Problem z silnikiem CBR 600 RR
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Problem z silnikiem CBR 600 RR
Siema
zwracam sie do WAS z prośbą o pomoc..., otóż w mojej Hondzie CBR 600 RR z 2005 roku o przebiegu 1950 km coś się stało z silnikiem... Ale po kolei:
Miałem zgiętą rurkę od układu chłodzenia silnika (górna rurka, po stronie dźwigni sprzęgła), która przepuszczała płyn i płyn chlapał po owiewce. Nie był to wielki wyciak ale jednak dość uciążliwy feler w tak "nowym" motocyklu. Po zdjęciu owiewek i ściągnięciu zacisku z rurki, wyciągnąłem ją z łącznika gumowego i przystąpiłem do naprawy, czyli nadania jej znowu okrągłego kształtu. Oczywiście naprawa nie była zbyt trudna i zajęła mi raptem 20 minut. Dodam że po zdjęciu rurki nastapił wyciek płynu z układu w ilości coś koło objętości która mieści się miedzy niskim i wysokim poziomem w zbiorniczku wyrównawczym do płynu chłodzącego. Po założeniu rurki, włałem płyn który wyciekł do zbiorniczka wyrówanwczego i odpaliłem motor. Silnik pracował na biegu jałowym i było wszystko ok. po osiągnieciu ok 100 stopniu celsjusza zdałem sobie sprawę że nie odpowietrzyłem układu, wiec zgasiłem silnik i zgodnie z instrukcją z serwisówki Hondy wlałem płyn (spuszczony wcześniej ze zbiorniczka wyrównawczego - ten sam który jeszcze wcześniej tam wlałem) do chłodnicy. nie zakręcając jej odpaliłem silnik i strzeliłem 3 razy z gazu. Następnie zgasiłem silnik, zakręciłem chłodnicę, zatkałem zbiorniczek i ponownie odpaliłem silnik. I tu zaczął się problem ponieważ silnik na biegu jałowym i wolnych obrotach zaczął gasnąć (nie wystygł wtedy do końca). Jeśli utrzymuję na siłę obroty na 2 tysiącach to pracuje ale jeśłi zdejmę gaz to od razu gasnie. W momencie kiedy silnik jest zimny to można go bez problemu uruchomić, ale kiedy nabierze temperatury ok 66 stopni to znowu zaczynają się problemy i zaczyna gasnąć. Co to może być i jak sobie poradzić z tym kłopotem? Najbardziej obawiam się faktu że z powodu nieodpowietrzenia ukłądu chłodzącego silnik się przegrzał i nastąpiło jego zatarcie... Pomocy!!!
zwracam sie do WAS z prośbą o pomoc..., otóż w mojej Hondzie CBR 600 RR z 2005 roku o przebiegu 1950 km coś się stało z silnikiem... Ale po kolei:
Miałem zgiętą rurkę od układu chłodzenia silnika (górna rurka, po stronie dźwigni sprzęgła), która przepuszczała płyn i płyn chlapał po owiewce. Nie był to wielki wyciak ale jednak dość uciążliwy feler w tak "nowym" motocyklu. Po zdjęciu owiewek i ściągnięciu zacisku z rurki, wyciągnąłem ją z łącznika gumowego i przystąpiłem do naprawy, czyli nadania jej znowu okrągłego kształtu. Oczywiście naprawa nie była zbyt trudna i zajęła mi raptem 20 minut. Dodam że po zdjęciu rurki nastapił wyciek płynu z układu w ilości coś koło objętości która mieści się miedzy niskim i wysokim poziomem w zbiorniczku wyrównawczym do płynu chłodzącego. Po założeniu rurki, włałem płyn który wyciekł do zbiorniczka wyrówanwczego i odpaliłem motor. Silnik pracował na biegu jałowym i było wszystko ok. po osiągnieciu ok 100 stopniu celsjusza zdałem sobie sprawę że nie odpowietrzyłem układu, wiec zgasiłem silnik i zgodnie z instrukcją z serwisówki Hondy wlałem płyn (spuszczony wcześniej ze zbiorniczka wyrównawczego - ten sam który jeszcze wcześniej tam wlałem) do chłodnicy. nie zakręcając jej odpaliłem silnik i strzeliłem 3 razy z gazu. Następnie zgasiłem silnik, zakręciłem chłodnicę, zatkałem zbiorniczek i ponownie odpaliłem silnik. I tu zaczął się problem ponieważ silnik na biegu jałowym i wolnych obrotach zaczął gasnąć (nie wystygł wtedy do końca). Jeśli utrzymuję na siłę obroty na 2 tysiącach to pracuje ale jeśłi zdejmę gaz to od razu gasnie. W momencie kiedy silnik jest zimny to można go bez problemu uruchomić, ale kiedy nabierze temperatury ok 66 stopni to znowu zaczynają się problemy i zaczyna gasnąć. Co to może być i jak sobie poradzić z tym kłopotem? Najbardziej obawiam się faktu że z powodu nieodpowietrzenia ukłądu chłodzącego silnik się przegrzał i nastąpiło jego zatarcie... Pomocy!!!
-
michwil - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/4/2007, 22:08
- Lokalizacja: Pruszków/Kanie
Ja tak własnie miłem z aprilą fakt ze moja to 50cmm ale identyczne objawy no i niestety był przytarty wogóle niedawał rady wejsc na wyszsze oboty.... a gdy odrazu puściłem gaz to raptowanie spadał i gasł ...
Niewiem czy cieie tesz tak jest ale jest ppodobnie
Niewiem czy cieie tesz tak jest ale jest ppodobnie

http://www.photoblog.pl/krizzz zapraszam!
-
kris - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 449
- Dołączył(a): 31/1/2006, 16:23
- Lokalizacja: Biała Podlaska
pierwszy post powinien być możliwy do napisania conajmniej tydzien po rejestracji. i to jeden. przedstawienie sie. potem mozliwosc pisania po kolejnym tygodniu i syfu by tyle nie było.... to takie kazanie na niedziele 

f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
z tym przytarciem to koleś przesadziłeś. zapewniam cie że chwile to i bez wody by chodził i nic mu by nie było. nie wiem co to moze byc ale wątpie aby był to objaw przytarcia-mozna to łatwo sprawdzić-przytarty bedzie miał mniej mocy,,,
jawa50>>>jawa175>>>3xjawa350ts>>>cbr1000>>>zzr1100...wreszcie upragniona hayabusa
)

- neptyk
- Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 10/3/2007, 21:47
- Lokalizacja: szczecinek
Cześć!
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem ale moje konto na forum było zablokowane i cały czas "walczyłem" z adminem żebym jakoś mógł się zalogować. Dzięki za porady i wyrażenie opinii.
na szczęście usterkę udało mi się usunąć wcześniej niż otrzymałem od Was wskazówki
Poradę otrzymałem o d mistrza serwisu Hondy Plaza i polegało to na wyregulowaniu obrotów czarnym pokrętłem z boku motocykla, czyli zomber miał rację.
Odnośnie przytarcie silnika to obawiałem się tego z powodu że otrzymałem taką ocenę usterki od ludzi którzy zawodowo zajmują się reperowanie motorów. Na szczęście okazało się to tylko "pomówieniem".
Co do jednorazowego logowania się na forum i prośby o pomoc, a później ciszy to jak juz wyżej pisałem miałem zablokowane konto (w sumie nie wiem z jakich powodów). także Panowie bądźcie ostrożniejsi w swoich ocenach innych użytkowników. Nie mnie pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje. Cześć!
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem ale moje konto na forum było zablokowane i cały czas "walczyłem" z adminem żebym jakoś mógł się zalogować. Dzięki za porady i wyrażenie opinii.
na szczęście usterkę udało mi się usunąć wcześniej niż otrzymałem od Was wskazówki

Odnośnie przytarcie silnika to obawiałem się tego z powodu że otrzymałem taką ocenę usterki od ludzi którzy zawodowo zajmują się reperowanie motorów. Na szczęście okazało się to tylko "pomówieniem".
Co do jednorazowego logowania się na forum i prośby o pomoc, a później ciszy to jak juz wyżej pisałem miałem zablokowane konto (w sumie nie wiem z jakich powodów). także Panowie bądźcie ostrożniejsi w swoich ocenach innych użytkowników. Nie mnie pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje. Cześć!
-----------------------------
life is too fast to be slow
-----------------------------
life is too fast to be slow
-----------------------------
-
michwil - Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/4/2007, 22:08
- Lokalizacja: Pruszków/Kanie
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości