Zobacz wątek - PROBLEM Z KIERUNKOWSKAZAMI!!! Niezbędna porada :)
NAS Analytics TAG

PROBLEM Z KIERUNKOWSKAZAMI!!! Niezbędna porada :)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

PROBLEM Z KIERUNKOWSKAZAMI!!! Niezbędna porada :)

Postprzez Heniu-GiXer » 19/3/2011, 21:54

Witam Moturzysci :)

Dzis doszedłem do wnioski ze zrobie cos dla mojej SUZI i kupilem jej male fajne kierunkowskazy. Przod mam od K4 oryginaly tyl JAK W LINKU :

http://moto.allegro.pl/tuning-kierunkow ... 69847.html

Niestety dzieje sie cos dziwnego bo wlaczam kierunek na poczatku miga ok, potem nagle przyspiesza raptownie tak jak by byla spalona zarowka i cala przykladowo lewa strona tak zasuwa , wiec mowie zaloze stary kierunek oryginal od K2 i jest ok, no ale trudno darmo chce te z linka i co tu zrobic aby bylo ok?

Pozdr i czekam na rady :)
Heniu-GiXer
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2011, 23:37
Lokalizacja: Łódź


Postprzez maatiaas » 20/3/2011, 10:30

zaróweczki w nowych kierunkach mają mniejszy pobór prądu niż te w oryginalnych i przerywacz szybciej mruga. Jest kilka wyjść:

1. Kupić zaróweczki o takim oporze jak oryginalne (jeżeli te kierunki sa wogóle rozkrecalne, bo to straszna taniocha)
2. Zakupic przerywacz np od ledowych kierunków http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... tegory=156
3.Zakupic opornik który montuje się w obwód http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... tegory=156
4. Jeżeli ci to nie przeszkadza to śmigac dalej

POZDRO
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY


Postprzez 7beat » 20/3/2011, 11:18

albo wwalić 2 żarówkę gdzieś do schowka przez co kierunki zaczną wolniej migać, sprawdzony sposób ale trochę nie ma miejscu
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez PrimoGhost » 20/3/2011, 19:46

Rezystory do nich dostałeś?
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez pamoz » 20/3/2011, 20:53

To że częstotliwość migania wzrosła to normalne.Układ sterowania kierunkami tak jest ustawiony ,że przy spaleniu lub braku połączenia jednego z kierunków informuje w ten sposób o awarii.Pisałem już gdzieś o tym.Typowym sterownikiem kierunkoskazów jes układ oparty o scalak u2043b .Musi on mieć obciążenie ok 47W typowo.Czyli 2x21W kierunki +kontrolka 5W.Przy mniejszym o połowę będą takie objawy jak piszerz.Najprostszym rozwiązaniem jest dodanie opornika,ale nie takiego jak ten z allegro.Szkoda pieniędzy i traconej mocy.Można to zrobić dużo ładniej i prościej Tylko trzeba dostać się do środka sterownika.Dokładnie mogę wyjaśnić co i jak.U siebie mam 100% led łącznie z kontrolką i działa wyśmienicie.Przeróbka kosztuje kilka złotych.
prdr.
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez lutecki » 20/3/2011, 22:51

Wystarczy przeciąć ścieżkę przy nóżce nr. 7 od tego scalaka.
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pamoz » 21/3/2011, 08:12

lutecki napisał(a):Wystarczy przeciąć ścieżkę przy nóżce nr. 7 od tego scalaka.

Tylko że wtedy nie mamy tego bajeru -2xszybszego migania- jak coś nawali w obwodzie kierukowskazów (np jeden nie działa).U siebie podmieniłem (wg schematu pdf )R3 .
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez lutecki » 21/3/2011, 08:27

No właśnie podobno jest. Ale nawet jeśli nie - to coś za coś :) Ja co raz sprawdzam działanie świateł więc idzie wyhaczyć :)
<a href="http://maclife.pl">serwis ipad iphone mac</a>
Avatar użytkownika
lutecki
Świeżak
 
Posty: 285
Dołączył(a): 15/4/2010, 21:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Heniu-GiXer » 21/3/2011, 23:25

dobra pany sluchac,

probowalem znalezc takie same zarowki tylko nie 23W a 21W jest problem. wiec jak to zrobic najlatwiej, najszybciej? cos lutowac, ciac, kupowac, czy szukac zarowek ? :D
Heniu-GiXer
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28/2/2011, 23:37
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pamoz » 22/3/2011, 14:13

Jak to sterownik oparty na u2043b to:
Można dobrać się do sterownika i podmienić opornik R3(ściągnij sobie schemat tego układu tam jest opisany) na wartość 0,1-.0,2 ohm 2-3W.Łatwo go zauważyć bo to taki kawałek spiralki .Albo nie ingerując w sterownik dodać opornik na zewnątrz równolegle z kierunkami.Może być taki jak te z allegro ,ale w twoim przypadku wystarczy dodać równolegle do jednej ze strony kierunków ok.15ohm /10w.Ma działać.
Pzdr.
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości




na gr