Zobacz wątek - Małe problemy z CBR F3 ... istotne czy standard ?
NAS Analytics TAG

Małe problemy z CBR F3 ... istotne czy standard ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Małe problemy z CBR F3 ... istotne czy standard ?

Postprzez daniel85r » 4/6/2010, 21:55

witam.
Mam od niedawna CBR'ke F3 98' , jest ok, chociaż zauważyłem że gdy jeżdżę nim w miare wolno i delikatnie hamuję przednim kolem to wyczuwam takie małe tykanie w półkce: naciskam hamulec i jest tyknięcię jakby jakieś luzy były i czuć to tylko w czasie jazdy i lekkim punktowym hamowaniu.na postoju chocbys niewiem jak mocno ruszal kierownicą do przodu i tylu nie wyczuje sie tego tylko w czasie jazdy.... i niewiem czy może to jakieś łożysko w kierownicy jest do wymiany czy coś innego ???
Kolejna sprawa to dźwięk silnika: na sprzęgle głośniej (dzwięk lekkiego obcierania się), a jak puszczę sprzęglo to cichutko chodzi i niewiem czy Hondy tak mają czy to też jakiś problem się rodzi powoli.???

I jeszcze z ciekawości zapytam, ile 15w50 zalać zeby ta srednia na bagnecie była ... 1l, 2l, 3l ??? bo sprawdzałem przed odpalaniem i bagnecik pokazuje takie mniej niz minimum tego oleju :) z resztą musze gdzies poczytac jakie ile i gdzie sie leje inne plyny.
pozdro i czekam na pomoc
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów


Postprzez Insekt » 5/6/2010, 13:58

co do plynow sciagnij sobie manuala, tam masz napisane takie rzeczy ile musisz wlac oleju itp.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez daniel85r » 6/6/2010, 11:48

dzieki. juz ściągam :)
tylko gdzie to znajde i co to jest :)
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Insekt » 6/6/2010, 15:27

viewtopic.php?t=5877&highlight=serwisowki
szukaj tutaj do swojego modelu. Jest to twoja biblia odnosnie motocykla :wink:
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: Małe problemy z CBR F3 ... istotne czy standard ?

Postprzez macs » 6/6/2010, 22:42

daniel85r napisał(a):Kolejna sprawa to dźwięk silnika: na sprzęgle głośniej (dzwięk lekkiego obcierania się), a jak puszczę sprzęglo to cichutko chodzi i niewiem czy Hondy tak mają czy to też jakiś problem się rodzi powoli.???


A nie jest tak,ze jak wciskasz sprzeglo to dzwiek(szum) znika a jak sprzeglo puscisz to powstaje szum??

daniel85r napisał(a):I jeszcze z ciekawości zapytam, ile 15w50 zalać zeby ta srednia na bagnecie była ... 1l, 2l, 3l ??? bo sprawdzałem przed odpalaniem i bagnecik pokazuje takie mniej niz minimum tego oleju :) z resztą musze gdzies poczytac jakie ile i gdzie sie leje inne plyny.
pozdro i czekam na pomoc


Czemu chcesz wlac 15w50??
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez daniel85r » 7/6/2010, 18:58

macs:
dokładnie tak..jak puszczam sprzegło to słychac szum.

a co do 15W50 to poprzedni właściciel mówił że wlewał motul5100 15W50, a że bagnecik pokazywał niecałe minimum oleju, to kupiłem taki sam olej i dolałem z 200ml, Także średnia na bagnecie jest :)

Ponoć przednie klocki do wymiany są, i ostatnio po dłuższej przejażdżce jak jechałem wolno to zacząłem słyszeć przy dodawaniu wolno "gazu" że cos piszczy, tak jakby był suchy silnik i sie coś obcierało :) i nie wiem czy to te klocki... bo przy hamowaniu niesłychać tego tylko przy kreceniu manetką (mam nadzieje że przechodnie nie slysza tego hee) :) hm. ciekawe co to jest :) a może to wina dolewki oleju ?:)
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Kohelet » 9/6/2010, 09:19

[quote="daniel85r"]macs:
dokładnie tak..jak puszczam sprzegło to słychac szum.
quote]

Sprawdź napięcie łańcucha; ostatnio za ostro naciągnąłem i słyszałem pisk podczas puszczania klamki sprzęgła.
V rulez.
Avatar użytkownika
Kohelet
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27/4/2010, 08:32
Lokalizacja: SP1 / wrocek

Postprzez Przemo_rene » 9/6/2010, 09:58

napinacz łańcuszka rozrządu na moje. Jeżeli masz jeszcze oryginał a nie jakiś APE lub przekładka z FZR600 to już wiesz w co inwestujesz następną wypłatę.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez pipor » 9/6/2010, 12:56

gdy jeżdżę nim w miare wolno i delikatnie hamuję przednim kolem to wyczuwam takie małe tykanie w półkce: naciskam hamulec i jest tyknięcię jakby jakieś luzy były i czuć to tylko w czasie jazdy i lekkim punktowym hamowaniu.na postoju chocbys niewiem jak mocno ruszal kierownicą do przodu i tylu nie wyczuje sie tego tylko w czasie jazdy.... i niewiem czy może to jakieś łożysko w kierownicy jest do wymiany czy coś innego ???


A może łożysko główki ramy? Też miałem kiedyś coś podobnego i było to właśnie łożysko.
Ostatnio edytowano 9/6/2010, 14:46 przez pipor, łącznie edytowano 1 raz
pipor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2/6/2007, 17:24

Postprzez Przemo_rene » 9/6/2010, 14:35

gdzie łozysko główki ramy do terkotania wysokiego w silniku...

Coś jak: Sprzęt nie przyspiesza równo i przerywa - sprawdź mocowanie zadupka...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez pipor » 9/6/2010, 14:44

Przemo_rene napisał(a):gdzie łozysko główki ramy do terkotania wysokiego w silniku...


Sorry, nie sprecyzowałem. Moja odpowiedź była do tej części:

daniel85r napisał(a):gdy jeżdżę nim w miare wolno i delikatnie hamuję przednim kolem to wyczuwam takie małe tykanie w półkce: naciskam hamulec i jest tyknięcię jakby jakieś luzy były i czuć to tylko w czasie jazdy i lekkim punktowym hamowaniu.na postoju chocbys niewiem jak mocno ruszal kierownicą do przodu i tylu nie wyczuje sie tego tylko w czasie jazdy.... i niewiem czy może to jakieś łożysko w kierownicy jest do wymiany czy coś innego ???
pipor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2/6/2007, 17:24

Postprzez Przemo_rene » 9/6/2010, 15:29

jeżeli nie ma luzów na łożysku główki ramy to mogą być także luzy w goleniach przedniego zawieszenia - na ich panewkach. Także niepoprawne złożenie lagi może tak się objawiać gdy np bebechy lagi nie są przykręcone do goleni...takie rzeczy też widziałem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez daniel85r » 13/6/2010, 12:24

wszystko fajnie z tym że ktoś kto się nie zna na temacie nie wie jak sprawdzić gdzie konkretnie jest usterka, np po dźwieku.
zamieszczam krótki filmik pracy mojej CBR'ki , może wy usłyszycie coś niepokojącego czy ja sam nie jestem w stanie twierdzić.
A co do pisku to mam wrażenie że to łańcuch, musze nasmarować go i sprawdzić . Tylko co powinienem kupić do łańcucha ...jaki preparat ????

A tu filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=VGrU_ZXL ... _embedded#!

miłego oglądania. pozdro
Avatar użytkownika
daniel85r
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Przemo_rene » 14/6/2010, 09:58

nie mam dźwięku w pracy na kompie to nie obsłucham ale co do samrowania łąńcucha to samr do łańcuchów motocyklowych O-X-Ring, np. Castrola, Belray'a, Shella. Co kto woli. Koszt około 40zł. Pamietaj, że każde 100km bez nasmarowanego łańcucha to 1000km na nasmarowanym tak więc żywot skracasz niemiłosiernie. Oczywiście ta zależność nie idzie liniowo i im więcem KM bez smarowania tym szybciej dostaje łańcuch i idzie na śmietnik.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê