[GSXR 1100 1996r] dymi z wydechu, uszczelka?[fixed]
Posty: 10
• Strona 1 z 1
[GSXR 1100 1996r] dymi z wydechu, uszczelka?[fixed]
Jak w temacie. Moto 40tkm. Jechałem sobie spokojnie. Moto jechało normalnie. Nagle zaczęło mieć dziwne obroty (tylko przy schodzeniu, nie chciało zejść do normalnych 1500 tylko chwilę 3000 i po dłuższej chwili dopiero 1500), więc się zatrzymałem, by je podregulować. Jakież było moje zdziwienie gdy z rurek zobaczyłem siwy dymek brrrr. Przy gaszeniu pojawiło się parę samozapłonów. Krótki odpoczynek i znów próba odpalenia - normalnie, ale po przegazówce dymek. 60 km/h dojechałem do domu (10 km), moto jechało normalnie, nie szarpie nie dymi. Dymi dopiero po przegazówce i to jak się nagrzeje.
Ja mam nadzieję że to uszczeleczka pod głowicą.
Na co się nastawić przy robocie? Jaka kolejność pracy? W samochodach silniki dla mnie nie mają tajemnic, ale w TAKIM moto to już niestety tak , ale roboty się nie boję. Czy do składania potrzebne są serwisowe narzędzia? Serwisówkę mam, będę robić wg niej, ale podpowiedzcie jakich min się spodziewać?
płaczę.....
A ha żadnych niepokojących odgłosów nie słychać. Jak dymi i zgaszę, to tak jakby ciężko rozrusznikowi przełamać sprężanie przy rozruchu - zimny pali po staremu, na dotyk. POMOCY!!!!
Ja mam nadzieję że to uszczeleczka pod głowicą.
Na co się nastawić przy robocie? Jaka kolejność pracy? W samochodach silniki dla mnie nie mają tajemnic, ale w TAKIM moto to już niestety tak , ale roboty się nie boję. Czy do składania potrzebne są serwisowe narzędzia? Serwisówkę mam, będę robić wg niej, ale podpowiedzcie jakich min się spodziewać?

A ha żadnych niepokojących odgłosów nie słychać. Jak dymi i zgaszę, to tak jakby ciężko rozrusznikowi przełamać sprężanie przy rozruchu - zimny pali po staremu, na dotyk. POMOCY!!!!
Ostatnio edytowano 15/7/2010, 16:31 przez AndrewK, łącznie edytowano 1 raz
GSXR 1100W 153KM 1996
- AndrewK
- Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 7/8/2009, 15:47
Standart jak w samochodzie w sumie. Silnik wyjmujesz z ramy, rozpinasz osprzet glowicy, zdejmujesz pokrywe wyjmujesz walki (koniecznie sprawdz znaki! ), odkrecasz glowice nowa uszczelka, planowanie, skladasz do kupy glowice dokrecasz momentem 45NMm i montaz w odwrotnej kolejnosci. Narzedzi specjalnych za wiele nie potrzeba, jedynie dobry klucz dynamometryczny z zakresem od 10NM.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Hmm czy takie objawy może dawać niedobre paliwo? Bo dziwnym trafem zbiegło się to w niedzielę z zalaniem paliwka (z kanistra) oraz uzupełnieniem poziomu oleju (moja pierwsza myśl - za dużo oleju). A że był już na niego czas to zlałem gada - zeszło dokładnie 3l czyli tyle ile trzeba. Zalałem świeży też w ilości 3l. Dziś odpaliłem kontrolnie całkiem zimną Suzi i zaczęła strzelać w tłumik i śmierdzieć źle spalonym paliwem i od razu na myśl przyszło mi to trefne paliwo. Bo dopóki w gaźnikach było to "dobre", w czasie rozgrzewania silnika, pracował on idealnie, po chwili zaczęły się problemy z obrotami, które zlekceważyłem i zwaliłem winę na nienagrzany silnik. Słowem jutro spuszczam paliwo i zalewam świeże!
GSXR 1100W 153KM 1996
- AndrewK
- Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 7/8/2009, 15:47
...
zalałem te co zwykle, ale że obracam trochę paliwkiem(ropa+benzynka - Białoruś blisko) to mogłem namieszać. 7tkm zrobiłem tym moto na tym samym paliwie i bez zarzutu:) Teraz mam nadzieję że to wina paliwa!

GSXR 1100W 153KM 1996
- AndrewK
- Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 7/8/2009, 15:47
a powiedzialbym ze jak dymi na bialo to na bank uszczelka pod glowica!!!! a tu ropa tez daje bialy dym??? no coz czlowiek uczy sie cale zycie 

Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości