Niby chip Nitro X
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Niby chip Nitro X
Zakupiłem takie cudo do FZ1. Podpina sie to zamiast czujnika temperatury w obudowie filtra powietrza. Podejrzewam , że jest to prosty opornik ale działa skutecznie. Moto dostał cugu, szczególnie w dolnym zakresie obrotów. W górze jakby troche słabiej. Czy ktos techniczny może wyjaśnić skąd ta różnica w mocy przy tak prostym rozwiązaniu? Ma to jakieś złe strony?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370127897228&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT (otwórz link)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370127897228&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT (otwórz link)
- KUTEL
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 30/5/2008, 08:10
- Lokalizacja: KRK
to jest zwyczajnie zamiennik czujnika temperatury dający do ECU sygnał o inny niż ten odebrany od faktycznego (przetworzony przez rezystory) Oszukuje to odczyty np podając, że motocykl jeździ w temperaturze 45 stopni gdy w rzeczywistości na dworze jest 24. Komp motocykla dostaje informacje "aha, jest gorąco czyli mało tlenu w powietrzu - zubożę mieszankę by nie była zbyt bogata" - no i ekonomiczny tuning jak znalazł. W zależności od tego co wybierzesz na obudowie tego urządzenia (tryb na power czy na ekonomie) to będzie używał on zmiennych rezystancji by podawać odpowiednio zmieniony sygnał by komp sam dawał więcej paliwa lub mniej wykorzystując WłASNE MAPY. Czyli jak wiecej paliwa ma dawać w trybie "power" to pewnie dobiera tak rezystancję by zmienić sygnał, że mimo faktycznej temperatury 24 stopni na zewnątrz - on poda że jest 5 stopni.
Dla mnie średnie rozwiązanie i tylko połowicznie może dawać efekty. Dodał Tobie więcej paliwa i seryjnie ekonomicznie zestrojony dół silnika Twojego fazera dostał więcej kopa ale z kolei góra zaczęła się przylewać bo zaczęło braknąć powietrza (pewnie nie masz filtra typu K&N tylko seryjny). Stąd przyrost w dole a zamułka w górnych partiach gdzie nie przerabia podawanego paliwa.
No i masz wyjaśnienie
Dla mnie średnie rozwiązanie i tylko połowicznie może dawać efekty. Dodał Tobie więcej paliwa i seryjnie ekonomicznie zestrojony dół silnika Twojego fazera dostał więcej kopa ale z kolei góra zaczęła się przylewać bo zaczęło braknąć powietrza (pewnie nie masz filtra typu K&N tylko seryjny). Stąd przyrost w dole a zamułka w górnych partiach gdzie nie przerabia podawanego paliwa.
No i masz wyjaśnienie

-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
szkód nie zrobi wg. mnie ale wcale nie jest powiedziane, że będziesz po dłuższym czasie zadowolony w 100%
Indywidualne mapy na PCII lub PCIII pod sprzęta nie mają sobie równych.

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości