[Kawasaki ER-5] Kilka pytań po zakupie
Posty: 2
• Strona 1 z 1
[Kawasaki ER-5] Kilka pytań po zakupie
W końcu kupiłem wymarzoną er-5. Byłbym dostał orgazmu z tego powodu, ale trzeba co nie co w niej grzebnąć. Kawa ponoć nie była używana przez 2 lata. Wcześniej ziomek zaliczył szlifa. W dniu zakupu motor odpalił elegancko. Tak samo nastepnego dnia odpalił. Ale 2 dni po zakupie juz nie chciał. Hm.. tyle mam pytań ze nie wiem od czego zacząć
- czy to może być oznaka dużego zużycia silnika? a może coś mniej strasznego?
- co oprócz opon, oleju silnikowego i filtru, filtru powietrza, świecy powinienem wymienić?
- czy mogę wymienić olej na zimnym silniku? boje się go uruchamiać bo nie wiem co poprzedni właściciel zalał do niego (mówił ze "jakiś tam olej")
- co znaczą poszczególne pozycje na kraniku? ON, PRI i RES?
- jakiś szczególny płyn chłodniczy muszę kupić?
- jakie regulacje, synchronizacje powinienem zlecić serwisowi?
Wiem, że najlepiej byłoby oddać go w ręce fachowców, ale jestem uczniem i niestety dysponuje dość ograniczonym budżetem
I chciałbym zrobić samemu najwięcej jak mogę przy okazji ucząc się obsługi motocykla.

- czy to może być oznaka dużego zużycia silnika? a może coś mniej strasznego?
- co oprócz opon, oleju silnikowego i filtru, filtru powietrza, świecy powinienem wymienić?
- czy mogę wymienić olej na zimnym silniku? boje się go uruchamiać bo nie wiem co poprzedni właściciel zalał do niego (mówił ze "jakiś tam olej")
- co znaczą poszczególne pozycje na kraniku? ON, PRI i RES?
- jakiś szczególny płyn chłodniczy muszę kupić?
- jakie regulacje, synchronizacje powinienem zlecić serwisowi?
Wiem, że najlepiej byłoby oddać go w ręce fachowców, ale jestem uczniem i niestety dysponuje dość ograniczonym budżetem

- sv600
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 10/3/2010, 07:51
Na poczatek obowiazkowo sprawdzic luzy zaworowe, przy okazji warto zrobic pelen serwis gaznikow. O olejach itp juz sam wspomniales wiec nie bede pisal. Olej wymieniasz na ciepłym silniku. Pozycja ON czyli na tej pozycji uzytkujesz moto jak juz w zbiorniku jest malo paliwa okolo 3 litry to moto zacznie sie dusić i przelączas na pozycje RES. PRI jest to grawitacyjny przepływ paliwa nie radze zostawiać ci moto na tej pozycji. W praktyce wogóle się tego połozenia nie używa.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości