Zobacz wÄ…tek - Etz 150.
NAS Analytics TAG

Etz 150.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Etz 150.

Postprzez function » 3/6/2011, 09:54

Witam, mam taki mały problem, mianowicie gdy skręcam kierownica w prawo to obroty rosną a gdy w lewo to spadają, czy to normalne? Pytanie idiotyczne, ale równie idiotyczne jest moje doświadczenie z motocyklami.

Nie wiem czemu ale mam też mały problem ze znalezieniem luzu podczas jazdy biegi ogólnie wchodzą świetnie, ale na postoju gdy chce dać leciutko do góry z jedynki na luz to ta dźwignia się blokuje, a gdy dam bardziej to od razu dwa. Nie wiem czy to kwestia wyczucia, czy coś nie tak.
function
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18


Postprzez Kedar-88 » 3/6/2011, 10:01

Samoistne zwiększanie obrotów pod wpływem skręcania kierownicom nie jest normalne. Linka gazu musi Ci o coś haczyć, spróbuj ją puścić trochę inaczej.
Problem ze znalezieniem luzu to normalka gdy Etz stoi, musisz to robić podczas dojeżdżania kiedy motocykl się jeszcze toczy.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez function » 3/6/2011, 20:31

Bardzo dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam.
function
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18

Postprzez function » 4/6/2011, 18:35

Witam ponownie, podbije bo odkryłem kolejne mankamenty.

Wczoraj jaku już byłem na podwórku chciałem odpalić, żeby wjechać do garażu, ale jak kopnąłem starter to coś strzeliło w tłumiku, to sobie odpuściłem i wprowadziłem na miejsce.

Dziś południe postanowiłem się przejechać, odpaliła by prawie za pierwszym razem, ale nie złapałem gazu i zgasłą, potem w ogóle nie chciała i dopiero za trzecim ale na ssaniu.

No ale do rzeczy, jechałem sobie ładną dróżką około 80km/h i nagle zaczęła mi przerywać i to tak porządnie i zgasłą. Dodam, że bak miałem pełen prawie. Zjechałem na pobocze, zatrzymałem i otrzymałem chwilkę. Chciałem odpalić, ale się nie dało za cholera, że tak brzydko powiem. Dodam, że na ssaniu coś tam przemawiała, ale i tak nie chciała odpalić. Aż w końcu musiałem ją odpalić na popych strasznych wstyd, wszyscy się na mnie patrzyli. No ale mniejsza już z tym. Motorek miał wtedy straszne wolne obroty, zawsze jak odpaliłem to było 3-3,5 a teraz 1-2 tysiące, musiałem trzymać gaz, żeby mi nie zgasłą. Do domu jakoś dojechałem. Dałem jej trochę odpocząć za jakiś czas podszedłem może 30 minut, odpaliła bez problemu, skoczyłem do kumpla. No i u kumpla znowu ta sama sytuacja, musiałem pchać.

Wiecie może dlaczego tak się stało? I jaka tego przyczyna.
function
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18

Postprzez hugo2003 » 4/6/2011, 19:47

swiece sprawdz (cieplota i jej kolor) to ci wiele powiemoze byc gaznik do regulacji skoro Ci strzela lub swieca nie daje dobrej iskry lub moze miec przebicie..
sprawdz tez akululator czy jest naladowany i instalacje czy gdzies jakas kostka nie jest luzna lub klemy nie sa luzne...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kedar-88 » 4/6/2011, 20:24

Wolne obroty powinna trzymać na poziomie 1,2 tys.
Etz jest bardzo prostym i wdzięcznym sprzętem jak pozna się ją bliżej. Teraz do sedna.
Sprawdź kabel wysokiego napięcia, dokładnie chodzi mi o miejsce łączenia z cewką. Jeśli jest wypalony w tym miejscu to objawy będą podobne tzn. wszystko ładnie chodzi gdy jest zimny, później wzrost temperatury powoduje wzrost rezystancji przewodu w tym miejscu, co objawia się szarpaniem i gaśnięciem. Winny może być też kondensator( o ile to wersja ze standardowym zapłonem) jak i sama świeca. Tyle na początek.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez function » 5/6/2011, 18:10

Dzięki wielkie Panowie, za zainteresowanie moim problemem. Zaraz idę do garażu wszystko posprawdzać.

A ETZ jest z 1991 roku.
function
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18

Postprzez hugo2003 » 5/6/2011, 20:13

napisz co wywnioskowales!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez function » 6/6/2011, 11:21

Świeca daje ładną niebieską iskrę. Była trochę zalana, wyczyściłem ładnie, przerwa byłą dobra. Ten przewód od cewki też jest w dobrym stanie. Ogólnie posprawdzałem całą instalacje, czy gdzieś coś nie jest luźne, albo nie do końca zapięte. I na moje amatorskie oko wszystko dobrze. Nie mogłem za bardzo wyczaić tej linki od gazu bo nigdy się nie ciągłą a taki głupi objaw. Ale rozbiorę całość, zamontuje inaczej i może coś da. Ogólnie będę musiał wyregulować gaźnik, bo z tymi obrotami coś nie tak. Ten koleś od którego kupiłem mówił, że wymieniał dysze na nowe, ale na tych nowych chodził jeszcze gorzej ale nie miał czasu zmienić, te stare też mi dał, żebym sobie przełożył. Akumulator słaby nie jest, bo światło aż razi. Tyle zauważyłem.
function
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/3/2011, 19:18



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê