Zobacz wątek - YAMAHA R1 rn09 PYTANIE. PROBLEM
NAS Analytics TAG

YAMAHA R1 rn09 PYTANIE. PROBLEM

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

YAMAHA R1 rn09 PYTANIE. PROBLEM

Postprzez TANIOL » 6/4/2010, 07:28

Witam. Mam yamahe R1 z 2002roku rn09. Mam taki problem slizga mi się sprzęgło na kazdym biegu wygląda to tak: jade i przy gwałtownym odkręceniu manetki powyżej 7tys obr zaczyna się slizgać sprzęgło. CZY TO SĄ DO WYMIANY TARCZE SPRZĘGŁOWE CZY COŚ INNEGO??? JAKI JEST KOSZT??
Jeszcze z lewej strony od silnika z zapłony z dekla wycieka mi lekko olej.
Czy w tym deklu powinien być olej czy też nie???
DZIĘKI
TANIOL
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20/8/2007, 15:56


Postprzez Seba_ER5 » 6/4/2010, 07:54

Plywa to w oleju. Uszczelka mzoe do wymiany.
Sprzeglo moze trzeba wyregulowac tylko (nie wiem czy tam hydrauliczne, wtedy moze plynu za malo).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58


Postprzez TANIOL » 6/4/2010, 08:00

A ta uszczelka jak ją wymienie to jak tam nalać oleju?? JAKI OLEJ??
TANIOL
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20/8/2007, 15:56

Postprzez Seba_ER5 » 6/4/2010, 09:29

To jest ten sam olej co w silniku musisz spuscic olej z silnika by zmienic uszczelke. Olej ten sam co w instrukcji nie wiem jaki u Ciebie
10W50 czy 10W40.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Ryjek » 6/4/2010, 10:45

raczej to nie regulacja sprzęgła tylko typowe oznaki końca tarcz sprzęgła.
nie musisz nic spuszczać.
moto grzejesz i na ciepłym silniku kładziesz na lewy bok.
czekasz dłuższą chwile aż olej spłynie i maszyna ostygnie.
ściągasz prawy dekiel imasz sprzęgło na wierzchu.
ta da !!!
wyjmujesz i widzisz co jest grane, zapewne musisz wymienić tarcze. jeżeli nie sa bardzo przypalone to przekładki zostawiasz i tylko tarcze
koszt to ok 300 zł
sprzęgła w larssonie (otwórz link)
a co do wycieku to wrzuć jakąś fotke.
ale generalnie robisz analogicznie, tylko kładziesz na prawą stronę i masz lewy dekiel do zdjęcia gotowy bez spuszczania (się).
pozdro
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Raczek_6 » 6/4/2010, 21:51

Elementy zapłonu są pod prawym deklem, pod lewym masz alternator w kąpieli olejowej.

Sprzęgło - tylko oryginał, te z larssona, inter-motors oraz inne zamienniki wytrzymują niestety 500-1000km, zarówno w RN04 jak i w RN09.
A oryginał Tarcze + przekładki + sprężyna w ASO to wydatek około 800PLN (tyle ostatnio znajomy płacił do RN04) a sprzęgło bardzo podobne.

Najlepiej udać się do mechanika, nie właściwa wymiana grozi uszkodzeniem sprzęgła ...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez JarasVFR » 8/4/2010, 05:46

jak juz tarcze to przekladki rowniez juz mialem raz tak przy R1 2003 ze robilem sprzeglo i przekladki wygladaly spoko i dalem je.i po miesiacu moze nawet nie koles wrocil
JarasVFR
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 22/4/2008, 10:35

Postprzez TANIOL » 8/4/2010, 11:58

DO silnika jest wlane za dużo oleju ponad te okienko do sprawdzania. Czy z tego względu moze się slizgać sprzęgło przy gwałtownym odkręcaniu manetki???
TANIOL
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20/8/2007, 15:56

Postprzez Przemo_rene » 8/4/2010, 12:58

coś mi się zdaje, że kupiłeś tzw. złoma. niestety - conajmniej zaniedbaną sztukę mechanicznie. W okiernku jak jest za dużo oleju to odkręć wlew oleju i sprawdź czy olej śmierdzi benzyną. Jeżeli tak to leją ci gaźniki czyli masz je do remontu (zaworki iglicowe i ich gniazda oraz poprawne zgranie składu mieszanki) - komplet 4 zestawów naprawczych około 200zł. Do tego robocizna. Jeżeli olej jest nalany ponad stan ale nie śmierdzi beznyną to pewnie poprzedni właściciel chciał "zabezpieczyć" motocykl w przelotach na jednym kole. Spod dekla sprzęgła nie powinno cieknąć jeżeli nie był strzelony lub conajmniej wadliwie odtłuszczony po jego zdejmowaniu i zakładaniu nowej uszczelki. U mnie przy 16letnim deklu sprzęgła jest sucho jak na pustyni. Tak przy okazji z lewej strony silnika masz alternator czyli jego dekiel.

Jeżeli okaże się, że ten nad stan oleju to benzyna w nim to po zrobieniu gaźników od razu wymieniasz olej na nowy bo ten już nie jest olejem i zajedziesz silnik.

Witamy w świecie gdzie, za tanio kupione płaci się tak na prawdę w ratach. Pierwsza rata dla sprzedającego a druga po przyjechaniu do domu. Czasem kilkutysięczna.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Raczek_6 » 8/4/2010, 22:59

RN09 ma już Wtrysk paliwa, gaźniki są w RN04.

Zbyt wysoki poziom oleju nie powinien mieć znaczenia na ślizganie się sprzęgła, za to rodzaj oleju i lepkość ma znaczenie.

W R1 RN04 sprzęgło wytrzymało około 40kkm. W RN09 znam przypadek że po 10000km zaczęło się ślizgać.

Przede wszystkim ważne jest prawidłowe ustawienie mechanizmu sprzęgła i luzu na lince.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 9/4/2010, 10:30

no to możliwe, że własnie ktoś kto strzelał ją z klamy do gume przypalił sprzęgło i się ślizga. Na stawianie na gumę wskazuje także duży stan oleju.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr