TYKANIE, cykanie, W KAWASAKI ZX6r 636
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
TYKANIE, cykanie, W KAWASAKI ZX6r 636
Witam! Kawa zx6r 636 05r...Któregoś ranka wyprowadzam moto z garażu, odpalam i słyszę delikatne cykanie, tykanie w górnej części silnika!! Ze wzrostem obrotów rośnie prędkość tykania. Przy temp. ok 85 stopni przestaje...
Byłem już u dwoch mechaników:
1: Wyklucza zawory i rozrząd - mówi, że to nic poważnego jeżeli ustaje...
2: W pierwszej wersji niedokręcona klema + i brak ładowania, później że to komputer!!!
Strasznie to denerwuje! Pomocy djkuman@wp.pl[/b]
Byłem już u dwoch mechaników:
1: Wyklucza zawory i rozrząd - mówi, że to nic poważnego jeżeli ustaje...
2: W pierwszej wersji niedokręcona klema + i brak ładowania, później że to komputer!!!
Strasznie to denerwuje! Pomocy djkuman@wp.pl[/b]
- djkuman
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13/6/2009, 12:04
- Lokalizacja: Wrocław
jeżeli tak na "ucho" wykluczył zawory to nadaje się ten spec na headshota.
Jeżeli ten motocykl nie miał nigdy od nowości sprawdzanych zaworów to przy tym przebiegu wg. serwisówki można się już ich spodziewać. Ja bym nie gdybał z tak nowym sprzętem a wstawił do warsztatu i zlecił zwyczajnie regulacje zaworów (jak nie bedzie trzeba to się o tym dowiesz jak pomierzą szczelinomierzami) a jak tak to tym lepiej. Usługa wszedzie max 300zł z płytkami ew.
Poza tym jak już będzie kapa zaworowa zdjęta to i rozrząd zlec by ocenili. Stan łańcuszka i jego naciąg. Ot tyle. Max wydasz 400zł jeżeli łańcuch ok. a bedziesz miał spokój!!
Aha...i wlej dobre paliwo. Jakąś verve 98 polataj tak ze 100km na niej i wtedy na zimnym sprawdź...
Jeżeli ten motocykl nie miał nigdy od nowości sprawdzanych zaworów to przy tym przebiegu wg. serwisówki można się już ich spodziewać. Ja bym nie gdybał z tak nowym sprzętem a wstawił do warsztatu i zlecił zwyczajnie regulacje zaworów (jak nie bedzie trzeba to się o tym dowiesz jak pomierzą szczelinomierzami) a jak tak to tym lepiej. Usługa wszedzie max 300zł z płytkami ew.
Poza tym jak już będzie kapa zaworowa zdjęta to i rozrząd zlec by ocenili. Stan łańcuszka i jego naciąg. Ot tyle. Max wydasz 400zł jeżeli łańcuch ok. a bedziesz miał spokój!!
Aha...i wlej dobre paliwo. Jakąś verve 98 polataj tak ze 100km na niej i wtedy na zimnym sprawdź...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
W 636 z 05 roku nie ma przewodów wysokiego napięcia - są fajko-cewki, równie dobrze któraś świeca może być za słabo dokręcona i jak silnik się rozgrzeje uszczelnia się i cykania nie słychać.
Po za tym czasami zdarzało się że pękały podkładki trzymające zawory i w pewnym momencie zaczynało nawalać jak panewka.
Z reguły w kawasaki luz zaworowy się zmniejsza a nie zwiększa, po za tym po 10kkm (jeśli przebieg jest oryginalny) luzy powinny być OK.
Po za tym czasami zdarzało się że pękały podkładki trzymające zawory i w pewnym momencie zaczynało nawalać jak panewka.
Z reguły w kawasaki luz zaworowy się zmniejsza a nie zwiększa, po za tym po 10kkm (jeśli przebieg jest oryginalny) luzy powinny być OK.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Zgadzam sie z kolegą Przemo_rene. ten mechanik nadaje sie paśc krowY.... Na twoim miejscu sprawdziłbym luzy zaworowe i łańcuch rozrządu jak chcesz jeszcze pojezdzic na tym moto;)
-
kawonczyk2312 - Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
- Lokalizacja: Kuków
Witam.
Posiadam kawasaki 636 2004r. mam podobny problem ponieważ cyka mi cos na zimnym silniku, powyżej 80C przestaje, podejrzewam że to luz zaworowy, mam mechanika który mi sprawdzi zawory tylko muszę wiedzieć jaki luz ma być ustawiony...? wie ktoś ?
I drugie pytanie znajomy twierdzi że lepiej jak nie będę jeździł motorem aż to zrobimy, czy faktycznie może się coś stać gorszego?
Posiadam kawasaki 636 2004r. mam podobny problem ponieważ cyka mi cos na zimnym silniku, powyżej 80C przestaje, podejrzewam że to luz zaworowy, mam mechanika który mi sprawdzi zawory tylko muszę wiedzieć jaki luz ma być ustawiony...? wie ktoś ?
I drugie pytanie znajomy twierdzi że lepiej jak nie będę jeździł motorem aż to zrobimy, czy faktycznie może się coś stać gorszego?
- diablo929
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17
Jakie luzy zaworowe... Miałem to samo. Napinacz łańcuszka rozrządu.
http://www.youtube.com/watch?v=Z43FJaPZOiE
takie coÅ› masz?
http://www.youtube.com/watch?v=Z43FJaPZOiE
takie coÅ› masz?
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
U tego typa mocno wali. Normalnie jest trochę ciszej. To nie jest kwestia rozrządu czy rozciągnięcia łańcucha, tylko Kawasaki montuje w modelach od 2003 - xxxxx? cholernie lipne napinacze łańcuszka rozrządu. Skutkuje to tym, że po około 20 tys KM moto zaczyna tykać. Sprężyna napinacza nie dociska, bo po prostu za łatwo się poddaje. Efekt - tzw Kawasaki Click. To bardzo typowe a w tych modelach ZAWSZE po jakimś czasie występuje. Skoro mówisz, że po rozgrzaniu się uspokaja i jest to góra silnika, to jest na pewno napinacz. Nagraj moto i wrzuć, ale mogę się założyć.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
http://www.youtube.com/watch?v=lu9PjJcJ ... e=youtu.be
Szczerze muszę powiedzieć że mnie zaskoczyłeś ;p
Szczerze muszę powiedzieć że mnie zaskoczyłeś ;p
- diablo929
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Twój filmik potwierdza diagnozę. To na 100 % napinacz. Tego dźwięku nie pomylę z niczym Więc tak... Nie przejmuj się tym zanadto, po prostu nie piłuj na zimnym silniku ( co zresztą ma inne bardzo wymierne korzyści : ) Ten dźwięk to ta cholerna sprężyna, która straciła naciąg, więc nic poważnego. To nie rozrząd ( sensu stricto ) ani wał, ani powietrze w tylnym kole. Moto da się z tym jeździć, aczkolwiek pasuje coś z tym zrobić. Masz kilka wyjść...
Nowy napinacz to koszt około 700 zł w Kawasaki Poland, na Ebay.com da się dostać za około 400 - 450 zł ( rok temu ) Trochę lipa, bo napinacz jest SPRAWNY a 700 zł płaciłbyś tylko za tą zakichaną sprężynę. Ponadto sprężyna ta również podda się po około 20 tys przebiegu. Na Allegro ludzie sprzedawali sprężyny do napinacza do kilku modeli Hondy - sprężyna była po prostu grubsza od seryjnej i jej zamiana załatwiała problem na cacy. Koszt - 20 zł. Niestety nigdy nie widziałem takiej zastępczej sprężyny dla Kawasaki ;/ Ale poszukaj na wszelki wypadek.
Kupno napinacza manualnego APE. Dobra alternatywa, połowę tańsza niż automatyczny napinacz. Problem tylko z jego ściągnięciem ( UK, albo USA ) w Polsce ich nie widziałem w sprzedaży wysyłkowej. Ponadto trzeba stan takiego napinacza SPRAWDZAĆ, bo źle naciągnięty łańcuch może po prostu zrobić BUM a Twoje piękne, odlewane tłoki zobaczą światło dzienne albo pełnię księżyca. Prawidłowo założony i kontrolowany to dobre wyjście.
Podkładki pod sprężynę. W swojej starej zx6RR 03' założyłem 2 milimetrową podkładkę pod sprężynę napinacza. Dość się uspokoiło tykanie, gdyż po prostu zwiększa się napięcie wstępne sprężyny i lepiej dociska. 3 milimetry powinny wyciszyć motocykl.
Ręczne nastawienie rozrządu. Można co jakiś czas ( nie wiem dokładnie co ile, bo każdy przypadek jest inny, ale to przedziały w granicach 4-6 tys KM ) ręcznie ustawić napinacz. Po prostu docisnąć go aż usłyszysz "CLICK" nie daje to jednak gwarancji, że za kilka kilometrów znowu nie wróci i nie będzie tykać...
Nie ma łatwego, szybkiego sposobu. Jak nie znasz się dobrze na mechanice, to lepiej tego sam nie tykaj. Ja robiłem to razem ze znajomym mechanikiem ( akcja z podkładkami )
W nowym moto nie mam tego problemu, ale widzę w książce serwisowej, że jeszcze w Lublinie miała miejsce "regulacja napinacza rozrządu " Niestety nie wiem co zrobili... Musiałbym to rozbierać i oglądać. W każdym razie w lepszym serwisie motocyklowym dadzą temu skutecznie radę.
P.S nie wytłumia się tego do ZERA !! delikatny click na zimnym silniku ma zostać. Jak będziesz się bawił w podkładki, to zacznik od 2 mm, skręć i testnij. Ja nie dawałbym jednak więcej, niż 3 mm.
Nowy napinacz to koszt około 700 zł w Kawasaki Poland, na Ebay.com da się dostać za około 400 - 450 zł ( rok temu ) Trochę lipa, bo napinacz jest SPRAWNY a 700 zł płaciłbyś tylko za tą zakichaną sprężynę. Ponadto sprężyna ta również podda się po około 20 tys przebiegu. Na Allegro ludzie sprzedawali sprężyny do napinacza do kilku modeli Hondy - sprężyna była po prostu grubsza od seryjnej i jej zamiana załatwiała problem na cacy. Koszt - 20 zł. Niestety nigdy nie widziałem takiej zastępczej sprężyny dla Kawasaki ;/ Ale poszukaj na wszelki wypadek.
Kupno napinacza manualnego APE. Dobra alternatywa, połowę tańsza niż automatyczny napinacz. Problem tylko z jego ściągnięciem ( UK, albo USA ) w Polsce ich nie widziałem w sprzedaży wysyłkowej. Ponadto trzeba stan takiego napinacza SPRAWDZAĆ, bo źle naciągnięty łańcuch może po prostu zrobić BUM a Twoje piękne, odlewane tłoki zobaczą światło dzienne albo pełnię księżyca. Prawidłowo założony i kontrolowany to dobre wyjście.
Podkładki pod sprężynę. W swojej starej zx6RR 03' założyłem 2 milimetrową podkładkę pod sprężynę napinacza. Dość się uspokoiło tykanie, gdyż po prostu zwiększa się napięcie wstępne sprężyny i lepiej dociska. 3 milimetry powinny wyciszyć motocykl.
Ręczne nastawienie rozrządu. Można co jakiś czas ( nie wiem dokładnie co ile, bo każdy przypadek jest inny, ale to przedziały w granicach 4-6 tys KM ) ręcznie ustawić napinacz. Po prostu docisnąć go aż usłyszysz "CLICK" nie daje to jednak gwarancji, że za kilka kilometrów znowu nie wróci i nie będzie tykać...
Nie ma łatwego, szybkiego sposobu. Jak nie znasz się dobrze na mechanice, to lepiej tego sam nie tykaj. Ja robiłem to razem ze znajomym mechanikiem ( akcja z podkładkami )
W nowym moto nie mam tego problemu, ale widzę w książce serwisowej, że jeszcze w Lublinie miała miejsce "regulacja napinacza rozrządu " Niestety nie wiem co zrobili... Musiałbym to rozbierać i oglądać. W każdym razie w lepszym serwisie motocyklowym dadzą temu skutecznie radę.
P.S nie wytłumia się tego do ZERA !! delikatny click na zimnym silniku ma zostać. Jak będziesz się bawił w podkładki, to zacznik od 2 mm, skręć i testnij. Ja nie dawałbym jednak więcej, niż 3 mm.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Promocja jakaś ja jak miałem z tym problem to kosztował grubo ponad 6 stów. Chyba, że to cena netto. Nieważne... to się nie opłaca, bo za 20k znowu padnie.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości