Kawaski zx600g- mały problem z ramą
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kawaski zx600g- mały problem z ramą
Witam motocyklistów mam mały problem z ramą w moim motocyklu, a mianowicie pojawiło mi sie małe pękniecie tak mniej więcej określając to tak na spawie zaraz pod zbiornikiem paliwa 15 cm w tył od węża który zasysa powietrze do silnika pojawiła się rysa 2cm w dół i 2cm na spawie. Jak myślicie można to pospawać ile mniej jaki mniej więcej był by koszt takiej naprawy, i czy w ogóle opłaca sie to spawać co byście zrobili na moim miejscu ???
z góry dzieqje
z góry dzieqje

romet50,wsk125,wsk175,Jawa350 obecnie kawasaki zx600 g1
- IGOR1202
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 19/11/2009, 17:12
- Lokalizacja: Brodnica
jak stalowa i tylko porpawi siÄ™ spawy to jeszcze ujdzie. Natomiast tutaj jest raczej aluminium. Nic z tym nie zrobisz - tylko wymiana ramy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
jak rama jest prosta to pospawaj i śmigaj dalej, ja w swojej 9 miałem podgiętą ramę i byłą prostowana i przy okazji obspawali mi te wloty powietrza w ramie i moto prowadził się jak po sznurku i żądne pęknięcia się nie pojawiły, nawet jak miałem wypadek i niestety rama się zgięła to spawy nie puściły.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
jest zazwyczaj taka naklejka na ramie...NEVER ATEMPT TO MAKE ANY MODIFICATIONS TO THE FRAME. IF CRACKED, BENT OR OTHERWHISE DISTORTED, REPLACE THE FRAME FOR NEW ONE.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):jest zazwyczaj taka naklejka na ramie...NEVER ATEMPT TO MAKE ANY MODIFICATIONS TO THE FRAME. IF CRACKED, BENT OR OTHERWHISE DISTORTED, REPLACE THE FRAME FOR NEW ONE.
Swięte słowa.
To chyba doskonała puenta tematu
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
tylko ta naklejka często przeszkadza podczas "polerowania" ramy, tudzież jej malowania po szlifowaniu spawów stąd nie każdy mógł ją w naszym kraju dojrzeć...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Stunterzy czesto spawaja ramy by je wzmocnicni wspawuja kształtowniki. Jednak chyba nie bedziesz walil wolnej gumy?
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
fabrykę można poprawiać o ile jest to uzasadnione ze względu na to co chcemy osiągnąć i stosujemy części przystosowane do tego samego rodzaju wykonywanej pracy ale które są zwyczajnie poprawione i pasują bez przeróbek kluczowych podzespołów - przykład wstawianie całej nowszej zawiechy na przód np od gixera K8 do K3 lub np, wstawienie tuningowanego zawieszenia typu Ohlins itp na tył.
Sprzęty do gnojenia na stunt to inna bajka - to nie ma homologacji i nie ma mieć bo nie oto tutaj chodzi.
Wracając do ramy - stalowa - można naprawiać jeżeli nie robimy jakiejś dużej rzeźby typu przeszczep główki ramy z innego moto itp. a np, poprawiamy fabryczny spaw na podciagu silnika bo np od krawężnika dostał lekko pękł.
Aluminiowe ramy są robione z profili ~1-2mm i tylko wyglądają tak masywnie. Nie spawamy/prostujemy takiej ramy bo w innych miejscach ona dostaje naprężenia które w krótkim czasie bedą skutkować zmęczeniem materiału aż do jego rozerwania - w skrajnym przypadku "urywamy pół moto" po opadzie ze zbyt wysokiej gumy - np.
Sprzęty do gnojenia na stunt to inna bajka - to nie ma homologacji i nie ma mieć bo nie oto tutaj chodzi.
Wracając do ramy - stalowa - można naprawiać jeżeli nie robimy jakiejś dużej rzeźby typu przeszczep główki ramy z innego moto itp. a np, poprawiamy fabryczny spaw na podciagu silnika bo np od krawężnika dostał lekko pękł.
Aluminiowe ramy są robione z profili ~1-2mm i tylko wyglądają tak masywnie. Nie spawamy/prostujemy takiej ramy bo w innych miejscach ona dostaje naprężenia które w krótkim czasie bedą skutkować zmęczeniem materiału aż do jego rozerwania - w skrajnym przypadku "urywamy pół moto" po opadzie ze zbyt wysokiej gumy - np.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
a widziałeś jak te wzmocnienia wyglądają i gdzie są? Wyglada to porządnie i zostało wyliczone gdzie może być dołączone. Wg. mnie lepiej niż "tu się dospawa, tam się dociągnie, tutaj lekko młotkiem...a teraz szwagier, ciagnij ze te wajche a ja tu bedę stukał"
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości