Zobacz wÄ…tek - Suzuki GSX 750 F 92 sprawdzanie poziomu oleju
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX 750 F 92 sprawdzanie poziomu oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Suzuki GSX 750 F 92 sprawdzanie poziomu oleju

Postprzez dyko25 » 29/3/2012, 23:51

Witam, nie znalazłem takiego tematu na forum. Mam pytanie- jak należy sprawdzać poziom oleju w gsxf 750 z 92, czy motocykl ma stać w pionie na kołach czy na podstawce centralnej, silnik ma być rozgrzany czy zimny a może trzeba go wcześniej odpalić tylko na pare minut? Dzisiaj się przestraszyłem bo zobaczyłem że moto jakoś mocno kopci (ale możliwe że to przez wilgotność powietrza) w każdym razie pomyślałem że może bierze olej, więc postanowiłem sprawdzić stan oleju, silnik był zapalony ok. minuty i olej dopiero był widoczny we wskaźniku po dość mocnym nachyleniu motocykla w prawo. Jak dojechałem do domu (max 10 min jazdy- byłem na siłowni, niedaleko domu) to po postawieniu do pionu olej już był w połowie wskaźnika czyli w normie. Dodam jeszcze że olej był zmieniany jakoś miesiąc przed zimą i wtedy jeszcze ok. miesiąca jeździłem, niestety nie zmieniłem jeszcze oleju na nowy sezon a wcześniej nie sprawdzałem poziomu. Czy możliwe że olej gdzieś "wyparował" przez zime? W tym sezonie jeździłem może kilkanaście godzin. Z góry dziękuję za pomoc.
dyko25
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/9/2011, 16:39


Postprzez Umbar » 30/3/2012, 08:49

Hej!

Olej raczej nie wyparował jedyna ewentualność to taka, że mogą być jakieś nieszczelności - ale to byś pewnie zauważył po zimowym postoju. :) Stan oleju powinieneś sprawdzić przed uruchomieniem silnika, gdyż po jego uruchomieniu olej rozprowadzony jest po silniku a nie zlany w całości w dolnej jego części. Dodatkowo też taka informacja, że po nagrzaniu motocykla olej też się nagrzewa i staje się rzadszy więc po odstawieniu go na kilka minut po jeździe znacznie szybciej spłynie on aniżeli jakbyś odpalił na moment motocykl i chciał sprawdzić wtedy.


Moto faktycznie może kopcić przez pierwsze minuty po rozruchu ale dym ten będzie koloru białego gdyż tak jak mówisz wilgotność powietrza jest spora a poza tym jeżeli było to pierwsze uruchomienie po zimie to w układzie wydechowym mogła zebrać się wilgoć. :)
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek


Postprzez RUTRA.RD » 30/3/2012, 09:11

olej sprawdzaj po rozgrzaniu bo rozgrzany zawsze splynie trzeba tylko poczekac 5 minut i wczesniej dobrze go rozgrzac

ile ciskasz na klate ile masz w bicu ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez dyko25 » 30/3/2012, 11:32

Dzięki za odpowiedzi, czyli po rozgrzaniu poziom oleju mógłby być nawet mniejszy?

na klate cisne 115, a w bicu miałem max 42,5, teraz troche spadło z braku diety. Trochę mało ale jak na 19 lat i na szczypiora który zaczynał od 40 i 29 w łapie to myślę że coś tam jest ;d
dyko25
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/9/2011, 16:39

Postprzez RUTRA.RD » 30/3/2012, 12:24

to pogratulowac wynikow na sile :) sa co najmniej dobre pamietaj zeby nie brac sterydow szczegolnie orali bo bebech uszkadzaja

ja robiÄ™ tak co do oleju

jeżdżę, podjeżdżam do rodziców silnik oczywiscie rozgrzany do temperatury pracy, ide cos przekasze napije sie po 15 min lub jak sobie przypomne wsadzam ojca na motocykl i patrze co w okienku jest
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez dyko25 » 30/3/2012, 14:30

Dzięki :). a co do oleju to wiesz może czy nie ma czegoś takiego że olej jak sie rozgrzeje to się rozszerza i jest go więcej? bo takie coś mi się obiło o uszy ale wydaje mi się to troche bez sensu, tzn powinni ten olej robić chyba tak żeby się nie rozszerzał. Dziwi mnie że po postoju ok. 1,5 godziny oleju nie było widać, przecież powinien spłynąć... A z koleji jak pisałem jak przyjechałem do domu to poziom był w normie, stąd moje przypuszczenia że mógł się rozszerzyć od temperatury.
dyko25
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/9/2011, 16:39

Postprzez RUTRA.RD » 30/3/2012, 19:49

wiesz ja robię tak jak opisałem i nie mam problemu może tobie ten olej ktoś podkrada np jakiś chochlik alkoholik co w silniku mieszka i żąda orzeszka a ze mu nie dałeś to oleju dolałeś :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez dyko25 » 30/3/2012, 20:11

możliwe że podkrada, nigdy nic nie wiadomo ;d. Sprawdzę tak jak mówisz, tak pytam o to rozszerzanie bo jak mówiłem dziwi mnie że na zimnym nie było go widać. Generalnie dym był biały także to raczej przez wilgotność i zimno powietrza. Z ciekawości RUTRA.RD, też masz gsxf?
edit: teraz dopiero zauważyłem w podpisie że masz hayabuse, także widzę już wyższa szkoła jazdy :)
dyko25
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/9/2011, 16:39

Postprzez RUTRA.RD » 31/3/2012, 15:33

miałem 6 lat bandziora :) w kolo pełno jajek i banditow robiłem tak ze temat mi znany co do tych moto
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez dyko25 » 1/4/2012, 01:15

widzę właśnie po Twoich postach że masz pojęcie :) czego o mnie jak na razie powiedzieć nie można ;d, także posłucham twojej rady i tak będę sprawdzał ten poziom. Narazie nie miałem okazji bo pogoda tragiczna, także nawet od tamtej pory motoru nie widziałem. więc dzięki za pomoc, temat myślę do zamknięcia.
dyko25
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 9/9/2011, 16:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê