Koło się zblokowało podczas jazdy i puściło - co jest grane?
			Posty: 8
			 • Strona 1 z 1
		
	
Koło się zblokowało podczas jazdy i puściło - co jest grane?
Miałem ostatnio pewną sytuację, która mnie nieco martwi. Wsiadłem na motor, odpaliłem i ruszam. Przejezdzam ok 2/3 km i zatrzymuje sie na skrzyżowaniu, gdy droga była wolna to ruszam i daje ostro po manetce. Zdążyłem rozpędzic się do ok. 90km\h po czym motocykl najpierw mi zaczął zwalniac, więc przeszło mi przez myśl, ze waha mogla się skonczyc. Byłem niestety w błędzie, gdyż nagle tylne koło zaczęło mnie ostro odhamowywać i koło się zablokowało. Zarzuciło mi tyłem w 2 strony po czym koło się odblokowało samo od siebie. Przejechałem normalnie z 200m dalej i zatrzymałem się na poboczu w celu sprawdzenia co się stało. Stanąłem i silnik zgasnął. Odpalam go i dopiero po dodaniu gazu odpalił. Musiałem go trzymac na obrotach zeby chodził. No ale nic - działa! Sprawdzam łańcuch, tarcze koło - wszystko wygląda normalnie. Wsiadam i jadę!
Gdy dojechałem do garażu silnik juz normalnie pracował czyli trzymał jak zwykle obroty. Pomyslalem, że moze to ma związek ze skrzynią więc wymieniłem olej - nie było w nim żadnych opiłków ani innego syfu. Stąd moje pytanie - co się mogło stać? Raczej nie jest bezpieczne to, ze motor moze ci na zakręcie albo przy dużej prędkości zblokować koło co może skutkować wypadkiem. Jakieś pomysły?
Silnik w motocyklu jest dwusuwem.
				
			Gdy dojechałem do garażu silnik juz normalnie pracował czyli trzymał jak zwykle obroty. Pomyslalem, że moze to ma związek ze skrzynią więc wymieniłem olej - nie było w nim żadnych opiłków ani innego syfu. Stąd moje pytanie - co się mogło stać? Raczej nie jest bezpieczne to, ze motor moze ci na zakręcie albo przy dużej prędkości zblokować koło co może skutkować wypadkiem. Jakieś pomysły?
Silnik w motocyklu jest dwusuwem.
- Kronosmarr
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08
Ale to by było bardzo dziwne... Przejechałem 20km po czym zostawiłem na pół godziny i zdazylem przejechac moze 3km po czym zblokowało sie koło, a silnik po tym incydencie nie był jakos nadmiernie gorący. Pozatym mam chłodzenie cieczą i nawet w najgorętsze dni przy długiej jezdzie po miescie czy gdziekolwiek indziej nigdy nadmiernie sie nie zagrzał, więc wątpię by to było przegrzanie.
				
			- Kronosmarr
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08
a trzymales sprzeglo wcisniete jak ci sie kolo zblokowalo? moze byc ze hamowal silnikiem a byl na biegu i ci zgasl to norma ze sie zblokuje. Ja mialem taki sam przypadek w fzr ale mi sie poluzowala klema na akumulatorze motor zgasl i hamowal silnikiem i jak juz mialem sie wy.ebac to wcisnelem sprzeglo  to mnie uratowalo i na prosto postawilo. Moze u ciebie bylo podobnie?
				
			- boncki
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 17/2/2010, 13:24
- Lokalizacja: Pruszcz Gd
Nie trzymałem sprzęgła, ponieważ przyspieszałem. Jadąc i przyspieszając manetką nagle go zmulało, potem zaraz zaczęło mnie mocno odhamowywać i koło zblokowało ni z dupy ni z pietruchy. Tu nie było żadnego hamowania silnikiem.
				
			- Kronosmarr
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08
Sytuacje którą opisałeś, wygląda tak jakby "spuchł" tłok, nie wiem dlaczego to u ciebie się zdarzyło ale objawy są dokładnie takie same. Użytkownicy etz z tłokami z rzemiosła wiedzą o czym mówię, natomiast etz 150(nawet z oryginalnymi tłokami) nie potrafią jechać na pełnym gazie cały czas na tanich olejach typu mixol bo po prostu słabnie a później ją "łapie"(blokuje tłok). Więc napisz co to za sprzęt i jaki olej do mieszanki lejesz, bo tak to trudno coś powiedzieć o motocyklu widmo.
				Bandit 1200
			- 
				 
 Kedar-88
- Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl nieco nietypowy - cagiva n90 125ccm. Na oleju jezdze zwykle na syntetyku, ale ostatnio wlałem do dozownika półsyntetyk - wszystko lepszych firm.
Co do słabnięcia to wszystko trwało moze 3 sekundy.
				
			Co do słabnięcia to wszystko trwało moze 3 sekundy.
- Kronosmarr
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08
Ja bym stawial jak reszta na puchnacy tłok.Skoro to 2T to nie masz jakiegos ogromu pracy zeby sciagnac glowice i zajzec do cylka,ewentualnie zrzucic jeszcze garnek i obejrzec jak tlok wyglada,jezeli widocznie porysowany bedzie to wiesz o co idzie.Jak nastepnym razem ci sie tak zrobi wcisnij sprzeglo i spr czy sutapi to bedziesz wiedzial czy blokuje kolo czy silnik,obstawiam silnik.
				KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
			- 
				 
 Koval135
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
			Posty: 8
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


