Zobacz wątek - Silnik 2-swu'wowy - proszę o pomoc ! ;)
NAS Analytics TAG

Silnik 2-swu'wowy - proszę o pomoc ! ;)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Silnik 2-swu'wowy - proszę o pomoc ! ;)

Postprzez IAmWhoIAmJustAgnieszka » 20/5/2007, 21:01

( Nie wiedziałam gdzie wkleić ten topic, ale niech będzie ;p )

Mam do Was prośbę. Znacie może jakieś ciekawe strony, wiadomości, albo fotki dotyczące 2suwów ? A może znacie jakieś ciekawostki ? ;)
Robię projekt na ten temat i potrzebuję informacji. Byłabym bardzo wdzięczna, gdybyście mogli napisać cokolwiek o nich wiecie ( Każde info się przyda ;) )

Lewą w górę !! ;-)
No speed, no risk, no fear - no fun ! :]
'Ej, Boże, na motorze weź mnie a może na hardcore'ze, byle nie we śnie... ' - STC
IAmWhoIAmJustAgnieszka
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26/8/2006, 10:54
Lokalizacja: Lubartów City k/ LUBLINA :]


Postprzez x_miki_x » 21/5/2007, 15:33

2 suwowe silniki są raczej mocniejsze niż 4suwy, podobno tak jest, że sie częsciej sypią, no i do 2suwa robisz mieszanke :D :P
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka


Postprzez pawlak200192 » 21/5/2007, 16:49

pawlak200192
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez Bartman » 21/5/2007, 20:01

Są mocniejsze bo spala on mieszanke za każdym obrotem wału korbowego, dlatego też jest bardziej obciążony cieplnie więc jego żywotność sie skraca. Łatwiej jest przegrzać taki silnik. Z ciekawostek jak dla mnei to jest np to że choć jego budowa jest duzo prostsza od silnika 4T to i tak wynaleziono go póżniej(idea jest sprytna). W latach 60tych uwazano w PL a moze i na calym swiecei ze ten model silnika ma przed soba dużą przyszlość i spewnością wyprze bardzo lub calkowicie silnik 4T :lol: Myślę ze głównie normy spalin i zywotność silnika zdecydowały o jego przegranej.. Inną ciekawostka o której sobie własnei przypomniałem to konstrukcje tych silników, są różne i niektóre bardzo ciekawe np. dwutłokowe z jedną komorą spalania hehehehehe


http://www.keveney.com/twostroke.html ---- wystarczy wpisac w google, przecież dużo tego :D

jak masz jakeis specjalne pytania to pisz, może się coś wymysli :wink:
Bartman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez elco » 21/5/2007, 21:06

silnik czterosuwowy wykonuje pelen cykl pracy w ciagu dwoch oborotow walu korbowego, natomiast klasyczny silnik dwusuwowy wykonuje jeden cykl na kazdy obrot walu korbowego. Stad bierze sie zwykle wieksza moc silnika dwusuwowego. Dwusuwy charakteryzyja sie znacznie prostsza budowa niz 4T. Nie ma tam przede wszystkim skomplikowanego ukladu rozrzadu, a funkcje zaworow przejmuja okna dolotowe. Silnik dwusuwowy mimo prostszej budowy jak dla mnie ma bardziej skomplikowany cykl pracy niz czterosuw. W szkolach na fizyce uczy sie zwykle, ze dwusuw to cykl: 1. pod tlkokiem ssanie, nad tlokiem sprezanie, nastepnie praca i wydech. Jednak to nie jest takie proste jak sie wydaje. Nie mowi sie tu nigdy o plukaniu cylindra i powrotnym zasysaniu gazow z tlumika, co ma istotne znaczenie dla silnika. W dwusuwach wystepuja strary zwiazane z niedostatecznym napełnianiem cylindra, pozostawaniem w cylindrze, czesci produktow spalania z poprzedniego cyklu i ucieczka czesci swiezej porcji mieszanki paliwowo - powietrznej. Stad wlasnia bierze sie mala ekonomicznosc tego silnika. Nie mozna tu mowic tylko o tym, ze motocykl ma nie zgodna z normami emisje spalin.

Jezeli masz jeszcze jakies pytania to wal, ale najlepiej wziac sobie do reki kilka ksiazek, albo chociaz wejsc w google.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez IAmWhoIAmJustAgnieszka » 21/5/2007, 21:22

Dziękuję bardzo !! ;)
Wiem, że w necie jest tego sporo, ale właśnie chodziło mi to takie ciekawostki ;) Co do ksiązki, to właśnie jedną czytam na ten tamat ( jak czegoś w niej nie będę rozumiała to dam znać ;) ) Poza tym sama mam 2suwa, więc jakieś tam pojęcie o nim mam. Hmm.. a może rozbiorę jakąś starą maszynę i przyniosę silnik na zajęcia ? ;p

Jeszcze raz serdecznie dziękuję !!! ;)
No speed, no risk, no fear - no fun ! :]
'Ej, Boże, na motorze weź mnie a może na hardcore'ze, byle nie we śnie... ' - STC
IAmWhoIAmJustAgnieszka
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26/8/2006, 10:54
Lokalizacja: Lubartów City k/ LUBLINA :]

Postprzez IAmWhoIAmJustAgnieszka » 21/5/2007, 21:53

Hehehe, nie martw się Sebuś, jeszcze Ci motory będę naprawiać, o !;p
Nie no, nie chodzę do żadnego mechanika ;) Jestem w mat-fizie i czasami w takie rzeczy się bawimy ;p A co do silnika.. to kiedyś rozebrałam starą WFM'kę, więc może pojadę gdzieś na wieś ją poszukać.. A jak nie znajdę to swoje moto rozbiore, a co tam ;p Hehhee ;)
No speed, no risk, no fear - no fun ! :]
'Ej, Boże, na motorze weź mnie a może na hardcore'ze, byle nie we śnie... ' - STC
IAmWhoIAmJustAgnieszka
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26/8/2006, 10:54
Lokalizacja: Lubartów City k/ LUBLINA :]

Postprzez simonw » 21/5/2007, 23:24

Silnik na mat-fiz ? :))))
Hehehee, a to by byl numer faktycznie, jakbys go wziela :P
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr