Zobacz wÄ…tek - [Yamaha YZF R1] R1 '98 problem z ladowaniem
NAS Analytics TAG

[Yamaha YZF R1] R1 '98 problem z ladowaniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[Yamaha YZF R1] R1 '98 problem z ladowaniem

Postprzez rafal 83 » 10/4/2010, 19:55

Witam wszystkich wielbicieli R1.
Mam problem z ladowaniem i po sprawdzeniu okazalo sie ze to regulator napiecia. Kupilem wiec uzywany ( od R1 podobno z toru) i niestety po jego zamontowaniu daje on za wysokie napiecie. wedlug manual przy 5000 obr ladowanie powinno byc na poziomie 14V a mialem prawie 15V a jak wkrecilem go na wyzesz obr to ladowanie wzroslo prawie do 17V. Prosze o porade czy jest to normalne czy tez znow mam szukac dobrego regulatora. Czy istnieje obawa palenia bezpiecznikow i swiatel, a co z aku czy wytrzyma te przeladowanie??
Wedlug sprzedawcy sprawdzil go przejezdzajac ok 30 km wiec nie wiem czy w rzeczywistosci go sprawdzil bo ten dystans mozna przejechac na samym aku.
Z gory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam milosnikow R1
rafal 83
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10/4/2010, 19:37
Lokalizacja: Zielona Gora


Postprzez Raczek_6 » 10/4/2010, 20:24

http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDA3NQ==&bid=111898

Po co używany kupować, jak można nowy z gwarancją (Gwarancja przy montażu u elektryka motocyklowego).

Po za tym ciężko kupić sprawny używany.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez DanieL99 » 11/4/2010, 17:53

uszkodzony regulator.Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w przedziale 13,8 do 14,2 V. Objawem będzie przepalanie się zarówek, jaśniejsze światło po dodaniu gazu.
Avatar użytkownika
DanieL99
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25/11/2007, 19:56
Lokalizacja: okolice Rzeszowa...

Postprzez peterpl » 12/4/2010, 16:28

Sprawdź czy dobrze masa jest podłączona. Najlepiej przewodem z obudowy regulatora do bieguna ujemnego aku. I wtedy sprawdź jeszcze raz.
peterpl
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23/6/2009, 21:02
Lokalizacja: Leszno

Postprzez rafal 83 » 12/4/2010, 17:15

Regulator podlaczal mi sprawdzony mechanik-elektryk i napewno byl w sposob prawidlowo, a wedlug sprzedajacego regulator jest sprawny.
Nie wiem czy zwiekszenie obrotow silnika ma wplyw na wysokosc napiecie bo przy ok 7000 obr/min napiecie przekroczylo 16V ( jak dla mnie to nie powinno to miec jakiekokolwiek znaczenie). Wydaje mi sie ze w momencie gdzy wlaczylismy swiatla to napiecie bylo wyzsze niz przed wlaczeniem czy jest to mozliwe??
Pozdrawiam
rafal 83
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10/4/2010, 19:37
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez Raczek_6 » 12/4/2010, 22:58

Regulator może być uszkodzony.
Nie powinien dawać wyższego napięcia niż 14,7V.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rafal 83 » 13/4/2010, 16:44

A czy regulator od fazerki podejdzie do R1 bo gosc chce mi wymienic??
dzieki
rafal 83
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10/4/2010, 19:37
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez Raczek_6 » 13/4/2010, 22:31

Nie baw się w używany.
Szkoda tylko czasu i kasy, bierz zwrot kasy i kup nowy regulator.

Musiał byś sprawdzić numer części i wiedzieć od jakiego fazera jest regulator.

http://larsson.pl/ tam masz części dobrane po modelu motocykla.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê