Zobacz wątek - półsyntetyk - Fullsyntetyk
NAS Analytics TAG

półsyntetyk - Fullsyntetyk

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

półsyntetyk - Fullsyntetyk

Postprzez -sailor- » 30/3/2010, 13:44

Witam jak był lany w motocyklu polsyntetyk motul 5100 .. to zrobię jakąś krzywdę motocyklowi jak teraz mu wleję fullsyntetyk?? Niby mnie tu straszą że wypłucze cały osad nagar i będą wycieki i więcej krzywdy zrobie niż pożytku.... Ale obecne pólsyntetyki mają przecież też właściwości myjące wiec nie powinno nic się stać...
F-czy %-) -sprzedane ;]
-sailor-
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez siekier » 30/3/2010, 15:18

Myslisz ze to nagar i zanieczyszczenia odpowiadają za szczelność silnika? To historie powtarzane z dziada pradziada od czasów trabantów i fiatów 125p. Dzisiaj mocno juz "nieaktualne". Lej spokojnie pełen syntetyk. Jeżeli moto masz sprawne nic nie bedzie sie działo. Mało kto wie że jak obecnie zmieszasz rózne oleje to też nic złego sie nei stanie (tylko po co...).
<< FZ6'04 >>
Avatar użytkownika
siekier
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 29/7/2007, 15:34
Lokalizacja: Gdynia


Postprzez limak14 » 30/3/2010, 20:25

Też się podpisuję pod wypowiedzią kolegi wyżej.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez marynarz1 » 30/3/2010, 20:55

A ja tam bym sie bał wlewać pełen syntetyk po pół syntetyku.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez limak14 » 30/3/2010, 21:00

A kolego widziałeś kiedyś silnik zepsuty z powodu wlania "wyższego" jakościowo oleju? Bo ja jeszcze nie.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez mmmmm111 » 30/3/2010, 21:08

Ja tez bym nie wlewał a poza tym nie widze sensu po co,, zawsze jak kupujesz motocykl i nie wiesz co wszesniej było to sie leje półsyntetyk.


kolego limak, przeciez to nei bedzie tak ze jak wlejesz wyższy olej to z dnia na dzien ci padnie silnik, ale bedzie brał olej, bedzie kopcił, możliwe ze pojawia sie wycieki po jakimś czasie. Ja widziałem
mmmmm111
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2/6/2007, 20:26

Postprzez limak14 » 30/3/2010, 21:10

Czy aby zawsze?
Ja wiedziałem, że miałem zalanego minerala i przeszedłem na półsyntetyk i nic sie nie stało. Więc prosze was nie piszcie takich bajek.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez marynarz1 » 30/3/2010, 21:19

Zasada jest taka ze nie powinno sie zalewać oleju wyższej jakości ale wyjątkiem jest zalanie półsyntetyku po mineralnym bo jest to olej poprostu mineralny z dodatkami syntetycznymi, ale napewno nie powinno sie juz zalewał pełnego syntetyku.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez limak14 » 30/3/2010, 21:21

A skąd znasz taką zasadę ? Z aut?Bo jakoś nie słyszałem o takiej zasadzie w przypadku moto.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez marynarz1 » 30/3/2010, 21:37

A co to za różnica czy auto czy moto przecież chodzi o to zeby ci nie wypłukało nagarów i sie silnik nie rozszczelnił, olej pełni tą samą funkcje co w aucie tyle ze ma jeszcze skrzynie smarowaną i sprzęgło w moto.
Nie bede sie z nikim kłucił ale ja tak czytałem na ten temat.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez limak14 » 30/3/2010, 21:39

Taka różnica że w moto wymieniasz olej co 6/10tys km, a wymiany regularne procentują w minimalizacji nagaru.
Przebiegi w motocyklach są mniejsze, interwały wymian oleju częstsze.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez marynarz1 » 30/3/2010, 21:43

Wymiany są częstsze poniewaz są to silniki wysokoobrotowe. W autach sportowych te sie wymiania częściej olej niz w zwykłych samochodach, oleju poprostu jest szybciej przepracowany i nie zachowuje wymaganych właściwości.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez limak14 » 30/3/2010, 21:53

I wnioskujesz z tego, że przy wyskoobrotowych silnikach i częstych wymianach oliwy osiada taka sama ilość nagaru co w zwykłych autach?
A czy oleje motocyklowe nie sÄ… produkowane zgodnie ze specyfikacjÄ… takowych jednostek? I doskonale sobie radzÄ… z wysokimi obrotami?

edit:
viewtopic.php?t=19813&start=0
poczytajcie sobie
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez marynarz1 » 30/3/2010, 22:05

Jeżeli olej jest motocyklowy jak w nazwie to napewno ma inne właściwości od innych olei. A co do nagaru to napewno jest inczej ale i tak wolałbym nie wlewać pełnego syntetyku jak jeździł na słabszych olejach.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez limak14 » 30/3/2010, 22:10

Ty nie wolałbyś, ale inni może tak.
W serwisie też się nie pytają jaki lano wczesniej olej tylko leją to co mają w dobrej cenie.

Silniki na dotarciu lataja na minerale, a później na syntetyku. I coś się z nimi dzieje? NIE

Marynarzy a ty kiedykolwiek zastosowałeś takowe przejście na wyższy olej, że masz takie negatywne podejście?
Ja osobiście robiłem to 2-krotnie:
-FZR z minerału na pół-syntetyk
- CBR z pół-syntetyka na full-syntetyk 300v.
I nic nie stało się silnikowi. Ja wiem to z autopsji i mam w d...e domysły.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez marynarz1 » 30/3/2010, 22:16

Nie przechodziłem z zadnego oleju na pełen syntetyk ale z mineralnego na pół tak i nie są to jakies domysły tylko jest taka zasada, a koledze sailorowi proponowałbym przeczytać jakiś artykuł o olejach a nie kierować sie tylko tym co powiedzą inni na forum.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez -sailor- » 31/3/2010, 06:39

Przeczytałem właśnie i bardzo dużo info się dowiedziałem :) i zalewam full syntetyk ;]
F-czy %-) -sprzedane ;]
-sailor-
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez nurofen » 31/3/2010, 18:13

I dobrze v300 lej i będzie moto dłużej żyło nie słuchaj bredni o rozpuszczaniu nagarów których brak powoduje wycieki z silnika. To teorie wymyślone przez ludzi mających "węża w kieszeni", którzy w ten sposób tłumaczą oszczędności.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez swirus2007 » 31/3/2010, 18:22

ja moze i nie mam moto o duzej pojemnosci ale w kazdym ludzie lali mineralny bo byl tańszy...
a ja sobie wlalem full syntetyka i posmigalem polowe sezonu i znowu wymienilem olej na full syntetyka i silnikowi nic sie nie dzieje
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez limak14 » 31/3/2010, 19:14

Więc kolego SAILOR opisz jakie miałeś spostrzeżenia po wymianie. Napisz czy ci się silnik nie rozwalił :D
Hehe. Cieszę się, że wybrałeś syntetyk-dobry wybór.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê