pomocy r1 rn09 03r.
Posty: 9
• Strona 1 z 1
pomocy r1 rn09 03r.
Witam , robię pewien projekt który jest wyposarzony w silnik z R1 rn09 to jest model pierwszy z wtryskami i mam z nim dwa problemy i szukam fachowej porady a nie jakiejs amatorskiej:
po pierwsze to mam pytanie czy da się usunąc exap żeby to nie wpłynęło na osiągi i żywotność silnika bo z tego co sie orientowałem to ubedzie mu mocy na dolnych obrotach .
a po drugie w moim projekcie nie mam miejsca na air box i czy moglbym zastąpić to filtrami stożkowymi i jakie by byly dobre dodam też że nie mogą byc duże a może by było lepiej samemu zrobić air box mniejszy . jeżeli bym wkladał stożki to czy musiał bym przeprogramować mapę zaplonową
po pierwsze to mam pytanie czy da się usunąc exap żeby to nie wpłynęło na osiągi i żywotność silnika bo z tego co sie orientowałem to ubedzie mu mocy na dolnych obrotach .
a po drugie w moim projekcie nie mam miejsca na air box i czy moglbym zastąpić to filtrami stożkowymi i jakie by byly dobre dodam też że nie mogą byc duże a może by było lepiej samemu zrobić air box mniejszy . jeżeli bym wkladał stożki to czy musiał bym przeprogramować mapę zaplonową
- yamaha1022205
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/12/2011, 18:43
Co do EXUPa to działanie jest jego proste: jest zamknięty by ciągnął z dołu, a otwarty by miał moc. Jak usuniesz to masz przelotowy wydech.
Polecam: http://www.cartestsoftware.com/fz1/exupmaintenance.html
Polecam: http://www.cartestsoftware.com/fz1/exupmaintenance.html
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Co do EXUPa to wystarczy, że podłączysz sam silniczek i schowasz go tak, żeby mógł się obracać od ogranicznika do ogranicznika, wtedy komp nie wywali błędu. Miałem taką R1 i sprawdzałem jak jeździ z całkiem otwartym EXPU-em. Jak odkręcasz od 2000 obrotów reakcja na manetkę nie jest tak ostra jak z przymkniętym zaworem, jednak po chwili silnik łapie i już ciągnie normalnie. W ogóle ten zawór uchyla się delikatnie przy ok 4000 obrotów a otwiera całkiem przy ok 7000. Jednak powyżej 4000 obrotów nie zauważysz różnicy czy zawór będzie czy nie. Natomiast po wyrzuceniu airboxu silnik na pewno będzie wariował. W tym układzie wtrysku nie ma sondy lambda. Skład mieszanki jest ustalany na podstawie temperatury zasysanego powietrza (czujnik jest w airboxie) i różnicy między ciśnieniem atmosferycznym (czujnik w zadupku) a ciśnieniem na dolocie. Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego jest z tego co pamiętam w airboxie właśnie lub w korpusie przepustnic. Więc jak wyrzucisz airbox, okłamiesz 2 bardzo ważne czujniki i wtrysk na pewno zgłupieje. Musiałbyś napisać całą mapę od nowa.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
a jezeli bym zrobil airbox sam tylko mniejszy troszeczke ale z tym samym filtrem i z czujnikiem to czy by motor sam okresil sobie ile ma powietrza zasysać czy bym musiał cos przerabiać w mapie zapłonowej ?
- yamaha1022205
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/12/2011, 18:43
Tu najważniejsza jest objętość airboxu. Być może działało by dobrze jak by miał on inny kształt, ale objętość mieszczącego się w nim powietrza musi być identyczna. Inna będzie wartość podciśnienia przy np. max otwartych przepustnicach przy airboxie mającym 2 litry pojemności niż przy takim który mieści 10. Nie bez powodu producent projektuje taką wielką puchę w sportowym motocyklu, w którym liczy się każdy milimetr przestrzeni i każde 0,5kg wagi.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Dzieki za radę postaram sie zrobić swój własny airbox
a jeszcze mam pytanie jak bym chciał założyć stożki to musiał bym pewnie coś z mapą zrobić i tymi czujnikami ?

- yamaha1022205
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/12/2011, 18:43
Dzieki za radę postaram sie zrobić swój własny airbox
a jeszcze mam pytanie jak bym chciał założyć stożki to musiał bym pewnie coś z mapą zrobić i tymi czujnikami ?

- yamaha1022205
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/12/2011, 18:43
Dzieki za radę postaram sie zrobić swój własny airbox
a jeszcze mam pytanie jak bym chciał założyć stożki to musiał bym pewnie coś z mapą zrobić i tymi czujnikami ?

- yamaha1022205
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 10/12/2011, 18:43
mam pyytanie, ten czujnik w zadupku od cisnienia atmosferycznego to w ktorym miejscu sie dokladnie znajduje i czy uda mi sie kupic sam czujnik czy cos wiecej musze kupic bo potrzebuje go, fajnie jak by ktos z nim zdjecie wrzucil
- yamaharaptor
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 22/12/2013, 20:42
- Lokalizacja: lpa
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości