kierunkowskazy led yamaha fzr600
Posty: 11
• Strona 1 z 1
kierunkowskazy led yamaha fzr600
witam, chciałbym założyc w motocyklu kierunki LED, tylko że po wpięciu w instalację kierunki działają jak awaryjne bez względu czy włącze prawą czy lewą stronę? jak rozwiazać ten problem? słyszałem że dobranie odpowiednich oporników załątwi problem?tylko jakich i ile i jak je podłączyć? bo nie chcę zmieniać przerywacza bo musiałbym ingerować w instalację jak równie stosować dodatkowych żrówek ukrytych pod siedzeniem? czekam na propozycję ja rozwiazac problem?
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
Odpowiednie rezystory można kupić na Allegro. Koszt za sztukę około 20 zł ( Lepsze ) Znając życie masz po prostu żarówki o mocy 10 W. Sprawdź w manualu dla pewności, ale zdecydowana większość kierunków led wymaga 21W

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
chłopaki rezystorki w elektornicznym do sprzedawcy pytasz wprost - "Panie - mam taki <tutaj pozujesz> kierunkowskaz LED. Oryginalnie miałem na taką żarówkę <tutaj pokazujesz żarówkę>. Chcę by te LED mrugały tak samo szybko jak na żarówkach." On dobiera rezystorek za 0,1zł sztuka. Bierzesz 4 sztuki bo tyle potrzebujesz. Lutujesz przed kierunkiem i cześć. 40groszy i chwila rzeźby.
Ale u Ciebie to nie jest problemem (może być ale jeszcze o tym nie wiesz...) u Ciebie problemem jest to, że jak piszesz - czy w lewo czy w prawo to świecą wszsytkie. Jeżeli świecą mrugając tak jak awaryjne to źle wpiąłeś kierunkowskazy nowe jeżeli wczesniej było dobrze. Jeżeli coś przerabiałeś przy instalacji - np ciąłeś przewody pod nowe kierunki to na 90% masz gdzieś zwarcie i mógł paść przerywacz. Jeżeli mimo wszsytko to nadal nie to to jeszcze w lewej manetce, masz tę puszkę z przełącznikami kierunkowskazów - jeżeli tam nic nie jest zwarte to zostaje tylko to, że gdzieś MUSIAŁEŚ zewrzeć dwa przewody sterujące (sterowanie masz albo plusem albo po minusie) ze sobą i stąd gdy właczasz prawy, to także lewy dostaje prąd i vice versa.
Nie rezystorki teraz a zwarcie w układzie - to jest problem.
Ale u Ciebie to nie jest problemem (może być ale jeszcze o tym nie wiesz...) u Ciebie problemem jest to, że jak piszesz - czy w lewo czy w prawo to świecą wszsytkie. Jeżeli świecą mrugając tak jak awaryjne to źle wpiąłeś kierunkowskazy nowe jeżeli wczesniej było dobrze. Jeżeli coś przerabiałeś przy instalacji - np ciąłeś przewody pod nowe kierunki to na 90% masz gdzieś zwarcie i mógł paść przerywacz. Jeżeli mimo wszsytko to nadal nie to to jeszcze w lewej manetce, masz tę puszkę z przełącznikami kierunkowskazów - jeżeli tam nic nie jest zwarte to zostaje tylko to, że gdzieś MUSIAŁEŚ zewrzeć dwa przewody sterujące (sterowanie masz albo plusem albo po minusie) ze sobą i stąd gdy właczasz prawy, to także lewy dostaje prąd i vice versa.
Nie rezystorki teraz a zwarcie w układzie - to jest problem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
witam , zauważyłem że gdy wepnę w instalację dodatkowe dwa kierunki na żarówki to wszystko jest ok. (kaźdy na strone), ale nie będę jeździł z 6 kierunkami, może ktoś wie czy można te kierunki wpięte dodatkowo zamienić na oporniki takiego typu
http://allegro.pl/opornik-oporniki-do-k ... 54437.html
czy to będzie pewne że wtedy zadział dobrze, bo nie chcę wydawać niepotrzebnie 60 zł?
http://allegro.pl/opornik-oporniki-do-k ... 54437.html
czy to będzie pewne że wtedy zadział dobrze, bo nie chcę wydawać niepotrzebnie 60 zł?
- przemek19812
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 1/4/2009, 07:24
- Lokalizacja: SIERPC
Przemo_rene dobrze napisał.Idź do elektronicznego i pokaż. To jest za drogie. W sklepie Barracudy, przy wymianie na ledy, jeden rez. Kosztował 20 zet. Powinieneś w ogóle zacząć od dokładnego sprawdzenia instalacji elektrycznej w sprzęcie. Włącznie z mocą żarówek.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Przerabiałem u siebie temat kierunków LED.Jeżeli masz sterownik kierunków (typowy) oparty na scalaku U2043B to koszt tej przeróbki zamknie się w 5 zł.Pierwsze: trzeba wymienić jeden opornik (jeżeli dobrze pamiętam na wartość około 0,7 -0,8 ohma) w kostce sterownika na miejsce istniejącego (R 3 dużej mocy jest w szereg z kierunkowskazami)który informuje układ sterownika o obciążeniu .Wiadomo LED mają wielokrotnie mniejsze dlatego ta korekta.Po tej modyfikacji nie trzeba ładować takich ogromnych oporników równolegle do kierunków.Wystarczy tani ,mały 2 watowy.Do lewego jeden i prawego jeden.Najlepiej zaglądnąć do pdf ww.układu U2043B jest tam wszystko opisane co i jak.
Pozdr.
Pozdr.
-
pamoz - Świeżak
- Posty: 136
- Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
- Lokalizacja: Tarnów
Moja propozycja jest taka:
w miejsce kierunkow na zarowki montujesz te kierunki na led, dodatkowo do lewego i prawego kierunku podepnij rownolegle po żaróweczce 2W (oczywiscie gdzieś je ladnie chowajac)
Powinno pomoc, nawet na oryginalnym przerywaczu.
w miejsce kierunkow na zarowki montujesz te kierunki na led, dodatkowo do lewego i prawego kierunku podepnij rownolegle po żaróweczce 2W (oczywiscie gdzieś je ladnie chowajac)
Powinno pomoc, nawet na oryginalnym przerywaczu.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
omerx napisał(a):Moja propozycja jest taka:
w miejsce kierunkow na zarowki montujesz te kierunki na led, dodatkowo do lewego i prawego kierunku podepnij rownolegle po żaróweczce 2W (oczywiscie gdzieś je ladnie chowajac)
Powinno pomoc, nawet na oryginalnym przerywaczu.
Nie pomoże.Jeżeli to układ o którym pisałem.W najlepszym przypadku -tzn.jeżeli wogóle zadziała-częstotliwość błysków będzie dużo większa.Ten układ tak właśnie jest ustawiony,że jak spali się jedna żarówka to zaczyna pracować z większą częstotliwością informując niejako o awarii.Odsyłam do pdf tego scalaka.
-
pamoz - Świeżak
- Posty: 136
- Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
- Lokalizacja: Tarnów
A po co się tak pieprzyć i gdybać?
Jakie ingerowanie w elektrykę? Wymiana przerywacza to większa ingerencja niż wlutowywanie oporników czy upychanie dodatkowych żarówek?
Weź pod uwagę, że źle dobrany opornik będzie się tak grzał, że jeżeli nie będzie na wierzchu tylko gdzieś schowany to w najlepszym przypadku stopi Ci owiewkę, albo kierunek.
Przerabiałem rzeźbienie z opornikami aż skończyło się na zakupie dedykowanego przerywacza.
Jakie ingerowanie w elektrykę? Wymiana przerywacza to większa ingerencja niż wlutowywanie oporników czy upychanie dodatkowych żarówek?
Weź pod uwagę, że źle dobrany opornik będzie się tak grzał, że jeżeli nie będzie na wierzchu tylko gdzieś schowany to w najlepszym przypadku stopi Ci owiewkę, albo kierunek.
Przerabiałem rzeźbienie z opornikami aż skończyło się na zakupie dedykowanego przerywacza.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości