznie zajarany motoryzacją i chciałbym przy tym jak najwięcej spedzac, ale nie miał mnie kto nauczyć tego. więc pozostaje czytanie i próbowanie. mam nadzieje ze nic nie spieprze ;p
a może mi ktoś napisać jak powinno być z tymi napięciami?
tzn powinno być to samo, stałe dla wszystkich stanów, czy jak?
Ostatnio edytowano 23/5/2012, 21:48 przez duch1156, łącznie edytowano 1 raz
- duch1156
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam Kolegów
Podepnę się pod temat
Mam taka mała przypadłość, posiadam Kawasaki zx 6r z 1998r. Drugi raz mój sprzęt mnie zawiódł. Moto stało tydzień bez ruszania i odpalania. Po tym czasie odpala normalnie, po czym jak są już 1, 2 kreski temp. to zaczyna jakby pracować nie na wszystkich cylindrach po czym gaśnie. Jak chce go odpalić drugi czy kolejny raz to słychać jakby nie palił na wszystkich garach. Ktoś wie czym jest to spowodowane? Świece były wymieniane ok miesiąca temu na NGK iskrowe.
Czy to może być spowodowane spadkiem napięcia w aku?
Pomoże ktoś?
Podepnę się pod temat
Mam taka mała przypadłość, posiadam Kawasaki zx 6r z 1998r. Drugi raz mój sprzęt mnie zawiódł. Moto stało tydzień bez ruszania i odpalania. Po tym czasie odpala normalnie, po czym jak są już 1, 2 kreski temp. to zaczyna jakby pracować nie na wszystkich cylindrach po czym gaśnie. Jak chce go odpalić drugi czy kolejny raz to słychać jakby nie palił na wszystkich garach. Ktoś wie czym jest to spowodowane? Świece były wymieniane ok miesiąca temu na NGK iskrowe.
Czy to może być spowodowane spadkiem napięcia w aku?
Pomoże ktoś?
- smietan1986
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 10/2/2011, 22:05
- Lokalizacja: Łódź
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości