YAMAHA R1 rn09 PYTANIE. PROBLEM
Posty: 11
• Strona 1 z 1
YAMAHA R1 rn09 PYTANIE. PROBLEM
Witam. Mam yamahe R1 z 2002roku rn09. Mam taki problem slizga mi się sprzęgło na kazdym biegu wygląda to tak: jade i przy gwałtownym odkręceniu manetki powyżej 7tys obr zaczyna się slizgać sprzęgło. CZY TO SĄ DO WYMIANY TARCZE SPRZĘGŁOWE CZY COŚ INNEGO??? JAKI JEST KOSZT??
Jeszcze z lewej strony od silnika z zapłony z dekla wycieka mi lekko olej.
Czy w tym deklu powinien być olej czy też nie???
DZIĘKI
Jeszcze z lewej strony od silnika z zapłony z dekla wycieka mi lekko olej.
Czy w tym deklu powinien być olej czy też nie???
DZIĘKI
- TANIOL
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 20/8/2007, 15:56
Plywa to w oleju. Uszczelka mzoe do wymiany.
Sprzeglo moze trzeba wyregulowac tylko (nie wiem czy tam hydrauliczne, wtedy moze plynu za malo).
Sprzeglo moze trzeba wyregulowac tylko (nie wiem czy tam hydrauliczne, wtedy moze plynu za malo).
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
To jest ten sam olej co w silniku musisz spuscic olej z silnika by zmienic uszczelke. Olej ten sam co w instrukcji nie wiem jaki u Ciebie
10W50 czy 10W40.
10W50 czy 10W40.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
raczej to nie regulacja sprzęgła tylko typowe oznaki końca tarcz sprzęgła.
nie musisz nic spuszczać.
moto grzejesz i na ciepłym silniku kładziesz na lewy bok.
czekasz dłuższą chwile aż olej spłynie i maszyna ostygnie.
ściągasz prawy dekiel imasz sprzęgło na wierzchu.
ta da !!!
wyjmujesz i widzisz co jest grane, zapewne musisz wymienić tarcze. jeżeli nie sa bardzo przypalone to przekładki zostawiasz i tylko tarcze
koszt to ok 300 zł
sprzęgła w larssonie (otwórz link)
a co do wycieku to wrzuć jakąś fotke.
ale generalnie robisz analogicznie, tylko kładziesz na prawą stronę i masz lewy dekiel do zdjęcia gotowy bez spuszczania (się).
pozdro
nie musisz nic spuszczać.
moto grzejesz i na ciepłym silniku kładziesz na lewy bok.
czekasz dłuższą chwile aż olej spłynie i maszyna ostygnie.
ściągasz prawy dekiel imasz sprzęgło na wierzchu.
ta da !!!
wyjmujesz i widzisz co jest grane, zapewne musisz wymienić tarcze. jeżeli nie sa bardzo przypalone to przekładki zostawiasz i tylko tarcze
koszt to ok 300 zł
sprzęgła w larssonie (otwórz link)
a co do wycieku to wrzuć jakąś fotke.
ale generalnie robisz analogicznie, tylko kładziesz na prawą stronę i masz lewy dekiel do zdjęcia gotowy bez spuszczania (się).
pozdro
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
Elementy zapłonu są pod prawym deklem, pod lewym masz alternator w kąpieli olejowej.
Sprzęgło - tylko oryginał, te z larssona, inter-motors oraz inne zamienniki wytrzymują niestety 500-1000km, zarówno w RN04 jak i w RN09.
A oryginał Tarcze + przekładki + sprężyna w ASO to wydatek około 800PLN (tyle ostatnio znajomy płacił do RN04) a sprzęgło bardzo podobne.
Najlepiej udać się do mechanika, nie właściwa wymiana grozi uszkodzeniem sprzęgła ...
Sprzęgło - tylko oryginał, te z larssona, inter-motors oraz inne zamienniki wytrzymują niestety 500-1000km, zarówno w RN04 jak i w RN09.
A oryginał Tarcze + przekładki + sprężyna w ASO to wydatek około 800PLN (tyle ostatnio znajomy płacił do RN04) a sprzęgło bardzo podobne.
Najlepiej udać się do mechanika, nie właściwa wymiana grozi uszkodzeniem sprzęgła ...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
coś mi się zdaje, że kupiłeś tzw. złoma. niestety - conajmniej zaniedbaną sztukę mechanicznie. W okiernku jak jest za dużo oleju to odkręć wlew oleju i sprawdź czy olej śmierdzi benzyną. Jeżeli tak to leją ci gaźniki czyli masz je do remontu (zaworki iglicowe i ich gniazda oraz poprawne zgranie składu mieszanki) - komplet 4 zestawów naprawczych około 200zł. Do tego robocizna. Jeżeli olej jest nalany ponad stan ale nie śmierdzi beznyną to pewnie poprzedni właściciel chciał "zabezpieczyć" motocykl w przelotach na jednym kole. Spod dekla sprzęgła nie powinno cieknąć jeżeli nie był strzelony lub conajmniej wadliwie odtłuszczony po jego zdejmowaniu i zakładaniu nowej uszczelki. U mnie przy 16letnim deklu sprzęgła jest sucho jak na pustyni. Tak przy okazji z lewej strony silnika masz alternator czyli jego dekiel.
Jeżeli okaże się, że ten nad stan oleju to benzyna w nim to po zrobieniu gaźników od razu wymieniasz olej na nowy bo ten już nie jest olejem i zajedziesz silnik.
Witamy w świecie gdzie, za tanio kupione płaci się tak na prawdę w ratach. Pierwsza rata dla sprzedającego a druga po przyjechaniu do domu. Czasem kilkutysięczna.
Jeżeli okaże się, że ten nad stan oleju to benzyna w nim to po zrobieniu gaźników od razu wymieniasz olej na nowy bo ten już nie jest olejem i zajedziesz silnik.
Witamy w świecie gdzie, za tanio kupione płaci się tak na prawdę w ratach. Pierwsza rata dla sprzedającego a druga po przyjechaniu do domu. Czasem kilkutysięczna.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
RN09 ma już Wtrysk paliwa, gaźniki są w RN04.
Zbyt wysoki poziom oleju nie powinien mieć znaczenia na ślizganie się sprzęgła, za to rodzaj oleju i lepkość ma znaczenie.
W R1 RN04 sprzęgło wytrzymało około 40kkm. W RN09 znam przypadek że po 10000km zaczęło się ślizgać.
Przede wszystkim ważne jest prawidłowe ustawienie mechanizmu sprzęgła i luzu na lince.
Zbyt wysoki poziom oleju nie powinien mieć znaczenia na ślizganie się sprzęgła, za to rodzaj oleju i lepkość ma znaczenie.
W R1 RN04 sprzęgło wytrzymało około 40kkm. W RN09 znam przypadek że po 10000km zaczęło się ślizgać.
Przede wszystkim ważne jest prawidłowe ustawienie mechanizmu sprzęgła i luzu na lince.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
no to możliwe, że własnie ktoś kto strzelał ją z klamy do gume przypalił sprzęgło i się ślizga. Na stawianie na gumę wskazuje także duży stan oleju.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości