Zobacz wątek - Kawasaki ER-5 Problem z chłodzeniem
NAS Analytics TAG

Kawasaki ER-5 Problem z chłodzeniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki ER-5 Problem z chłodzeniem

Postprzez martini4x2 » 29/4/2010, 23:30

Witam ponownie !
w tamtym sezonie zakładałem podobny temat, którego teraz nie mogłem znaleźć. Dotyczył on problemu z wywalającym płynem chłodniczym przez zbiorniczek wyrównawczy... Dostałem wiele rad i podsunięto mi sporo pomysłów, za co dziękuję ;) Lecz problem nie ustał, choć nie jest już teraz AŻ tak źle jak było w tamtym sezonie... Przechodząc do meritum sprawy, problem wygląda następująco:
Po zalaniu układu płynem chłodniczym(dynagel 2000, wcześniej Motul) odpowietrzeniu metodą duszenia węży do ostatnich pęcherzów powietrza, zalaniu do zbiorniczka wyrównawczego na poziom MIN, wygania mi płyn z układu do zbiorniczka, a potem nadmiar oczywiście przez wężyk na zewnątrz, efektem czego, po dłuższym okresie jest zapalanie się kontrolki temperatury, zapewne z powodu niewystarczającej ilości płynu w układzie i nieodpowiednim jego obiegu...
TrochÄ™ informacji:
-termostat jest sprawny, choć nie wiem dokładnie w jakiej temp się otwiera, ale się otwiera
-wiatrak się włącza
-pompa działa
-układ drożny
-uszczelka pod głowicą wymieniona w tamtym sezonie, głowica po planowaniu, dokręcona odpowiednimi momentami
-korek wlewu do chłodnicy - nówka sztuka z serwisu Kawasaki
-płyn zaczyna wyganiać dopiero na wyższych obrotach, jak jadę spokojnie to poziom w zbiorniczku tylko delikatnie się podniesie, co raczej jest normalne...
-dzisiaj zauważyłem że kolanka robią się czerwone jak żarówki, przy przytrzymaniu na ok 4tys przez parę sekund (może to ma coś z tym wspólnego)
... chyba wszystko
Mam nadzieję, że w miarę przejrzyście i sensownie opisałem całą moją bolączkę z tym motorkiem, szczerze mówiąc to mi już brakuje pomysłów i pomału chęci się tym zajmować, ale motorek jest bardzo fajny i lubie go... szkoda by sprzedawać za bezcen z taką usterką, a znająć życie, to będzie to jakaś błaha sprawa...
Czekam na porady i pomysły, co kilka mechaników to nie jeden, każda uwaga i sugestia, jest mile widziana ;)
Pozdrawiam !
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka


Postprzez hugo2003 » 30/4/2010, 19:07

a nie jezdzisz na ssaniu???
kumpel kiedyc tak odpalał paierosy jak nie mial zapalniczki momo ze moto bylo rozgrzane wlaczal ssanie i krecil go do ok 5tys/obr po 20-30sek kolanka byly czerwone i odpalal ćmika...
wiec mozesz miec zbyt bogata mieszanke ustawiona tak jak u mnie tez szybko sie grzeje i w przyszlym tyg bede mial robione gazniki...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez martini4x2 » 30/4/2010, 20:32

wydaje mi się że ssanie odbija do końca, moto odpala na ciepłym jak i na zimnym bez problemu... na zimnym oczywiście zaciągam ssanie, ale po ok minucie, zamykam i pracuje na wolnych obrotach bez problemów, na obroty tez dobrze się wkręca...
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez hugo2003 » 1/5/2010, 10:03

moja kawa tez tak sie zachowuje jak piszesz o swoim sprzecie ale szybko sie grzeje wiec Przemo-rene bedzie mi robil gazniki i licze tez na to ze spalanie spadnie...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hENY » 1/5/2010, 12:45

Ja na Twoim miejscu wyjąłbym termostat i sprawdził co się będzie działo.
To nic nie kosztuje a może on jest winny.To że sie rusza nie znaczy że jest sprawny!
Jak to nie pomoże chłodnica do czyszczenia/wymiany.
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez hugo2003 » 1/5/2010, 17:26

w sumie tez racja moze byc zasyfiona owadami blotem itp lub miec pogiete blaszki uniemozliwiajace przeplyw powietrza...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tobiach » 1/5/2010, 19:22

Kiedyś mierzyłem i obliczałem to w er-5 chłodnica nie ma żadnego "zapasu" już nie pamiętam ale chyba wyszło, że chłodnica "obsłuzy" silnik o pojemności do 504 cm3. Więc sprawdz jak wygląda u ciebie ta chłodnica, ja co sezon odkręcam chłodnice i moczę ją w wodzie przez 24 godz i wtedy wszelkie zanieczyszczenia odchodzą. Jak już wyrzej pisali inni "pogiete blaszki uniemozliwiajace przeplyw powietrza..." lub też wewnątrz chłodnica może być zasyfiona.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez hugo2003 » 1/5/2010, 19:58

tobiach napisał(a):Kiedyś mierzyłem i obliczałem to w er-5 chłodnica nie ma żadnego "zapasu" już nie pamiętam ale chyba wyszło, że chłodnica "obsłuzy" silnik o pojemności do 504 cm3. Więc sprawdz jak wygląda u ciebie ta chłodnica, ja co sezon odkręcam chłodnice i moczę ją w wodzie przez 24 godz i wtedy wszelkie zanieczyszczenia odchodzą. Jak już wyrzej pisali inni "pogiete blaszki uniemozliwiajace przeplyw powietrza..." lub też wewnątrz chłodnica może być zasyfiona.


tobiach to z jakich wzorow korzystasz bo chcialbym u siebie w kawie policzyc.....???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1589
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tobiach » 1/5/2010, 23:10

hugo2003 napisał(a):
tobiach napisał(a):Kiedyś mierzyłem i obliczałem to w er-5 chłodnica nie ma żadnego "zapasu" już nie pamiętam ale chyba wyszło, że chłodnica "obsłuzy" silnik o pojemności do 504 cm3. Więc sprawdz jak wygląda u ciebie ta chłodnica, ja co sezon odkręcam chłodnice i moczę ją w wodzie przez 24 godz i wtedy wszelkie zanieczyszczenia odchodzą. Jak już wyrzej pisali inni "pogiete blaszki uniemozliwiajace przeplyw powietrza..." lub też wewnątrz chłodnica może być zasyfiona.


tobiach to z jakich wzorow korzystasz bo chcialbym u siebie w kawie policzyc.....???


Powiem szczerze że nie pamiętam już. Ale po weekendzie majowym jak pójde na praktyki to się zapytam o te wzory.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Amek » 5/5/2010, 13:17

I jak masz te wzory ? Bo chętnie bym sobie to policzył
21.05.10r - A1 zdane
Amek
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
Lokalizacja: iława

Postprzez tobiach » 5/5/2010, 23:18

Amek napisał(a):I jak masz te wzory ? Bo chętnie bym sobie to policzył


Nie było w tym tygodniu majstra więc nie dałem rady ich załatwić, na poniedziałek załatwie na pewno.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez martini4x2 » 8/5/2010, 17:50

Panowie, a jak myślicie, jeżeli jes to delikatny przedmuch, to można by się pokusić spróbować docisnąć głowicę troszkę wiekszym momentem niz jest to zalecane w serwisówce ?
bo wymiana to jakby nie patrzeć 80zl za uszczelkę i cały dzień pierniczenia się z tym wszystkim...
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez martini4x2 » 8/5/2010, 20:01

mowię o delikatnym predmuchu gazów do układu chłodzenia, co może powodować że wywala mi ten płyn przez zbiorniczek wyrównawczy...
ale chyba zainwestuję w dobrej jakości zamiennik uszczelki (Oryginalna Kawasaki 170zł :/) i już posiedzę cały dzień przy moto i wymienię ją. Ew podjadę do kumpla, we dwoje się tym zajmiemy i będzie o wiele szybciej ;)
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez martini4x2 » 9/5/2010, 11:54

przy ostatniej wymianie w tamtym sezonie dawałem głowicę do planowania więc nie powinno jej po takim małym przebiegu zwichrować... ale tym razem dam ją może na sprawdzenie szczelności
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê