Zobacz wÄ…tek - sciaga przy chamowaniu
NAS Analytics TAG

sciaga przy chamowaniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

sciaga przy chamowaniu

Postprzez kawonczyk2312 » 10/4/2011, 21:29

witam ;) map takie pytanko do was.. Mam honde cbr 600 f3 z 97r i problem polega na tym ze gdy chamuje to sciaga mi moto w prawo.. Dodam ze moto nie miało nigdy wypadku. Z czym to moze byc zwiazane? zle wyregulowane zawieszenie z przodu, moze juz spreżyny do wymiany z przodu albo olej?
Avatar użytkownika
kawonczyk2312
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
Lokalizacja: Kuków


Re: sciaga przy chamowaniu

Postprzez Invi » 10/4/2011, 21:35

kawonczyk2312 napisał(a): Mam honde cbr 600 f3 z 97r (...) Dodam ze moto nie miało nigdy wypadku.


JesteÅ› pewien? :lol:

Może masz po prostu zwaloną pozycję?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez kawonczyk2312 » 10/4/2011, 21:47

jestem pewien co do tego ze moto jest bez wypadku poniewaz jestem 3 jego włascicielem a poprzedni jego własciciele to byli moi sasiedzi i znam to moto od nowosci
Avatar użytkownika
kawonczyk2312
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
Lokalizacja: Kuków

Postprzez mirekm71 » 10/4/2011, 21:52

Wina geometrii, przyczyn moze byc wiele. Poziom oleju w lagach? Byc moze. Wahacz tylny? Ustawienie kola? Zgaduj zgadula. Nie wiem jak ma sie kwestia regulacji przedniego zawieszenia. Jak sie ustawi inne napiecie z jednej strony np? Podczas jazdy ze stala predkoscia i przy puszczonej kierownicy idzie idealnie prosto?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez kawonczyk2312 » 10/4/2011, 22:01

jak jade to idzie prosto ale jak puszcze kierownice to lekko ucieka a najbardziej przy chamowaniu
Avatar użytkownika
kawonczyk2312
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
Lokalizacja: Kuków

Postprzez Invi » 10/4/2011, 22:08

A może po prostu sąsiad to olewał a gleba była jeszcze wcześniej :P


no ale dobra, tak jak piszą, możesz mieć mnóstwo problemów z zawiechą/geometrią. Od źle ustawionego koła po krzywą ramę :P

Jeśli chodzi o ustawienia to tylko jeśli miałbyś inaczej stawioną jedną stronę niż drugą.

Ale najszybciej coś jest po prostu krzywe. Po puszczeniu kierownicy na równej drodze powinien jechać prosto nawet kilometr bez żadnej mowy o nawet lekkim znoszeniu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez mirekm71 » 10/4/2011, 22:09

Tzn ucieka caly czas tylko przy hamowaniu jest to najbardziej odczuwalne. Dobrze, zeby ktos kucnal przed motocyklem czy sie polozyl i zobaczyl jak wyglada osiowosc. Jak jest duza rozbieznosc to mozna zobaczyc. Mozna tez przejechac po kaluzy na parkingu i policzyc slady?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez kawonczyk2312 » 10/4/2011, 22:17

najbardziej jest to odczuwalne przy chamowaniu mocnym.. Kiedys grzebałem przy srubach od zawieszenia tych koło półki górnej.. Kreciłem nimi... ale gleby nie było nigdy.. jedynie co to slizgi na bok 4 ale bez rzadnych uszkodzen oprócz pocharatania moto
Avatar użytkownika
kawonczyk2312
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
Lokalizacja: Kuków

Postprzez Raczek_6 » 10/4/2011, 22:21

Åšlizg = Gleba :lol:

Po za geometrią motocykla, krzywym zawieszeniem, może być jeszcze kwestia nawierzchni, opon itd...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Seba_ER5 » 10/4/2011, 22:25

polki mogles przekrzywic przy slizgu.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Invi » 10/4/2011, 22:26

mirekm71 napisał(a):Tzn ucieka caly czas tylko przy hamowaniu jest to najbardziej odczuwalne. Dobrze, zeby ktos kucnal przed motocyklem czy sie polozyl i zobaczyl jak wyglada osiowosc. Jak jest duza rozbieznosc to mozna zobaczyc. Mozna tez przejechac po kaluzy na parkingu i policzyc slady?


Wtedy nie byłoby mowy od DELIKATNYM ściąganiu ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez alphamale » 10/4/2011, 22:33

sprawdź zaciski i klocki.
alphamale
Świeżak
 
Posty: 140
Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
Lokalizacja: Toruń

Postprzez kawonczyk2312 » 10/4/2011, 22:41

no to czyli przy slizgu delikatnym mogło sie cos skzywic? jak to mozliwe? moto w nic nie uderzyło kwestia z klockami jest taka ze sa juz startei słychac ze szumi przy chamowaniu
Avatar użytkownika
kawonczyk2312
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
Lokalizacja: Kuków

Postprzez Raczek_6 » 10/4/2011, 22:46

nie chamowaniu tylko hamowaniu.

Wystarczy kontakt kierownicy z asfaltem i kierownica, półki oraz lagi mogły lekko dostać.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kawonczyk2312 » 10/4/2011, 23:05

a jak to morzna sprawdzic najlepiej?
Avatar użytkownika
kawonczyk2312
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
Lokalizacja: Kuków

Postprzez alphamale » 10/4/2011, 23:34

ja pierdziele sprawdź czy ci zacisk nie przytrzymuje jakiś !
alphamale
Świeżak
 
Posty: 140
Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
Lokalizacja: Toruń

Postprzez adamRS » 11/4/2011, 15:15

Zacisk nic do tego nie ma. Wedle Twojego rozumowania motocykle z jedną tarczą ściągało by ciągle przy hamowaniu.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez Invi » 11/4/2011, 17:33

adamRS napisał(a):Zacisk nic do tego nie ma. Wedle Twojego rozumowania motocykle z jedną tarczą ściągało by ciągle przy hamowaniu.


Mi tam nawet po wywaleniu jednego zacisku ze srada (tarcza była ostro krzywa), nic nie ściągało przy hamowaniu. Więc hamulce zdecydowanie odpadają.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Raczek_6 » 16/4/2011, 23:19

Miałem przyjemność :lol: jazdy pewnym motocyklem który przy hamowaniu ściągał w lewo tak że aż kierownicę wyrywało z rąk, okazało się że
były krzywe (zawieszenie up-side-down):
- golenie
- rury
- półki
- ośka

po naprawie, motocykl prowadził się jak należy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości




na górê