Zobacz wÄ…tek - Jak siÄ™ zachowuje lakier po latach ?
NAS Analytics TAG

Jak siÄ™ zachowuje lakier po latach ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak siÄ™ zachowuje lakier po latach ?

Postprzez dach12 » 23/4/2007, 22:07

Niestety moja przednia owiewka została mocno porysowana. Więc zamówiłem nową w suzuki, zamontowałem i jak się okazało ma całkiem inny kolor niż boczne. Nowa przednia ma kolor jasno niebieski a boczne mają kolor troszkę ciemniejszy i jakby z domieszką fioletowego..... czy ktoś się pomylił w suzuki z kolorem czy po prostu kolor moich bocznych zmienił się tak po 3 latach ? Moto z 2004r. Jest jakiś sposób na wyrównanie tych kolorów, żeby przynajmniej na stykach się tak nie różniły ?

Foto słabej jakości nie oddaje aż tak kolorów, ale widać różnicę.
Obrazek
dach12
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/4/2007, 09:39


Postprzez michael » 24/4/2007, 08:00

lakier neistety matowieje od wpływu słońca, kurzu przy dużych prędkościach. także chyba jedyną metodą, żeby było podobnie to wystawić owiewkę na 3 lata na podwórko, a motor schować... a serio to można to porównać do 3 letniego tarcia owiewek bardzo drobnym papierem ściernym. jedyną sensowną radą byłoby pomalowanie nowym lakierem starych owiewek, ale to na pewno spore koszta. myślę, że po prostu jeździj i owiewka po jakiś czasie będzie miała kolor z grubsza podobny do starych owiewek. ihmo ta niezgodność koloru to zjawisko normalne.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok


Postprzez elco » 24/4/2007, 09:02

jak napisal kolega lakier z biegem lat matowieje. Ja proponuje ci w okolicach łączenia przejechac kilka razy pasta typu tempo lub automax a ostatecznie sprobowac polerki. To delikatnie przywraca kolor i mozliwe, ze roznica sie zatrze.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez bobek358 » 24/4/2007, 09:03

A nie myślałeś nad zrobieniem polerki starych (bocznych) owiewek. Wydaje mi się że polerka może przynieś tutaj zadowalający efekt ale nie jestem pewien na 100% bo nie jestem lakiernikiem.
Suzuki GSX 550 (600f ;)) mod. to street :D
bobek358
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 13/12/2006, 09:50
Lokalizacja: Åšmigiel

Postprzez dach12 » 24/4/2007, 12:18

Probowałem polerować pastą automax ale rezultaty marne spróbuje dzisiaj jeszcze Farecla G3.... a potem G5. Sprawdzałem w katalogach w GS500F występowała tylko jedna odmiana niebieskiego kolor YC2 i taki kolor też ma ta nowa owiewka. Więc to pewnie wpływ słońca...

Zrobiłem zdjęcie w słońcu, teraz wyraźnie widać różnicę.
Obrazek
dach12
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/4/2007, 09:39

Postprzez bobek358 » 24/4/2007, 12:30

Ale nie chodzi mi polerkÄ™ sama pastÄ…. Najpierw delikatnie papierkiem wodnym o gram. 2000 i potem pasta polerska "baranek" wiertarka wysoko obrotowa i lecisz.
Suzuki GSX 550 (600f ;)) mod. to street :D
bobek358
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 13/12/2006, 09:50
Lokalizacja: Åšmigiel

Postprzez jarek20 » 24/4/2007, 16:01

tylko uważaj jak będziesz polerował bo jak za bardzo przeciśniesz to spalisz lakier albo zedrzesz go na metalu sie inaczej poleruje niż na plastiku nie mówię że się nie da ale najlepiej jak byś podjechał do jakiegoś zakładu co malują auta albo polerują
Avatar użytkownika
jarek20
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów

Postprzez Inku » 24/4/2007, 21:43

dach12 napisał(a):Probowałem polerować pastą automax ale rezultaty marne spróbuje dzisiaj jeszcze Farecla G3.... a potem G5. Sprawdzałem w katalogach w GS500F występowała tylko jedna odmiana niebieskiego kolor YC2 i taki kolor też ma ta nowa owiewka. Więc to pewnie wpływ słońca...


Hm, dziwne ze jest aż taka różnica w odcieniu. Ja nie radzę żadnym papierem ściernym. Jesteś pierwszym właścicielem sprzęta? Może porównaj z innym GS500F?
p.s. Ile Suzuki życzy sobie za czaszę? Bo za boczną chcą 1500zł :shock: :shock: Co uważam za gigantycznie przesadzoną cenę.
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez elco » 24/4/2007, 21:57

tez nie radze jechac tego papierem sciernym a tym bardziej wiertarka wysokoobrotowa. Na owiewkach jest bardzo delikatny lakier i niewiele trzeba aby cos spieprzyc. Najlepiej udac sie z tym do jakiegos warsztatu i dac to fachowcom. Ale na twoim miejscu po prostu bym sie tym nie przejmowal. Jak bedziesz sprzedawal sprzet to wytlumaczysz cala sprawe. Wiem, ze to drazni, no ale czasami z pewnymi rzeczami trzeba sie pogodzic.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez dach12 » 24/4/2007, 22:26

Jak się okazało tylko lewa owiewka ma taki kolor (więcej domieszki fioletu), prawa łączy się idealnie z nową czaszą (kolorystycznie).... tym bardziej to dziwne że motor jest bezwypadkowy. Stara czasa także na łączeniach troszkę różni się od lewej owiewki (wcześniej tego nie zauważyłem), ale mniej niż nowa.... daje sobie z tym narazie spokój.

Czasza 520 + 100zł naklejki. Żałuję że nie pomalowałem, na nowo starej czasy.... :?

ps. jakby co mam do sprzedania przedniÄ… czaszÄ™, porysowana prawym boku.
dach12
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 16/4/2007, 09:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê