Małe problemy z CBR F3 ... istotne czy standard ?
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Małe problemy z CBR F3 ... istotne czy standard ?
witam.
Mam od niedawna CBR'ke F3 98' , jest ok, chociaż zauważyłem że gdy jeżdżę nim w miare wolno i delikatnie hamuję przednim kolem to wyczuwam takie małe tykanie w półkce: naciskam hamulec i jest tyknięcię jakby jakieś luzy były i czuć to tylko w czasie jazdy i lekkim punktowym hamowaniu.na postoju chocbys niewiem jak mocno ruszal kierownicą do przodu i tylu nie wyczuje sie tego tylko w czasie jazdy.... i niewiem czy może to jakieś łożysko w kierownicy jest do wymiany czy coś innego ???
Kolejna sprawa to dźwięk silnika: na sprzęgle głośniej (dzwięk lekkiego obcierania się), a jak puszczę sprzęglo to cichutko chodzi i niewiem czy Hondy tak mają czy to też jakiś problem się rodzi powoli.???
I jeszcze z ciekawości zapytam, ile 15w50 zalać zeby ta srednia na bagnecie była ... 1l, 2l, 3l ??? bo sprawdzałem przed odpalaniem i bagnecik pokazuje takie mniej niz minimum tego oleju
z resztÄ… musze gdzies poczytac jakie ile i gdzie sie leje inne plyny.
pozdro i czekam na pomoc
Mam od niedawna CBR'ke F3 98' , jest ok, chociaż zauważyłem że gdy jeżdżę nim w miare wolno i delikatnie hamuję przednim kolem to wyczuwam takie małe tykanie w półkce: naciskam hamulec i jest tyknięcię jakby jakieś luzy były i czuć to tylko w czasie jazdy i lekkim punktowym hamowaniu.na postoju chocbys niewiem jak mocno ruszal kierownicą do przodu i tylu nie wyczuje sie tego tylko w czasie jazdy.... i niewiem czy może to jakieś łożysko w kierownicy jest do wymiany czy coś innego ???
Kolejna sprawa to dźwięk silnika: na sprzęgle głośniej (dzwięk lekkiego obcierania się), a jak puszczę sprzęglo to cichutko chodzi i niewiem czy Hondy tak mają czy to też jakiś problem się rodzi powoli.???
I jeszcze z ciekawości zapytam, ile 15w50 zalać zeby ta srednia na bagnecie była ... 1l, 2l, 3l ??? bo sprawdzałem przed odpalaniem i bagnecik pokazuje takie mniej niz minimum tego oleju

pozdro i czekam na pomoc
-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
viewtopic.php?t=5877&highlight=serwisowki
szukaj tutaj do swojego modelu. Jest to twoja biblia odnosnie motocykla
szukaj tutaj do swojego modelu. Jest to twoja biblia odnosnie motocykla

r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
-
Insekt - Świeżak
- Posty: 393
- Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Małe problemy z CBR F3 ... istotne czy standard ?
daniel85r napisał(a):Kolejna sprawa to dźwięk silnika: na sprzęgle głośniej (dzwięk lekkiego obcierania się), a jak puszczę sprzęglo to cichutko chodzi i niewiem czy Hondy tak mają czy to też jakiś problem się rodzi powoli.???
A nie jest tak,ze jak wciskasz sprzeglo to dzwiek(szum) znika a jak sprzeglo puscisz to powstaje szum??
daniel85r napisał(a):I jeszcze z ciekawości zapytam, ile 15w50 zalać zeby ta srednia na bagnecie była ... 1l, 2l, 3l ??? bo sprawdzałem przed odpalaniem i bagnecik pokazuje takie mniej niz minimum tego olejuz resztą musze gdzies poczytac jakie ile i gdzie sie leje inne plyny.
pozdro i czekam na pomoc
Czemu chcesz wlac 15w50??
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
macs:
dokładnie tak..jak puszczam sprzegło to słychac szum.
a co do 15W50 to poprzedni właściciel mówił że wlewał motul5100 15W50, a że bagnecik pokazywał niecałe minimum oleju, to kupiłem taki sam olej i dolałem z 200ml, Także średnia na bagnecie jest
Ponoć przednie klocki do wymiany są, i ostatnio po dłuższej przejażdżce jak jechałem wolno to zacząłem słyszeć przy dodawaniu wolno "gazu" że cos piszczy, tak jakby był suchy silnik i sie coś obcierało
i nie wiem czy to te klocki... bo przy hamowaniu niesłychać tego tylko przy kreceniu manetką (mam nadzieje że przechodnie nie slysza tego hee)
hm. ciekawe co to jest
a może to wina dolewki oleju ?:)
dokładnie tak..jak puszczam sprzegło to słychac szum.
a co do 15W50 to poprzedni właściciel mówił że wlewał motul5100 15W50, a że bagnecik pokazywał niecałe minimum oleju, to kupiłem taki sam olej i dolałem z 200ml, Także średnia na bagnecie jest

Ponoć przednie klocki do wymiany są, i ostatnio po dłuższej przejażdżce jak jechałem wolno to zacząłem słyszeć przy dodawaniu wolno "gazu" że cos piszczy, tak jakby był suchy silnik i sie coś obcierało



-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
[quote="daniel85r"]macs:
dokładnie tak..jak puszczam sprzegło to słychac szum.
quote]
Sprawdź napięcie łańcucha; ostatnio za ostro naciągnąłem i słyszałem pisk podczas puszczania klamki sprzęgła.
dokładnie tak..jak puszczam sprzegło to słychac szum.
quote]
Sprawdź napięcie łańcucha; ostatnio za ostro naciągnąłem i słyszałem pisk podczas puszczania klamki sprzęgła.
V rulez.
-
Kohelet - Świeżak
- Posty: 185
- Dołączył(a): 27/4/2010, 08:32
- Lokalizacja: SP1 / wrocek
napinacz łańcuszka rozrządu na moje. Jeżeli masz jeszcze oryginał a nie jakiś APE lub przekładka z FZR600 to już wiesz w co inwestujesz następną wypłatę.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
gdy jeżdżę nim w miare wolno i delikatnie hamuję przednim kolem to wyczuwam takie małe tykanie w półkce: naciskam hamulec i jest tyknięcię jakby jakieś luzy były i czuć to tylko w czasie jazdy i lekkim punktowym hamowaniu.na postoju chocbys niewiem jak mocno ruszal kierownicą do przodu i tylu nie wyczuje sie tego tylko w czasie jazdy.... i niewiem czy może to jakieś łożysko w kierownicy jest do wymiany czy coś innego ???
A może łożysko główki ramy? Też miałem kiedyś coś podobnego i było to właśnie łożysko.
Ostatnio edytowano 9/6/2010, 14:46 przez pipor, łącznie edytowano 1 raz
- pipor
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/6/2007, 17:24
gdzie łozysko główki ramy do terkotania wysokiego w silniku...
Coś jak: Sprzęt nie przyspiesza równo i przerywa - sprawdź mocowanie zadupka...
Coś jak: Sprzęt nie przyspiesza równo i przerywa - sprawdź mocowanie zadupka...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):gdzie łozysko główki ramy do terkotania wysokiego w silniku...
Sorry, nie sprecyzowałem. Moja odpowiedź była do tej części:
daniel85r napisał(a):gdy jeżdżę nim w miare wolno i delikatnie hamuję przednim kolem to wyczuwam takie małe tykanie w półkce: naciskam hamulec i jest tyknięcię jakby jakieś luzy były i czuć to tylko w czasie jazdy i lekkim punktowym hamowaniu.na postoju chocbys niewiem jak mocno ruszal kierownicą do przodu i tylu nie wyczuje sie tego tylko w czasie jazdy.... i niewiem czy może to jakieś łożysko w kierownicy jest do wymiany czy coś innego ???
- pipor
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/6/2007, 17:24
jeżeli nie ma luzów na łożysku główki ramy to mogą być także luzy w goleniach przedniego zawieszenia - na ich panewkach. Także niepoprawne złożenie lagi może tak się objawiać gdy np bebechy lagi nie są przykręcone do goleni...takie rzeczy też widziałem.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
wszystko fajnie z tym że ktoś kto się nie zna na temacie nie wie jak sprawdzić gdzie konkretnie jest usterka, np po dźwieku.
zamieszczam krótki filmik pracy mojej CBR'ki , może wy usłyszycie coś niepokojącego czy ja sam nie jestem w stanie twierdzić.
A co do pisku to mam wrażenie że to łańcuch, musze nasmarować go i sprawdzić . Tylko co powinienem kupić do łańcucha ...jaki preparat ????
A tu filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=VGrU_ZXL ... _embedded#!
miłego oglądania. pozdro
zamieszczam krótki filmik pracy mojej CBR'ki , może wy usłyszycie coś niepokojącego czy ja sam nie jestem w stanie twierdzić.
A co do pisku to mam wrażenie że to łańcuch, musze nasmarować go i sprawdzić . Tylko co powinienem kupić do łańcucha ...jaki preparat ????
A tu filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=VGrU_ZXL ... _embedded#!
miłego oglądania. pozdro
-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
nie mam dźwięku w pracy na kompie to nie obsłucham ale co do samrowania łąńcucha to samr do łańcuchów motocyklowych O-X-Ring, np. Castrola, Belray'a, Shella. Co kto woli. Koszt około 40zł. Pamietaj, że każde 100km bez nasmarowanego łańcucha to 1000km na nasmarowanym tak więc żywot skracasz niemiłosiernie. Oczywiście ta zależność nie idzie liniowo i im więcem KM bez smarowania tym szybciej dostaje łańcuch i idzie na śmietnik.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości